Maargoed, examens voorbij, dus dikke knol mag weer lekker aan het werk! (en op dieet

Gelukkig heeft hij niks verleert, hij loopt nog net zo als te voren. Moet er wel even geschiedenis bij schrijven, want toen hij net voor de kar stond was hij ontzettend stug, wilde hij alleen maar rennen, kop in de lucht, er was geen stuur en geen rem. We hebben hem langzaam beleerd maar dit bleef toch een groot probleem, langzaamaan gaat dit wel steeds beter, hij begint nu zelfs stukken ontspannen te lopen!

Ik ben nu vooral bezig met hem minder stug in zijn mond te maken, nu ben ik benieuwd of er misschien ook bitten zijn die mij daarbij kunnen helpen (geen scherpere bitten! Maar betere.).
Ook zou ik graag tips willen hoe ik hem meer ontspannen kan laten lopen.
Over zijn achterbeengebruik ben ik erg tevreden, tuurlijk kan het beter, maar in vergelijking met wat het vroeger was loopt hij nu al een heel stuk actiever en ontspannender!
Het duurde even voor ik hem uit de wei had

Maar toen gingen we toch aan het werk! Met nieuwe onderleggers

Zie nu dat de broek eigenlijk wat te hoog zit, denk dat meneer een dikkere kont heeft gekregen.
Zo zien we het graag! Achterbeen er goed onder, paardje ontspannen.
Boris zijn meest geliefde loophouding, niet zo netjes.
Zelfde als hierboven.
Galopje, heel netjes achterbeen en geen kop in de lucht.
Voor Boris zijn doen ook nog erg netjes. (Ik trek een vrolijk gezicht?)
Even als vergelijking met een jaar geleden.
Dat waren de foto's wel weer, graag tips voor mijn rijstijl, Boris zijn ontspanning en natuurlijk voor het bit.