Het onheil ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het onheil ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:24

Afbeelding

En het 2e onheil ... }:0
Afbeelding

Tot zover mijn pakkende titel & bijbehorende foto's, want veel onheil was er niet :+ :')
Kwam trouwens bij het shoppen voor vlaggetjes wat leuks tegen, leek me super voor bij het halster :j Maar z'n nek was te dik :+

Afbeelding

We hebben vanalles gedaan ..
- horse agility: de hoepels (pony met voorbenen in 1 hoepel, ik in de andere hoepel, even wachten, dan terug naar pony en voor- & achterbeentje optillen; bij dit alles mag je pony niet bewegen..).
- horse agility: de smalle (vlaggetjes)doorgang .. zowel in stap als in draf :)
- longeren
- sprongetje

Ik probeer via het longeren en het spelen met het longeren er naartoe te werken dat ik hem kan sturen & naast hem kan lopen en dat hij blijft draven en we zo de hindernissen kunnen overwinnen. Het standaard 'ik loop en pony loopt mee en doet alles' werkt niet bij hem, dus doen we het maar andersom :Y) Het is dus echt spielerei en uitproberen en soms (figuurlijk, gelukkig) op je bek gaan :+ Maar dat moet kunnen :Y)

Jammer genoeg (alhoewel :+ ) zijn de filmpjes waar de dingen verkeerd gaan vrij groot met wat dode stukken in, deze wil ik dus bewerken en leuke kijkfilmpjes van maken, maar ik heb een nieuwe laptop en mijn videobewerkingsprogramma wil het niet doen :( Dus die houden jullie tegoed :Y) Heb nu wel wat kleine filmpjes, zo kant & klaar geüpload (alleen begin & einde soms afgeknipt wegens niks in beeld ;) ).

We beginnen met Horse Agility, de hoepel.
De allereerste keer dat we dit op die manier doen, ook spiksplinternieuwe hoepels ...

De mevrouw in de winkel zei dat ze binnen de 7 dagen geruild mochten worden als er wat was, ik neem aan dat dit niet geldt? :')

De vlaggetjes-doorgang

Dan hebben we even een stukje gelongeerd, waar ik enkel foto's van heb. Heb even een heel erge selectie gemaakt vanwege het al groot zijnde topic, dus ik heb hem uiteraard gewoon laten stappen & draven zowel linksom als rechtsom etc. ;)

1. Linksom sloft hij er maar een beetje bij
Afbeelding

2. En als je meer vraagt doet hij dit:
Afbeelding

3. En commentaar heeft ie ook..
Afbeelding

4. Stoer zijn lukt ook wel altijd :Y)
Afbeelding

5. Aanspringen galop rechtsom
Afbeelding

6. Galopmomentje
Afbeelding

7. En een drafje (neen, mijn piste gaat niet bergaf }:0 )
Afbeelding

Daarna heb ik een sprongetje gezet, hem laten inspringen en dan wat hoger gezet.
Toen gingen we wat oefenen op het sturen & meelopen & leiden & vanalles .. het is nog beetje zoeken :Y) Maar komt goed ;)

Springen rechtsom:

Springen linksom:

In het laatste filmpje express maar 2x gedaan omdat het zijn moeilijke kant is. Ik vond hem super springen! :D

Dit was het dan .. Hebben jullie nog te goed:
- [***] alleen in draf door de vlaggetjesdoorgang (wat langs de ene kant heel goed ging en langs de andere kant .. uh .. iets minder :+ )
- Een filmpje waarbij [***] de hindernis sloopt (door te springen gelukkig :P ) en ik besluit deze hindernis weer op te bouwen terwijl hij blijft lopen .. onder het motto van: het is niet omdat de hindernis er niet meer is dat je niet meer moet werken ... Want ik heb een slimme pony, en ik heb het idee .... :+ Dus vandaar .. alleen is dat nog niet zo simpel in de praktijk _O-

Die komen zo snel mogelijk :Y)
Bedankt voor het kijken :D

Linde_

Re: Het onheil ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:31

Vind jou topics altijd zo leuk om te zien!
Super ook dat je een bijpassend longeertouw heb, en die bloemen ketting.. :')

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:39

leuk leuk :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:40

Wat een leuk dier zeg!!!

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:14

Ik denk dat je na de sprong hem even moet laten rusten of even iets anders doen. Je laat hem erg vaak achter elkaar springen.
Dat zag ik ook in andere topics. Dan heeft je pony er snel genoeg van.

