Wij zijn druk aan het trainen voor de M-dressuur, nog maar een paar winstpuntjes..
maar in de M moet je een slangevolte en een S van hand veranderen met 1 hand doen en ik krijg dat maar niet voor mekaar.. De 1e boog lukt altijd, maar het omstellen heb ik problemen mee..
Heeft iemand een tip hoe ik het me dat makkelijker kan maken?
Probeer je zweep aan de binnenkant ook aan te leggen, dus ook aan de nieuwe binnenkant. Helpt bij mijn pony's altijd wel goed. 1e boog lopen ze netjes, 2e boog proberen ze doorheen te vallen.
Probeer ook niet alleen deze figuren met 1 hand te rijden, maar ook gewoon hele stukjes van je training.
Wacht maar tot je Z rijd , mag je 2x door een S van hand veranderen achter elkaar met 1 hand .
Moet toegeven dat ik vanmorgen ook de halve baan door ging in een slangevolte met 3 bogen hoor (in het M dus). Moet thuis toch eens met handschoenen gaan trainen zodat ik er wat meer gevoel in krijg.
Vandeweek ging het heel erg goed en konden we alle kanten op! (nu was de baan daar wel groter maar het omstellen lukte) Moet het idd maar is proberen met de zweep maar dan ben ik met vanalles bezig dat ik de zweep helemaal vergeet