Wat zijn de mogelijkheden om diverse kosten + inkoop af te trekken voor drafpaarden. Bv inkoop paarden, wedstrijdafgiften, veterinair, kosten trainer/stal etc. Ben mede-eigenaar van 2 paarden en ben een zelfstandige ondernemer en ingeschreven bij de KvK. In de bedrijfsbeschrijving bij de KvK staat niet dat ik me met paarden bezighoudt.
Er schijnt wel een of andere regeling te zijn dat dit kan. Weet niet precies hoe het zit, maar ik denk dat je het beste even navraag kan doen op het forum van Nakoersen. Daar zitten zeker wel wat mensen die je meer kunnen vertellen.
Even zoeken op 'renpaardenarrest' geeft meerdere resultaten. Wellicht een goed idee om even met de fiscalist / accountant te overleggen in hoeverre dit van toepassing kan zijn?
Hangt dus heel af wat voor bedrijf je hebt, vaak kunnen veel kosten als PR worden geboekt maar je boekhouder of de inspecteur van de belastingdienst zal je verder kunnen helpen.
Judith_W
Geplaatst: 21-05-11 21:09
je kan harddravers op naam van je bedrijf hebben en dan de BTW idd terugvragen. Van de opbrengsten van prijzengeld en eventuele verkopen van paarden moet je de BTW afdragen