Het leren liggen vanuit de berggeit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Het leren liggen vanuit de berggeit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 23:49

hoihoi,

Ik heb wel eens gehoord dat het liggen aanleren bij een paard mogelijk is met behulp van de berggeit.
Dit vond ik niet eens zo heel raar klinken,aangezien een paar zelf vaak ook in de berggeit gaat vlak voordat het gaat liggen. Maar kan iemand het mij ujtleggen? Wat kan ik dan het beste doen?

Dit is overigens de berggeit zoals mijn paard hem nu beheerst;

Afbeelding

tips zijn altijd welkom.

Liefs,

Femke

Bojangles

Re: Het leren liggen vanuit de berggeit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:02

Denk in kleine stapjes, wat belangrijk is, is dat je paard gaat snappen dat hij omlaag moet zakken.

Kijk eens wat er gebeurd als je bijvoorbeeld wat lekkers geeft op het moment dat hij in berggeit staat, vlak boven de grond. Bij elke minimale beweging naar beneden, ook al is het een knikje van een cm in de voor of achterbeentjes, direct beloningssignaal geven en belonen.

Je kunt ook ernaast gaan zitten op je hurken en je hand op de buik leggen en zachtjes duwen, paard gaat van nature tegen druk in en zal als reactie 'terugduwen'. Dit is misschien maar minimaal, maar ook dan heb je een eerste fase naar het leren liggen vanuit berggeit.

Succes! :)

YelaBrenda11

Re: Het leren liggen vanuit de berggeit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 19:53

hartstikke bedankt joyce! Zal er absoluut mee bezig gaan !