Hij is erg leuk en een lekker fleem monster! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:26

@ Linde_ : dank je wel!
En ja, I know :') Maar ik zag 'm liggen voor een paar centen en ik dacht: why not :Y) Alleen jammer dat ie net te klein is :+

@ VD_NH : thanks!

@ suuzepuus : Merci! :D

@ DianXX : hmm .. dus jij springt 1x en neemt dan pauze?
Wat je ziet op de filmpjes heeft hij gesprongen (+ een paar keer inspringen), dus 5x .. en tussen de filmpjes heeft hij pauze gehad. Ik denk niet dat hij nu overbelast is en dood gaat hoor, echt niet ;) Hij werkte ook goed mee en deed erg goed z'n best, dus ik snap je reactie echt niet .. Ook niet dat je andere topics erbij haalt, alsof ik altijd veel te veel met hem spring ... Als je 5x springen (verspreid over ...) erg vaak vindt en vind dat je daardoor ervoor zorgt dat je pony er genoeg van krijgt .. dan vraag ik me af wat jij met je paard(en) doet?

Maar toch bedankt voor de reactie :)

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:02

awesome! echt super leuk gedaan hihi.
en wat een leuk touwhalster heb je met bijpassende lijn. wordt ervrolijk van :')

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:12

hahha super leuk weer! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:40

@ laura_power : dank je wel :D
Haha, ja hé? Dat is ook de bedoeling :j Vind het zelf ook een erg leuk & vrolijk halster dus dat maakt het werken wat aangenamer, voor mij dan toch :Y) Vind het wel bij hem & ons passen :Y) (al heb ik ook een leuke, gele outfit, die komt binnenkort ook wel weer eens boven ;) ).

@ mies_dummy : thankies! :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:52

Meid.. nog steeds denk ik dat jij te lief en te onduidelijk (naief) bent voor hem..
Ik zie bij filmpje 2 duidelijk een paard wat het allang weet maar gewoon allemaal lekker leuk aanpakt en hierdoor extra snoepjes krijgt. Zoals bij het rechter voorbeen optillen, doet hij heeeeeel netjes, geeft gelijk voet, maar denkt dan neuh nu wat anders.. Dus slaat uit, dan is het jou taak hem op zijn plek te zetten (binnen een aantal seconden) en dit te herhalen tot het wel goed gaat. Dus inplaats van vragen vooruit te komen na het uitslaat had je gelijk zijn voet moeten pakken en vast moeten houden tot jij zei dat hij los mocht..

En bij het springen geef je te weinig begrenzing, hij sleept je gewoon mee.. Heb je al een nieuw iemand om bij te lessen of kon diegene al tijd voor je vrij maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:01

Bedankt voor de tips maar zoals ik zeg: laat ons maar wat aanklooien....
Alles heel strikt begrenst en geen millimeter bewegings/speelruimte gaat het ook niet worden, been there, done that, etc. ;) Bij die hoepels was mijn eerste doel dat hij de link legde dat hij altijd in de hoepel moest blijven staan, whatever er ook gebeurd. En het moet dan niet allemaal perfect gaan, we hebben tijd zat. Volgende keer zal het vast alweer een stukje beter gaan ...

Ik vind het trouwens zelf niet meer dan normaal dat een paard niet zomaar z'n benen aan jou geeft als hij in iets vreemds staat. Want dat is het tenslotte .. Voor ons is het een stomme hoepel, maar een paard weet dat niet ... Dat is net hetzelfde als dat hij graag op het blok staat, maar zet dit blok op een zeil met draaiende molentjes rond dan is het enthousiasme een stuk minder ... en ik vind dat normaal ... That's all ;)

Dat meeslepen ... I know :+ Maar dat staat er ook, dat we nog heel erg zoekende zijn en dat ik vanuit longeren er naartoe werk om samen met hem over/door opstakels te gaan .. en dat gaat niet van de 1e keer goed ... Moet ook niet van mij ... Nogmaals: dat aanklooien heb ik echt geen problemen mee .. het is altijd zoeken als je wat nieuws doet .. en achteraf is het altijd makkelijk zeggen "je had dit of je had dat", maar op het moment zelf is dat niet altijd zo simpel .. Je mag niet te dicht bij hem lopen (dan blokkeert hij), maar ook niet te ver (dan doet hij geen bal) en ondertussen moet je ook sturen naar die hindernis, waar hij meestal erg super over gaat maar ook niet altijd ... Ik ben trouwens gewend van met hem vrij te springen, waarbij hij dus los loopt .. en dan loop ik altijd stukjes mee maar stop ook op een bepaald moment .. Deed ik hier ook automatisch, maar er hing nog een lijn aan :+ :')

