hoe je paard aan de hand laten draven ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

hoe je paard aan de hand laten draven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:40

Heeeei bokkers :+
Ik heb weer eens een vraagje , hoe hebben jullie jullie paard aan de hand geleerd te draven / galoperen .
Want de mijne als je het commando zegt doet hij het niet haha :D
tips ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:45

Ik heb het 'm via longeren geleerd. En dan wanneer hij aan de longe draaft een stukje meerennen, en steeds een stukje verder, en zo uitbouwen. Uiteindelijk viel het kwartje en nu draaft hij keurig mee aan de hand wanneer ik drrrrrraff zeg. In het begin even zweepje bij gebruikt.

Het is ook handig om wanneer je rijdt hetzelfde commando te gebruiken, zodat jij weet dat 't draf betekent.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:29

lynne_berna

Re: hoe je paard aan de hand laten draven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:31

Een hoop oefenen, zorgen dat hij goed naar stem comando's gaat luisteren

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:33

Zoals al gezegd is: drafcommando goed oefenen en bevestigen aan de longeerlijn en onder het zadel. Verder kan je hem achter een ander paard aan laten draven, of iemand achter je laten lopen met een zweepje om je paard in draf te zetten (en houden). Het is belangrijk dat je je paard beloont zodra hij draaft, dus geen druk meer op het touw en de eventuele persoon achter je moet stoppen met de hulpen geven. Hou het kort, een paar passen draven is genoeg. Het gaat in eerste instantie om het aandraven, niet om in draf blijven, dat uitbouwen komt wel als het aandraven zelf goed gaat. :) Gebruik hetzelfde commando als tijdens het longeren en/of rijden.

wolflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:45