Ik longeer mijn fjordje regelmatig, eerst met pessoa en sindskort met een longeerhulp. Tijdens het longeren is ze goed voorwaarts van haar zelf en zet haar achterhand er goed onder. De longeerhulp heb ik aardig los staan, zodat ze niet in een houding wordt gedwongen. Alleen komt ze er helemaal tegen in met longeren ipv dat ze lekker lang en laag gaat lopen. Ik longeer in een longeerbak, zodat ze steun heeft en longeer tevens ook niet op een hele kleine volte. Na een kwatiertje komen er wel kleine stukjes in voor dat je haar ziet zakken en de ontspanning op gaat zoeken, maar hierna komt het hoofdje weer gauw omhoog en gaat er juist tegen in. Wie o wie heeft tips voor mij?
Misschien toch iets strakker zetten zodat hij wat beter begrenst? Bij mij helpt dit vaak wel, dan snapt ze net wat beter wat de bedoeling is. Als ik hem te lang vastmaak wordt ze niet op tijd/genoeg gecorrigeerd en begrijpt ze er niet zoveel meer van. Het is namelijk wel de bedoeling dat hij inwerkt wanneer nodig, anders kun je beter zonder iets longeren
cecil
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-11 21:41
[quote="Zwartsnoepje"]
Ik zal het proberen, ben altijd te bang dat ik hem gauw te strak doe, maar zal het proberen
En heel veel oefenen. Ze geeft nu al te willen zakken, beloon dit!! De stukjes zullen vanzelf langer en langer worden, maar dat gaat nou eenmaal niet in één keer. Hoe loopt ze onder het zadel?