[AR] 1ex oefenparcours gereden bij de opendag van de Zoetermeerse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

1ex oefenparcours gereden bij de opendag van de Zoetermeerse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 23:02

Vandaag was het openinrijdag bij de Zoetermeerse. Tijd dus om eens andere menners te gaan ontmoeten en een voorzichtig parcourtje te oefenen!

Iets later als gepland reden we rond half 12 weg van stal met de wagen. Rosza was een beetje druk, vervelend en dwars dus ik zag het al helemaal zitten (NOT!) Naa een klein half uurtje kwamen we dan aan bij de vereniging.

Daar even staan praten met wat andere menners en verteld hoe onervaren ik nog maar ben, maar dat ik wel het parcourtje wilde proberen...

Ze hadden een combinatie gemaakt van vaardigheid en marathon, inclusief de (gelukkig niet zo diepe) waterbak!

Een van de ervaren menners was zo vriendelijk even met mij het parcour te lopen en mij uit te leggen dat je rood altijd rechts houd en dat je de nummer bordjes van de hindernissen ook rechts moet houden!

Ik vond het zelf reuze spannend en had er een hard hoofd in dat Roos de waterbak zou doen....Dus die eerst maar even geoefend, de mensen om te helpen met kaplaarzen aan stonden al klaar maar bleken niet nodig! Roos liep, na enig twijfelen en veel aansporing van mijn kant, toch de waterbak in!

We hebben het parcour 3 keer gereden en onze beste tijd was 1 minuut 40 met 1 balletje! De gemiddelde tijd die werd gereden (met 2-span paarden en veel scherpe en krappe wendingen in het parcours) was 1 minuut 30, dus voor een eerste keer vond ik het lang niet slecht!

Hier de foto's van mijn laatste parcoursje! Commentaar is welkom, maar wees wel lief voor ons he, het was de 1e keer! En ja, ik weet ook dat Roosje haar mond vaak open doet, hier zijn we mee bezig en het gaat al beter!

1. Wachten tot we mogen starten
Afbeelding

2. Richting de start rijden
Afbeelding

3. De "start" ff zoeken haha
Afbeelding

4. En op naar de volgende poort!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Big smile allebei haha
Afbeelding

7. In actie!
Afbeelding

8. Langs de waterbak
Afbeelding

9. IN de waterbak! *TROTS*
Afbeelding

10. En met een voorzichtig drafje de waterbak in!
Afbeelding

11. Zo trots dat ze het toch maar voor me deed!
Afbeelding

12. Brave knol!!!
Afbeelding

Ik vond het een super leuke dag en heb genoten van alles en iedereen, krijg helemaal zin om een startkaart aan te gaan vragen!!!!! Maar eerst 5 juni nog ff een hobbyklasse dressuur en vaardigheid rijden en dan zien we wel verder :)

Rhine_

Re: 1ex oefenparcours gereden bij de opendag van de Zoetermeerse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:03

Ziet er super uit, zeker voor de 1ste x !

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:06

Knappe roza, crista en irene!
Echt super dames! Ben helemaal trots op jullie
*\o/*

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:21

Het ziet er netjes uit voor de eerste keer.

Hier een paar tips:
Ik weet niet met wat voor bit je rijdt. (zo te zien met een liverpool. Maar of dat de liverpool tongvrijheid heeft) Maar let er op dat het bit niet de verkeerde kant op kanteld. Op sommige foto's lijkt dat wel te gebeuren. Daardoor kan zij ook de mond steeds openen. En probeer de broekriemen wat verder naar voren vast te maken dat kan de broek beter in werken.

Maar het belangrijkste is plezier hebben in het rijden.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:37

Ziet er goed uit! Gaaf tuig heb je !

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 10:06

bora schreef:
Het ziet er netjes uit voor de eerste keer.

Hier een paar tips:
Ik weet niet met wat voor bit je rijdt. (zo te zien met een liverpool. Maar of dat de liverpool tongvrijheid heeft) Maar let er op dat het bit niet de verkeerde kant op kanteld. Op sommige foto's lijkt dat wel te gebeuren. Daardoor kan zij ook de mond steeds openen. En probeer de broekriemen wat verder naar voren vast te maken dat kan de broek beter in werken.

Maar het belangrijkste is plezier hebben in het rijden.

