[AR] Boris na zijn lange vakantie ook weer aan het werk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Boris na zijn lange vakantie ook weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:24

Jaa, lange vakantie, ik had examens en moest keihard leren om te slagen, dus helaas hadden paardjes gedwongen vakantie, vonden zij niet erg hoor, maar ik zag ze iedere dag dikker worden, vond ik wel erg. :+

Maargoed, examens voorbij, dus dikke knol mag weer lekker aan het werk! (en op dieet := )

Gelukkig heeft hij niks verleert, hij loopt nog net zo als te voren. Moet er wel even geschiedenis bij schrijven, want toen hij net voor de kar stond was hij ontzettend stug, wilde hij alleen maar rennen, kop in de lucht, er was geen stuur en geen rem. We hebben hem langzaam beleerd maar dit bleef toch een groot probleem, langzaamaan gaat dit wel steeds beter, hij begint nu zelfs stukken ontspannen te lopen! *\o/* Voor ons een enorm grote stap, maar er valt nog veel te verbeteren.

Ik ben nu vooral bezig met hem minder stug in zijn mond te maken, nu ben ik benieuwd of er misschien ook bitten zijn die mij daarbij kunnen helpen (geen scherpere bitten! Maar betere.).
Ook zou ik graag tips willen hoe ik hem meer ontspannen kan laten lopen.

Over zijn achterbeengebruik ben ik erg tevreden, tuurlijk kan het beter, maar in vergelijking met wat het vroeger was loopt hij nu al een heel stuk actiever en ontspannender!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het duurde even voor ik hem uit de wei had :+ Hij had het nog even druk met Johnny pesten.

Afbeelding
Maar toen gingen we toch aan het werk! Met nieuwe onderleggers :D

Afbeelding

Afbeelding
Zie nu dat de broek eigenlijk wat te hoog zit, denk dat meneer een dikkere kont heeft gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zien we het graag! Achterbeen er goed onder, paardje ontspannen.

Afbeelding
Boris zijn meest geliefde loophouding, niet zo netjes.

Afbeelding
Zelfde als hierboven.

Afbeelding
Galopje, heel netjes achterbeen en geen kop in de lucht.

Afbeelding
Voor Boris zijn doen ook nog erg netjes. (Ik trek een vrolijk gezicht?)

Even als vergelijking met een jaar geleden.
Afbeelding

Dat waren de foto's wel weer, graag tips voor mijn rijstijl, Boris zijn ontspanning en natuurlijk voor het bit.

Sylke104

Re: Boris na zijn lange vakantie ook weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:35

Wat een leuke pony!!!!!!!
Beetje trainen en hij is vast snel weer in model

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:37

echt super gaaf was mijn shettie maar zo die wil dus abosluut niet voor de kar |(

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:07

Hihihi, gedwongen met vakantie komt inderdaad bekend voor, ik had ook examens.
Hij pakt het hardstikke goed op, ik vind het reuze meevallen hoe dik hij is hoor.
Wat een verschil met vorig jaar.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:07

lisetteexx: Misschien moet je hem laten beleren door een ervaren persoon? Ik heb nog nooit een shet meegemaakt die niet wilde, wel veel die het eng vonden. De pony van de foto's is vroeger ook met de kar de sloot in gerend en een lange tijd schoot hij al in paniek als je met de sulky aan kwam zetten, maar moet je zien hoe hij er nu bij loopt, hij vind het ontzettend leuk!

ilovemoney: En hoe zijn je examens gegaan? Hij is wel echt dik hoor :P Maar dat komt wel goed. Idd een heel verschil, vorig jaar was het protesteren en z'n eigen zin doen, nu hebben we het samen leuk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:20

Ik weet niks/weinig van aangespannen rijden, maar toch een algemene tip voor je bit;
Zou het niet kunnen dat het mondstuk van het bit waar je nu mee ment wat te dik is? Sommige pony's hebben gewoon minder ruimte in de mond dan anderen, waardoor een bit al snel te dik wordt. Ook dat kan zich uiten in stug zijn. Een optie is dan om hetzelfde bit te zoeken als je nu hebt, maar met een dunner mondstuk.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:42

Leuke pony zeg! Hoe groot is ie?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 18:28

Blijheid je hebt pb, dankje voor de tip!
Rhine_: Dankje :D Hij is ong 1 meter groot, zowel hoogte als breedte. :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:21

De tip van de dikte van het mondstuk is zeker een goede en raad ik ook altijd aan. Verder valt het me op dat je scharen vrijwel op elke foto recht naar beneden en zelfs wat naar voren steken. Dat roept bij mij de vraag op: Hoe strak zit je kinketting? Deze hoort zo dat wanneer je beide leidsels aanneemt de scharen in een hoek van 45 graden ten opzichte van de mond staan. Het lijkt alsof je kinketting te strak zit en de scharen niet in de juiste hoek kunnen zitten en dus misschien veroorzaakt dat hij niet lekker ligt in de mond? Alleen bij de galop foto komt hij een beetje in de buurt van de juiste hoek

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:32

Ik snap het even niet geloof ik, eefielover. Mij is altijd geleerd dat de scharen recht aan de mond moeten staan, dus hetzelfde als het 'mondstreepje' zeg maar. Anders is de hefboomwerking toch veels te groot?
(Daarbij, de kinketting zit redelijk los, ik kan het bit een heel eind naar achter trekken (doe ik natuurlijk niet :+ ))

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:25

Als je scharen recht aan de mond staan en je kunt de scharen niet naar achteren kantelen, heb je geen hefboomwerking op dat moment. Dan kun je er dus net zo goed een gewoon stangetje inhangen i.p.v. een liverpool. Als je je leidsels aanneemt, en daarmee bedoel ik dat je paard nagefelijk loopt op het bit en jij goed contact hebt moeten die scharen een hoek van 45 graden maken ten opzichte van dat mondstreepje. Oftewel, als je de leidsels aan het bit maakt en je kinketting zit vast, trek je met 2 handen de scharen naar achteren, de kinketting stel je zo af dat je die hoek van 45 graden kunt maken( niet verder dan dat, maar je moet het wel kunnen halen. Snap je wat ik bedoel zo?