Hierin stond ook het karaktertype "de onderhandelaar", een paard dat werd omschreven als een mens bij zijn baan: je gaat naar je werk en je doet je ding, maar je doet het niet omdat je het leuk vindt, maar vanwege het salaris dat je krijgt, om daarmee lekker thuis je leuke dingen te gaan doen.
Het paard is hetzelfde: door de clickertraining doet hij alleen wat hij doet, omdat hij er een beloning voor krijgt en niet omdat hij het leuk vindt.
Ik vond het zelf behoorlijk overtrokken, aangezien je vaak ziet dat ze van alles gaan uitproberen, en er vreselijke lol aan beleven (ook zelf ondervonden met mijn eigen paard). Maar aan de andere kant heb ik ook wel eens filmpjes gezien van chagrijnige paarden die geen eigen initiatief toonden, hun kunstje uitvoerden en vervolgens met een boos hoofd hun beloning opeisten.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Graag serieuze reacties(dus geen 'mijn paardjuh vind ut wl leuk hoor want dat zie ik an dr', maar onderbouwde meningen) Hopelijk maken we er een mooie en interessante discussie van