Dank voor alle leuke reacties!
@ Bora: Hoe bedoel je de verkeerde kant op kantelt? Ik rijd idd met een liverpool, zonder tongvrijheid. Hoe kan ik voorkomen dat hij de verkeerde kant op kantelt?
En mijn broeksriem kan niet verder naar voren, heb hem wel al strakker gehad maar dan vond ik hem ook niet fijn zitten... ben ik dus nog een beetje mee in gevecht.. :? Heb deze wagen nog niet zo lang, vandaar :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:05

Crista schreef:
Dank voor alle leuke reacties!
@ Bora: Hoe bedoel je de verkeerde kant op kantelt? Ik rijd idd met een liverpool, zonder tongvrijheid. Hoe kan ik voorkomen dat hij de verkeerde kant op kantelt?
En mijn broeksriem kan niet verder naar voren, heb hem wel al strakker gehad maar dan vond ik hem ook niet fijn zitten... ben ik dus nog een beetje mee in gevecht.. :? Heb deze wagen nog niet zo lang, vandaar :j

Ik bedoel met het kantelen dat de scharen richting de neus steken ipv richting de kin. Ik kan op de foto's niet goed zien hoe de leidsels aan het bit zijn bevestigd.
En voor de broekriem zou je een nieuw oogje wat verder naar voren kunnen laten plaatsen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 11:12

Afbeelding

ik heb mijn leidsels zoals nr. 2....

Maar wat zou ik kunnen doen tegen het kantelen, want het is mij ook al eens opgevallen dat mijn scharen idd meer "omhoog" staken als de scharen van de meeste menners.....

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:53

Je zou manier 3 kunnen proberen en als je de kinketting dan te scherp vindt kun je daar een rubberen kinkettingbeschermer om doen. Misschien dat het dan minder is.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 08:54

@ Bora, ik reed eerst op manier 3, maar dit blijkt toch te scherp in te werken... Rijdt ook al met kinkettinbeschermer omdat ze anders te heftig reageert op de kinketting. Manier 1 is ook geen optie omdat ze daarmee dus weer te sterk wordt :S

Iemand anders nog een idee?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:08

Wat een mooi tuig! en wat een plezier!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:51

Hey, dat is bij ons!

Ik moet je helaas teleurstellen, de snelste tijd was 59 secondes :=

Ik heb je helaas helemaal niet gesproken! Ik reed met Kai, de schimmelwelsh. Je hebt een prachtig paard een een mooi tuig! We willen binnenkort met zn allen nog eens oefenen, ben je er dan weer bij?

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:55

Wat een leuke pony zeg, en wat goed bezig samen!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:11

denice schreef:
Hey, dat is bij ons!

Ik moet je helaas teleurstellen, de snelste tijd was 59 secondes :=

Ik heb je helaas helemaal niet gesproken! Ik reed met Kai, de schimmelwelsh. Je hebt een prachtig paard een een mooi tuig! We willen binnenkort met zn allen nog eens oefenen, ben je er dan weer bij?

haha ja de snelste ja haha maar toen ik er was lag de gemiddelde tijd op 1,30m. :P

Wanneer willen jullie weer gaan oefenen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:27

Ik heb zelf geen men-ervaring (of ten minste, 2x gemend) maar zou een elastiekje door 3 op het plaatje, waarmee je de teugel op plaats 2 houdt, niet helpen? Dan zorg je er namelijk voor dat de teugel niet aan de verkeerde kant van het bit terecht kan komen, waardoor het bit verkeerd om schaart.

Je moet dan dus de teugel ook door het elastiekje steken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:32

Wat goed zeg! Ziet er al heel netjes uit, vooral de waterbak :D Mag ik vragen hoe groot je pony is en hoe hoog je bok is?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 11:37

@Mizora, me leidsels komen neit aan de verkeerde kant hoor, maar meer dat mijn bit te ver neet voren staat aan de onderkant zeg maar....

@ capopjekop Dank je wel :) Was ook erg trots op het feit dat ze door de waterbak ging haha Mijn pony is ongeveer 1,35m. en mijn bok is 1,20 of 1,25 (heb het ooit eens opgemeten maar weet het niet meer precies) Voor he tmooie zou mijn bok iets hoger mogen zijn maarjah, ik vind het zo ook wel goed haha ben erg blij met mijn "nieuwe" wagen :j

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:35

Wat super!! echt heel leuke fotos ook! je hebt er iig heel veel plezier in hahah! :D