Gevaarlijk paard?? elk paard zo reageren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Gevaarlijk paard?? elk paard zo reageren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:41

Ik had het vandaag met een vriendin over Monty Roberts en zijn methode. Ik vind het een goede methode maar ben niet met alles eens.
dus wij gaan filmpjes kijken. Hier stuitte ik bij het filmpje toch wel ergens op. Hij zegt steeds "Is show you how wild he is" en dan springt hij op het paard af , en het paard rent weg. Nou ik denk eigenlijk dat elk paard dat wel doet of heb ik het nou? En komt Monty met een stok met plastic zakken tussen de benen van het paard en weer "I show you how wild he is" maar menig paard zou dan schrikken.

Niet dat ik zijn Methode niet goed vind maar ik stuit er toch op, wat vinden jullie ervan?

Hier is de link

Weet niet als het goed staat

groetjes
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 10-05-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Re: Gevaarlijk paard?? elk paard zo reageren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:41

Het filmpje doet het niet, ik denk dat je even in link oid. moet proberen :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:44

nja hoe dan ook een niet getraint paard (op zoon schrik dingen dan) schrikt er idd van heeft niet echt veel met wilt te maken, eerder een natuurlijke reactie

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:45

Volgens mij is de pony helemaal niet zo wild.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:46

Link staat er bij.
Maar mijn shetje die bom proef is weet ik zeker dat die van de plastic zakjes zou "schrikken" als ik dat voor de eerste keer zou doen.

Edit: Heb een ander filmpje gekeken alleen maar trekken aan het halster touw en draaien in de trailer!!?.. Is dat NH tegenwoordig (ben zelf geen NH'r) maar dat dacht ik toch niet ?

Sanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:54

Hij zegt op 0:56 ook: 'That's not so bad, you're not so wild'. Dus hij wil laten zien hoe wild het paard is maar dat blijkt wel mee te vallen. Maar het gaat er niet om of het paard 'wild' is, maar om het feit dat het zich niet wil laten vangen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:01

Met wild bedoelt hij ook niet dat het een wild paard is. Maar dat het een moeilijk paard is. Een echt wild paard komt niet eens zo dichtbij en krijg je al helemaal geen halster aan.
Hij spring ook helemaal niet op het paard af. Hij opent zijn armen en zet een stap naar voren. Elk bereden paard reageert hier niet of nauwelijks op en zal in ieder geval niet zo wegrennen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:08

Krijg juist de indruk dat de eigenaar wss gezegd heeft dat ie heeeel wild is.. En dat Roberts het tegendeel bewijst :) Die bewegingen die hij maakt, als ik dat doe bij mijn pony staat ie me wss alleen maar aan te kijken zo van ''spoor je wel''.. Kan serieus jumping jacks doen naast m zonder dat ie een voet verzet :') Ook met die plastic...
Denk dat zn ''you're not so wild'' gericht is tegen het paard, gewoon er tegen babbelen zoals de meesten wel doen.. En dat t bedoeld is als een ''zie je wel, je eigenaar overdrijft gewoon''.
Krijg iig t idee dat alles wat ie doet/zegt bedoeld is als zijnde; je bent niet wild, je laat je alleen niet vangen.

Ik vind het er eerlijk gezegd juist heel fijn uit zien allemaal :)

bschoutese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:52

sorry hoor maar als je met zo een zakje bij die van mij gaat strelen over der lichaam ik denk dat die echt wel heftigeren gaat reageren dan die pony...
en die van mij is niet wild...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 01:08

Ook zulk extreem vlucht gedrag? Dan zit er in mijn ogen iets niet goed, die van mij zet alleen een stap opzij. Verder zie ik niks aparts in het filmpje, alleen een paard dat niet veel gewent is

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:20

Ik zie niets vreemds aan het filmpje. Bij mijn paard moet ik echt wel veel groffere singnalen geven voor ie zo rond gaat rennen.

Heb overigens ook een paard op stal, ook een ijslander, die zich ook nauwelijks laat vangen. Is gewoon bereden, maar reageerd ook extreem op te snelle bewegingen, net als het paard uit het filmpje.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:03

Van mij mag Monty Roberts het een keertje bij mijn IJslander proberen. Mijn IJslander laat zich niet vangen, is zeer zeer nerveus, extreem bang voor vreemde mensen (en andere vreemde dingen bijvoorbeeld dingen die tikken).

Toch kan ik wel zeggen dat hij op een vreemd terrein zich helemaal afsluit en er op dat moment even niet is. Hij laat zich wat makkelijker vangen en komt anders over. Ik denk dat het ook zo is als het paard in het filmpje.