Maar met dit soort dingen heb ik geen problemen ... alles perfect met hem gaat nooit lukken, en alles heel strik begrenzen en dat hij enkel mag wat ik wil en verder geen millimeter mag bewegen .. dat gaat 'm niet worden ... Zolang hij binnen de grenzen blijft (niet steigeren, bokken, bijten, trappen, mens omverlopen, ... ) en zolang hij reageert wanneer ik echt wil dat hij reageert (draven bij het longeren is ook echt draven bv.) geef ik hem ook ruimte om z'n eigen ding te doen, zeker bij nieuwe dingen neem ik daar de tijd voor en zie ik wel waar het schip strand ... Verder is het denk ik soms ook moeilijk voor anderen om te zien wat ik precies in een filmpje wil, want bij die hoepels lag mijn nadruk niet op het optillen van de hoeven bijvoorbeeld ;)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:16

Mooi topic, ik vind jullie heel vriendelijk, fijn om naar te kijken. De band tusen jullie is wel te zien ook :) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:34

Wauw, dank je voor deze leuke reactie! :o :D

(de andere reacties tot nu toe waren ook leuk hoor :P Elke reactie vind ik leuk, zolang ze beetje zinvol zijn als er opmerkingen bijzitten ;) ).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:26

Ik begrijp dat je soms gefrustreerd raakt, maar als je zo'n topic opent kun je natuurlijk verwachten dat mensen mee gaan denken. En om heel eerlijk te zijn, heb ik niet het idee dat je echt iets meer wilt. Volgens mij is het zo wel goed en blijven jullie zo door tuffen. Prima, maar door zo'n topic wil ik alleen maar helpen, dat kun je wel begrijpen toch?

Nou succes dan nog maar.. Hopelijk blijft het een beetje positief gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:34

Tuurlijk begrijp ik dat :j En ik vond (en vind) de reacties ook alleen maar fijn :)
Maar het nadeel aan internet is dat je niet altijd goed kan verwoorden of laten zien wat je eigenlijk bedoelt ... Want iets zoals dit: dat vind ik prima, leuk, we hebben plezier en we doen dingen ... Dat ging niet toen ik dat topic opende, toen kreeg ik hem niet eens meer aan het lopen bij wijze van (ging wel, maar heel moeizaam, ik gaf hem gewoon teveel tijd terwijl ik ik nu iets heb van "draf is draf, ju, actie!" snap je?), dus dat is dan toch een heel ander verhaal ;) Hij mag van mij eigen inbreng hebben en ermee spelen, dat maakt het interessant, maar als ik zeg 'nu doen we dit of dit' dan wil ik ook dat hij dat gewoon doet. Maar dat geldt voor de gewone dingen, als longeren enzo .. Niet voor de nieuwe oefeningen of speciale dingetjes als obstakel ofzo. Daar neem ik net de tijd voor en kijk ik wat hij ermee wil (anders had hij bv. nooit spontaan in die band gaan staan zoals in mijn vorig topic) en spelen we daarmee ... Als je begrijpt wat ik wil zeggen :+

En met mijn opmerking over de andere reacties had ik het trouwens niet over jou, moest je dat denken, maar bv. over die spring-opmerking ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:46

Nee, blijft moeilijk via internet..

Hmps.. Vind hem helemaal niet te vaak springen..Goed om vetjes te verbranden..

Oja, nog 1 ding, wat geef je hem qua snoepjes? Zou er wel mee oppassen dat je hem niet te vaak geeft, af en toe een aai beloning hoort er ook bij.. :) Hij is er ook zo een die dik wordt van lucht volgens mij.. Gelukkig dat hij nu wat meer mee werkt weer.. :) Hij beweegt ook best leuk! ( als die wilt! :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:51

Is ook mijn idee :j Die vetjes moeten eraf en hij gaat echt niet dood van z'n poten (ahum, beentjes :P) eens op te heffen. Hij vindt dat zelfs leuker dan dat rondlopen zonder doel zeg maar, dus why not denk ik dan ;)

