[AR] Iemand ervaring met de paden in Westelbeers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie3230

Iemand ervaring met de paden in Westelbeers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:58

Hallo,

Ik zit erover te denken om zondag mee te gaan met een menrit in Westelbeers.
Nu ben ik daar alleen nog nooit geweest.
Ik wil gaan met mijn shet en sulky (shetlander is in goede conditie).
Nu vraag ik me af hoe de toestand van de menpaden daar is.
Aangezien het de laatste tijd erg droog is geweest, ben ik namelijk nogal bang dat het verschrikkelijk mulle paden zijn daar, en als je eenmaal bezig bent met een rit draai je niet zomaar meer om..
Mochten de paden daar erg mul en zwaar zijn, dan blijf ik thuis, dat ga ik mijn pony niet aandoen..
Heeft iemand enig idee van de toestand van de paden daar?

In ieder geval bedankt!

Groetjes melanie

Dit leek me de beste plaats voor mijn vraag, mocht het toch verkeerd staan: sorry!

sumic

Re: Iemand ervaring met de paden in Westelbeers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:43

Ik doe ook mee aan deze rit, vorig jaar was de rit erg zwaar en ook dit jaar zijn er veel paden met los zand bij (door de droogte). Meestal zetten ze een rit uit van zo'n 30 km, maar als je van te voren aan geeft korter te willen rijden, kun je vragen om een kortere terugroute. Er zitten ook gewoon asfaltwegen tussen, dus daar kan je pony weer op adem komen. Het is wel een prachtige omgeving daar. Misschien tot zondag!

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 12:57

sumic schreef:
Ik doe ook mee aan deze rit, vorig jaar was de rit erg zwaar en ook dit jaar zijn er veel paden met los zand bij (door de droogte). Meestal zetten ze een rit uit van zo'n 30 km, maar als je van te voren aan geeft korter te willen rijden, kun je vragen om een kortere terugroute. Er zitten ook gewoon asfaltwegen tussen, dus daar kan je pony weer op adem komen. Het is wel een prachtige omgeving daar. Misschien tot zondag!

Bedankt voor je antwoord! Ik begin nu wel nog meer te twijfelen..
Mijn pony is wel op goede conditie, maar telkens los zand wordt erg zwaar voor hem denk ik..
Bedoel je met los zand, echt van dat mulle zand? En zijn het lange stukke die dan ''zwaar'' zijn, of is het telkens een klein stukje?
Met wat voor aanspanning rijd jij?

Haha sorry voor de vele vragen :P

sumic

Re: Iemand ervaring met de paden in Westelbeers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:01

ik stuur je even een pb!