[AR] Hanna @ menwedstrijd Oenkerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Hanna @ menwedstrijd Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 23:39

Vandaag hadden Hanna en ik een thuiswedstrijd. Voor Hanna de eerste wedstrijd buiten en voor het eerst sinds 4 jaar weer op ijzers.
Toen ik Hanna van stal haalde en aan de box vast zette, schrok ik eerst wel even, ze stond helemaal te trillen :\ Eerst maar thermometer erbij en haar temperatuur was goed. Ze gedroeg zich ook normaal, dus alle deuren eerst maar dicht en dekentje op, toen was het weer goed, wat ze toen had geen idee, maar ik vond het wel even eng! :n Toch maar rustig opgetuigd en ingespannen, heb er helemaal niks meer van gemerkt, heel apart. Misschien kou gevat ofzo, ze staat nu in ieder geval met zweetdeken op in de box en zo heeft ze vandaag ook in het land gestaan. De wind was vandaag wel wat koud natuurlijk, maar goed.

Mijn vriend was er ook even te kijken en heeft een paar *ahum*, zo'n 100 foto's gemaakt. Ook heeft een vriendin van mij een paar foto's gemaakt met de camera van een clubgenootje. Zie hier het resultaat :)

We hadden trouwens 1e proef 171 punten en 2e proef 180, vaardigheid 3 balletjes en 2 seconden te langzaam ;( De laatste 2 balletjes van de vaardigheid had niet gehoeven, ik nam de wendingen (rechtsom, Hanna haar slechte kant) veel te krap dus dat ging niet goed, balen! Commentaar bij de beide proeven was vooral de aanleuning, Hanna moet ook nog wat meer buigen bij de nek. Met stappen gaat dit al heel netjes, maar in de draf vindt ze het nog wat moeilijk. Maar, voor een pony van 18 jaar die nu ongeveer 9 maanden dressuur loopt voor de kar, vind ik het zelf niet slecht :):)

Inrijden
Afbeelding

Hier werd ze even behoorlijk sterk (vlogen een paar friezen door de bak), maar deze foto heeft wel iets ;)
Afbeelding

Buiten even verder inrijden, de binnenbak werd een grote stofbak :\
Afbeelding

Onderweg naar de eerste proef
Afbeelding

Eerste proef, foto's van Klaske

A-C binnenkomen, denk ik :D
Afbeelding

Afbeelding

Hanna is heel moeilijk met nette wendingen rechtsom, zie hier het resultaat :+ Vind haar beentjes wel stoer op deze foto 8-)
Afbeelding

Tweede proef, foto's van Klaske

Onderweg naar de proef
Afbeelding

Afbeelding

Tweede proef, halsstrekken (en mn hand gaat er vandoor :+ )
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Vaardigheid, Harmen zijn foto's
Afbeelding

Afbeelding

Vaardigheidfoto gemaakt door Tineke
Afbeelding

Somszegikwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:18

Netjes gereden, en wat heb je een mooi bruin tuig! :9

Rhine_

Re: Hanna @ menwedstrijd Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:08

Leuke foto's :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:19

Leuke pony zeg! Wow, je ziet er niet vanaf dat ze 18 is! Probeer veel aan de stelling en buiging te werken, dan worden de rechter wendingen ook vanzelf makkelijker! Ze valt nu gewoon over de binnenschouder zo naar binnen! Maar begreep dat je hier al wel mee bezig was! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:47

Leuke foto's ze heeft zo te zien echt haar best gedaan.
Inderdaad wanneer je een wending gaat rijden die ze moeilijk vind is het misschien (tja achteraf is het natuurlijk heel simpel) je zweep aan de binnenhand te begrenzen en je buitenhand iets meer erbij dan kan je ook wat meer vragen met je binnenhand dan zal het helemaal goed komen! Hier hadden er een paar ook moeite mee maar als je veel voltes op die kant rijd en steeds verkleind en dan weer vergroot zal je al snel verandering merken. Succes met trainen en heel veel succes op je volgende wedstrijd!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:02

Dat met de zweep er tegenaan probeer ik vaak wel wat, maar het punt is dat ze behoorlijk heftig op de zweep kan reageren. Dat maakt het dan nog lastiger ;) Tot ongeveer een half jaar geleden liep Hanna rechtsom helemaal met stelling naar links. Ik ben nu al blij dat ik haar recht voor de kar heb kunnen krijgen en nu is de volgende stap stelling/buiging naar rechts. Ik longeer haar ook wel veel met dubbele longe, dan kan ik wel wat meer stelling en buiging krijgen, ook rechtsom. Dan kan ik op die manier de spieren mooi soepel krijgen en heb ik er voor de kar ook meer aan :)

1 juni hebben we onze volgende wedstrijd, weer buiten maar dan helaas zonder vaardigheid, we zullen zien hoe het dan gaat :D Ik heb het er trouwens niet bij gezet maar dit was in de klasse L ;) We hebben maar 1x in de B gestart en aangezien ik al een keer M ben geweest heb ik Hanna daarna maar L gestart, ze is de jongste ook niet meer ... (ook al is daar niet veel van te merken :+ )

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:48

Somszegikwat schreef:
Netjes gereden, en wat heb je een mooi bruin tuig! :9

Was even vergeten te reageren :+

Dit is een Ideal Luxe Marathon (als ik het type goed heb .. ) in de kleur notenbruin. Het heeft me een flinke duit gekost (€515,- volgens mij) maar dan heb je ook wat! *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:49

Inderdaad dan is het ook best lastiger. Lekker doortrainen en oefenen dan gaat het volgens mij helemaal goedkomen met haar ;)