[AR] voor het eerst voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

voor het eerst voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:09

Hoihoi!

Ben al een tijdje bezig met beleren (eerst een fries maar door omstandigheden kom ik daar niet meer) en nu weer bij een andere stal een shetlandertje. Hij pakte het mega goed op (in Februari pas begonnen met lange lijnen, tuigen) en zodoende van de week voor het eerst het karretje erachter. Het karretje is echt n houten plank met vier wielen eronder. Misschien ga ik dat ding opknappen (al weet ik echt niet hoe!), of ik ga sparen voor een nieuwe (het is maar een tijdelijke verzorgshet dus ik moet daar nog even goed over nadenken). Er zit geen zweng aan de kar, wel een soort van pinnen aan het lamoen, waar je de strengen aan hoort te bevestigen. Een zweng zelf maken lijkt me nogal gevaarlijk, maar die dingen zijn nergens los te koop. Is er een andere oplossing?

Zie hier ons mega ontspannende rondje door het bos, het filmpje is gefilmd door zn verzorgstertje (6jr) dus het is een wat wiebelig beeld en je krijgt een zere nek van het naar links draaien. Sorry daarvoor :Y)

Als je tips hebt zijn ze welkom, graag wel opbouwend! Dat ik te weinig contact met de mond heb weet ik, maar we komen daar geen verkeer tegen en hij mocht lekker genieten en zn nekje een beetje strekken.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:03

Bosgra BV in Hardegaryp heeft sowieso losse onderdelen te koop! misschien moet je die eens contacten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:16

Ik snap dat het een tijdelijke verzorgpony is, en dat je dus niet zomaar zelf een investering gaat doen, of hierom gaat vragen.
Maar oei, wat is dít gevaarlijk! dat je er zelfs het bos mee in durfde te gaan! Voor geen góud zou ik daarop gaan zitten, laatstaan er mee het bos in.
Als je jezelf, de pony en het overige verkeer wil heel houden, stop dan alsjeblieft meteen met mennen, want op deze manier is het gewoon echt vragen om ongelukken.
Het is vast allemaal hartstikke leuk en de pony pakt het ook echt leuk op, maar dit gaat gewoon een keer verkeerd; op goed en veilig materiaal valt niet te bezuinigen, en dat is gewoon een absolute must als je je pony voor de wagen zet, en natuurlijk hélemaal als je ze beleerd.

Nee sorry, vind dit totaal onverantwoord en levensgevaarlijk. Dat je er ook nog voor kiest om een kindje mee te nemen, kan ik echt niet begrijpen, gezien je eigen leeftijd. Dan zou je toch een stuk meer verantwoordelijkheidsgevoel en gezond verstand verwachten.