Ben nog zoekende ivm de beloningen inderdaad :j Doorgaans werk ik wel met 1 (dikke) wortel die ik dan in stukjes snij en daar doe ik het dan mee, dus echt heel veel is het niet. Soms heb ik geen wortel en dan grijp ik naar gewone snoepjes, maar dat zijn dan van die langwerpige die je ook in stukjes kan doen. Dus ik probeer het zo minimaal mogelijk te houden :Y) Hij krijgt ze ook niet altijd hoor, alleen bij nieuwe/moeilijke oefeningen beloon ik veel, maar dat bouw ik ook weer af. Verder krijgt hij heel af en toe eens wat, als hij echt een tijdje goed gelopen heeft tijdens het longeren (of op het einde van het longeren bv.), of als hij echt goed gesprongen heeft en we even pauze nemen ofzo. Dat soort dingetjes ... Voor de rest probeer ik het met mijn stem & een kriebel enzo :j Voor zover hij dat leuk vindt :P

Nog een leuk detail: toen we klaar waren met werken gisteren was hij wat vochtig :Y) Echt zweten durf ik het nog niet noemen, maar we gaan de goede richting uit :P Is toch een teken dat hij ook echt werkt, want hij heeft ook dagen gehad dat hij wel liep (en het ook warm was) maar er toch geen druppel vanaf kwam ... Zegt ookal genoeg :+ :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:23

Hihi ja :+

Een wortel kan echt geen kwaad hoor! Snoepjes zou ik zelf niet zo snel doen, heb hier een magere muesli staan die ik gebruik als beloning. Bij vrijheids dressuur beloon ik wel vaker natuurlijk, maar bij dingen zoals longeren, rijden, mennen of lange lijnen beloon ik alleen na de arbeid, dus als ze klaar zijn. Bij agility begrijp ik het wel dat je wat meer beloont bij moeilijke of nieuwe oefeningen. Maar een mini beetje muesli voldoet dan al, of je gebruikt telkens 2/3 bikjes. Meer zou ik niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:36

Hmmja, probleem is dat hij qua voer eigenlijk niks krijgt (2x per dag een handje, maar dat is zo lastig spul om als beloning te geven, is een mengeling) .. Dus dat is even moeilijk .. Ik ga het proberen op wortel te houden :j Moet ik het alleen niet vergeten meenemen als ik vertrek, wat dus nogal eens gebeurd :o En iets van beloning moet ik toch wel hebben, voor het in z'n koppie goed te houden :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:46

Cobe :D :D :D

Ik vind je topics zo leuk, heb het echt bescheurd bij de tweede foto + bovenschrift :') Wat leuk om te zien wat je allemaal verzint, ik ben wat minder creatief maar wat jij bedenkt is wel ongeveer het soort activiteit waar ik naar streef met mijn rosje. Hij heeft toevallig ook dezelfde kleur en vetpercentage :+ als Cobe :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:52

herkenbaar, als de mijne de balken mee heeft tijdens het springen blijft ie ook gewoon door lopen terwijl ik de balken er terug op ga gaan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:01

@ hestejente : :D :D :D
Dank je wel!! :Y) Ik vind van mezelf dat ik ook niet creatief ben hoor .. maar ik moet zeggen dat het al héél wat verbeterd is sinds ik met hem opgescheept zit :Y) Ik moet wel :+ :')

@ hetlevenwint : ja .. neen .. net niet .. Ik heb het idee dat die van mij express eens de beentjes laat hangen omdat ik dan moet opbouwen en hij pauze heeft :+ Maar dat ging mooi niet door nu :Y) Al kreeg ik wel de hindernis niet meer opgebouwd :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:06

:j Pony noopt je tot het nemen van originele maatregeken ter voorkoming van bijderzijdse wanhoop.

Zoiets :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:07

Uh ... zo kan je het omschrijven ja ...

Denk ik .. :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:30

[***] schreef:
@ hestejente : :D :D :D
Dank je wel!! :Y) Ik vind van mezelf dat ik ook niet creatief ben hoor .. maar ik moet zeggen dat het al héél wat verbeterd is sinds ik met hem opgescheept zit :Y) Ik moet wel :+ :')

@ hetlevenwint : ja .. neen .. net niet .. Ik heb het idee dat die van mij express eens de beentjes laat hangen omdat ik dan moet opbouwen en hij pauze heeft :+ Maar dat ging mooi niet door nu :Y) Al kreeg ik wel de hindernis niet meer opgebouwd :')

Ah nou de mijne maakt dus altijd zijn rondje af tot ie gewoon niet meer door kan lopen en gaat dan bij de poort staan wachten tot ik klaar ben en als ik klaar bent gaat ie direct terug door.