Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Zodra ze aangaloppeerd eerst flink naar voren jagen. Flink door laten galopperen, daarin goed voor elkaar krijgen en na laten geven. Dan terug laten gaan naar draf. Dan weer zweep erachter en naar voren laten gaan, springt ze weer aan dan herhaal je het bovenstaande. Draaft ze harder dan roep je heel hard BRAAAAAF!!
Ze moet leren dat ze niet onder het werk uit kan komen door aan te galopperen.
[***] schreef:Hetgeen waar ik dan een klein beetje mee zit .. vergroot dat niet de kans op blessures? Of valt dat wel mee? (ik zit namelijk met het "eerst opwarmen: stap - draf beide handen & dan galop in mijn hoofd). Bedoel ook niet dat ik hem zomaar ongecontroleerd in galop ga rondjagen, maar jullie snappen me wel denk ik
Apennootje schreef:Ik ben het echt totaal niet met Suzanne eens. Wat een belachelijke methode. Wie zegt dat het paard begrijpt dat hij moet draven? Paarden kennen overigens geen trucjes. Paarden zullen nooit iets doen om het voor jou vervelend, banketstaaf of wat dan ook te maken. Daar denken ze namelijk helemaal niet overna. Het is duidelijk dat het paard de werking van de pessoa teugel niet begrijpt, daarom gaat hij iets zoeken wat voor hem prettig is. Paarden doen namelijk dingen waar hij voordeel uit kan halen.
Dit probleem los je dus niet op door boos te worden, want dat begrijpt hij niet. Hij zal misschien harder gaan draven, maar niet omdat hij begrijpt wat de bedoeling is. Hoe is het paard zonder die hulpteugel met zijn gangen? En longeer je op stem en houding of gewoon met de zweep er achteraan??
En @[***]: als ik jou was zou ik je paard een beetje gaan rechtrichten aan de hand. Paarden zijn van nature scheef, allemaal. Het is dus aan ons om ze zo min mogelijk scheef te maken. Aan de hand kun je dit super oplossen. Zoek maar eens wat dingen op over rechtrichten. Zal je wel helpen denk ik.