oefeningen voor voltige???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

oefeningen voor voltige???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:01

hooi,
21 mei is er bij ons op stal een wedstrijd in de pauze van die wedstrijd gaan wij een show houden we willen dan met 4 meiden voltige gaan doen
hebben we nog nooit gedaan dus hebben jullie tips en trucjes??
wel kan ik zonder zadel al achterstevoren rijden en op verschillende manieren er op en er af we hebben ergens een goedkope voltigesingel gevonden das makkelijker denk ik
iemand ideeen?
alvast bedankt!!!

lovejoris

Re: oefeningen voor voltige???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:22

heej,
Ik doe zelf ook aan voltige.
Het is niet echt makkelijk om als je nog nooit voltige hebt gedaan een show op te gaan voeren :/
Mischien kan je wat trucjes doe van erop en eraf springen? De molen, damszit,herenzit. de schaar? Of 1 iemand springt erop, en gaat dan in stap op de rug staan. Je kunt ook 2 mensen erop laten springen en damn wat met zn tweën doen.

veel sucses!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:35

oke dan, maarree wat is een molen of een schaar :+ ??

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:36

oh en de herenzit?? srry weet niet egt veel van voltige af maar lijkt me wel superleuk

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:38

En ga je wel oefenen? 20 dagen is niet zo lang meer eigenlijk. Heb je wel dekjes voor onder je voltigesingel?

Oefeningen kun je vinden op http://voltemotion.smugmug.com :)

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:41

Hoe handig is het om voltige te gaan doen als je er niks over weet? :=
Hebben jullie een geschikt paard? Voltigekussen? Bijzetteugels?

Wat voltige"trucjes'':
Rondje om de wereld: Rond draaien op je paard; eerst normaal, dan beide benen aan 1 kant, dan achterste voren, dan weer beide aan 1 kant en weer gewoon zitten.
Schaar: Je zit normaal, zwaait je benen achteruit, kruist ze boven de kont van je paard en gaat zitten. Dan zit je achterste voren.
Op springen, af springen, staan op je paard of hurken etc.
Google zal vast genoeg hits geven op de zoekterm: Voltige oefeningen.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:44

er is heel veel te vinden op youtube! gebruik zoektermen als voltige, voltigieren, vaulting, volteo, equestrian vaulting :-)

op deze site zijn heel veel leuke filmpjes te vinden: www.voltigierdvd.de (is wel allemaal in galop, maar probeer de L-teams A-teams of solo's C of J , daar zit wel wat geschiks tussen)

Succes ermee!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:44

EventHorizon schreef:

Wat voltige"trucjes'':
Rondje om de wereld: Rond draaien op je paard; eerst normaal, dan beide benen aan 1 kant, dan achterste voren, dan weer beide aan 1 kant en weer gewoon zitten.
Schaar: Je zit normaal, zwaait je benen achteruit, kruist ze boven de kont van je paard en gaat zitten. Dan zit je achterste voren.

Het is ook handig als je oefeningen goed benoemd, dus geen rondje om de wereld maar de molen haha :P

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:50

die voltigesingel gaat niet door dus zullen we het zonder moeten gaan doen waarschijnlijk doen we hem wel aan de longeeerlijn anders word het niks hij is namelijjk af en toe stronteigenwijs niet egt de beste combi dus eigenwijs paard en geen voltigesingel:S vrijdagavond gaan we oefenen hou jullie op de hoogte bedankt voor de trucs en tips ik kan wel zonder zadel achterstevoren rijden liggen en op verschillende manieren er op springen dus kan wel wat ga wel wat oefenen zal in ieder geval schaar en molen gaan proberen en er op staan en zeker die site's en filmpjes bekijken
bedankt!!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:54

ik denk zelf persoonlijk dat je beter iets anders kunt doen.
wil niet negatief zijn,maar zonder voltige singel kun je echt niet veel!!
daarbij,oefeningen zoals de schaar enzo,moet je echt wel goed uitvoeren,wil je je paard een beetje besparen!en je paard moet er tegen kunnen.niet ieder paard is er geschikt voor!!

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:54

SSDesign schreef:
EventHorizon schreef:

Wat voltige"trucjes'':

Het is ook handig als je oefeningen goed benoemd, dus geen rondje om de wereld maar de molen haha :P

Hier is het rondje om de wereld :') Maar het kan zijn dat dat hier zo is vanwege de leeftijd van de kinderen die voltige doen. Je mag hier op de manege rijden vanaf je 6e, maar vanaf je 4e met voltige. Dit kun je dan doen tot je 6e en dan mag je ''echte'' les nemen. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:57

EventHorizon schreef:
SSDesign schreef:

Hier is het rondje om de wereld :') Maar het kan zijn dat dat hier zo is vanwege de leeftijd van de kinderen die voltige doen. Je mag hier op de manege rijden vanaf je 6e, maar vanaf je 4e met voltige. Dit kun je dan doen tot je 6e en dan mag je ''echte'' les nemen. :)

De officiële naam is gewoon de molen, vandaar ;)

Als je gaat voltigeren zonder longeerlijn is het overigens geen voltige meer maar eerder stuntrijden of zo.

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:59

Zonder longeerlijn zou ik voltigeren zelfmoord noemen :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:01

EventHorizon schreef:
Zonder longeerlijn zou ik voltigeren zelfmoord noemen :+

Haha wij hebben wel eens gehad dat in de galop de longeerlijn brak :P En toen liep het paard gewoon door :D

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:08

Zo, dat is behoorlijk braaf dan :j
Maar paarden moeten er echt geschikt voor zijn. Hier op de manege is de voltigepony in de les een echte draak en slaat zelfs tijdens het opzadelen. Bij voltige is ze de braafste pony die er is :D

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:01

haha oke dan heb egt niet veel verstand van voltige:p
die pony heeft er geen problemen mee als ik ga liggen als ik zonder zadel rijd ik heb ook geprobeerd hoe ver ik naar achter kan zitten zonder dat ie bokt nou, dat maakte hem helemaal niks uit haha ik kon ook op ze kont gaan zitten dus dat moet geen probleem gaan worden ik ga gwn aan de longeerlijn doen en ga nog verder zoeken naar een voltige singel mocht iemand van jullie wat weten of zelf zo'n ding verkopen ik hoor het graag
ik heb even gemeten hoeveel cm hij ong. moet zijn dat is 1.47