Citaat:
Voorderest is ze voor de wagen erg braaf behalve dan het stilstaan.
Dan begint ze ook te steigeren en rent ervandoor.
Is dus levensgevaarlijk want als een menpaard iets moet kunnen is het stilstaan. Als je een weg oversteekt moeten ze toch ook stilstaan, om maar iets te noemen?
Deed ze dit ook in tweespan trouwens of doet ze dit sinds ze alleen ervoor staat?
Ik zou haar een heel leuk ander leven geven hoor, onder het zadel bijv

of als fokmerrie, om maar iets te noemen. Dit klinkt als niet goed
Wat is jullie grens om het niet meer te doen? Wat moet er nog verder misgaan? Want wat doet ze dan wel goed?
Wat ik me wel afvraag, is ze dit van de ene op andere dag gaan doen, of is het er langzamerhand ingeslopen. Als ze het van de ene op andere dag is gaan doen, lijkt het me iets met een trauma / iets wat die dag niet goed is gegaan. Maar als het er langzamerhand is ingeslopen, is het een kwestie van opvoeding geweest. Of je dat weer terug kunt draaien weet ik niet. Weet wel dat ik een hele drukke super ijverige Welsh A'tje heb die als je hem een vinger geeft direct je hele hand, zeg maar hele arm neemt. Je hoeft ze niet op hun donder te geven maar wat Jelleee ook zegt, zij bepalen niet wat er gebeurt, dat bepaal jij. En dat begint bij niet accepteren dat ze ook maar over nadenken ook maar een stapje te verstappen met inspannen bijv.
Weet alleen dat ik geen paard of pony voor de wagen wil die niet wil stil staan, bokt of steigert, laat staan alles tegelijk