[AR] Eindelijk fototje van het mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Eindelijk fototje van het mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:00

Ik vergeet telkens te vragen of iemand even een foto kan maken, maar vandaag is het eindelijk eens gelukt!
We moeten het nieuwe tuig nog naar onze wensen aanpassen hier en daar. Zo vind ik de tuigonderlegger aan de borst niet leuk dus die gaat eronder vandaan en gebruik ik als 2e schoftonderlegger als de 1e vies is. Daarnaast moeten de riempjes van de broek ingekort worden (is inmiddels gedaan).
Wat vinden jullie van ons als setje?!

Afbeelding
Afbeelding

ilovemoney

Re: Eindelijk fototje van het mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:17

Ziet er leuk uit, de borstonderlegger enz heb je zelf al opgenoemd.
Hoe oud is de pony?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:18

Ja, hij zakt naar beneden. Das wel handig als je van jezelf een foto hebt:-)
Hij is 8 jaar.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:21

Leuke combinatie hoor! Borstonderlegger is inderdaad een beetje te groot.
Rijd je op de onderste gleuf van de stang? Is dit echt nodig, vind het nogal een hefboomwerking, aangezien hij zn mondje ook open heeft op de eerste foto? Kan natuurlijk een moment opname zijn en misschien is hij wel heel heftig ofzo, maar denk vraag het even!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:22

wat is de reden dat je bit zo scherp ingesteld staat?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:27

Dat is niet het laatste gaatje, dit bit heeft er drie. Dit is die onder de bitring. Dat is dus een beetje de middenweg. Heeft weinig hefboomwerking overigens in dit gaatje, dat heeft hij ook niet nodig, hij is heel licht. Het bovenste gaatje is niet practisch bij zijn mond. Bam is een onwijze kauwer, ik heb dan ook een happy mouth voor hem gekocht. Ik heb deze:

Afbeelding

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:29

O ja, nog even als toevoeging, ik rij met continue release. Heb dus vrijwel nooit druk op de teugel. Deze foto is genomen toen hij net niet meer stilstond, maar weer wilde gaan lopen omdat zijn vriendje voor hem weer verder liep:-)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:35

Het gaatje onder de ring is dus het 2e gaatje. Dat is een behoorlijk pittige inwerking hoor.

Ik snap idd dat de eerste sleuf erg lastig word in combi met het dikke leidsel(waarom worden die niet wat smaller en dunner gemaakt>???). Daarom zou je hem ook aan de bril(de ring dus) vast kunnen maken en ik denk dat dat voldoende is voor jou pony.

Anders zou je over kunnen stappen op een bokkebitje of B stang.

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:41

Ik wil wel even zeggen dat het er mega schattig uit ziet .. Die maantjes in de wind.
Ik hoop dat ik ooit eens met mijn pony zo op weg kan <3

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:11

Cowgirl schreef:
Het gaatje onder de ring is dus het 2e gaatje. Dat is een behoorlijk pittige inwerking hoor.

Ik snap idd dat de eerste sleuf erg lastig word in combi met het dikke leidsel(waarom worden die niet wat smaller en dunner gemaakt>???). Daarom zou je hem ook aan de bril(de ring dus) vast kunnen maken en ik denk dat dat voldoende is voor jou pony.

Anders zou je over kunnen stappen op een bokkebitje of B stang.

Ik heb een bokkebitje gehad, maar die vond hij heel vervelend omdat die scharen vast zitten. Daarom ben ik juist overgegaan naar deze. Maar ik neem je advies zeker ter harte, en ga het toch proberen door het eerste gaatje te friemelen en als dat echt niet gaat door de ring. Ik wil hem absoluut niet beschadigen!!!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:13

vagebondlove schreef:
Ik wil wel even zeggen dat het er mega schattig uit ziet .. Die maantjes in de wind.
Ik hoop dat ik ooit eens met mijn pony zo op weg kan <3

ik ben ook zo verliefd op hem als ie zo in de wind staat, ik gun het echt iedereen joh, het is zo heerlijk zo de weg op te kunnen! Hij is ontzettend bomproof, schrikt echt nergens van, en áls hij dan onverwacht schrikt is dat meestal gelijk met mij voor een beest uit de struiken of zo. Hij doet dan een hupsje op de plaats en verder niks. Echt geweldig!! De grootste vrachtwagens, landbouwvoertuigen en de hele rambam komen voorbij en hij geeft er niks om. Nooit eerder heb ik met zo'n mak beestje de weg belopen. Veel geluk gewenst voor jullie dan ook!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:48

Bokkebitjes zitten idd vast als het los zit ligt het idd wat rustiger in de mond. Ik zal even opzoeken welke ik heb want die lijkt op een bokkebit maar die is los en heeft ook een heel zacht flexibel mondstuk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:54

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:27

Cowgirl, ik zie niet echt verschil dan met mijn bit... ik heb deze net gekocht en hij was rete-duur dus vind het wel even prima zo:-) Ik heb hem vandaag in het bovenste gaatje gekregen. Het is ff priegelen, maar het ging wel! Zal vanzelf wennen als mijn nieuwe tuig en dus nieuwe leidsels wat soepeler gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:04

Je wagen omhoog (hij hangt nu in het schoftje) en je broek strakker. Als je nu ineens een noodstop moet maken heeft de pony de kar op zijn hakken :j

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 22:26

Die kan ik ff niet volgen. De het lamoen hangt gewoon in de lichtogen, en hij is perfect horizontaal? Mijn broek is al best strak, als ik hem nog strakker doe zit hij niet prettig meer

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:53

sorry, ik bedoel de broek an sig niet, maar de broekriemen waarmee je wagen aan de broek zit. Perfect horizontaal? Ik zie m toch echt naar voren duiken. Maar misschien kan je enkel je lamoen hoger zetten?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:48

De broekriemen had ik nog niet afgeknipt, die zijn inmiddels zo kort dat ze perfect zitten idd (stond ook in mijn eerste bericht overigens). Dit was de eerste rit met dit nieuwe tuig, alles moest dus nog ff worden aangepast.
Met alles respect hoor, maar hij duikt echt niet naar voren. Ik denk als ik de waterpas erop zet, dat ie zowat waterpas staat (misschien doe ik het wel ook haha).
Hoe zou ik het lamoen hoger moeten zetten? Ik zou niet weten hoe dat zou moeten?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:42

Het klinkt alsof je er aardig wat kijk op hebt :-) Je hebt het goed voor elkaar. Leuke aanspanning en onwijs leuke pony! Nog vele uren menplezier met z'n allen!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 22:19

e_horse schreef:
Het klinkt alsof je er aardig wat kijk op hebt :-) Je hebt het goed voor elkaar. Leuke aanspanning en onwijs leuke pony! Nog vele uren menplezier met z'n allen!

Dank ej wel:-) Maar ben nog niet zo lang bezig met het mennen hoor:-) Ben nog lang niet uitgeleerd!