Wegrennen onder longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Wegrennen onder longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:07

Ik zit met eenprobleempje.
Ik heb een hele lieve fjordenmerrie maar ze heeft
1 ondeugd. Onder het rijden is ze heel braaf maar zodra
ik haar longeer dan doet ze even goed mee en na een
paar minuten dan opeens gaat ze er ingalop vandoor in
een rechte lijn, ze is is dan erg sterk. Meestal stopt de dan
wel maar het is erg irritant ook zeker omdat ik dan niet
met haar kan wandelen buiten..
Wie weet hoe ik haar dit af kan leren? Als ze het doet
geef ik haar meestal een klap en zeg ik met een hoge
stemverheffing dat ze dat dus niet mag doen.

Revanches

Re: Wegrennen onder longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:12

OPG-->GVL

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:22

oh sorry dankje!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:19

Waar longeer je haar? In een grote bak? Anders helpt het om die gedeeltelijk af te zetten zodat er minder ruimte is om weg te rennen. En waar longeer je mee? Halster, hoofdstel, hulpteugels..? Hoe zijn de verhoudingen verder? Luistert ze op de grond met wandelen bijv. wel naar je?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:14

Memories schreef:
Waar longeer je haar? In een grote bak? Anders helpt het om die gedeeltelijk af te zetten zodat er minder ruimte is om weg te rennen. En waar longeer je mee? Halster, hoofdstel, hulpteugels..? Hoe zijn de verhoudingen verder? Luistert ze op de grond met wandelen bijv. wel naar je?

Ik longeer haar inderdaat in een vrij grote bak, soms longeer ik haar weer met halster en dan weer met hoofdstel, meestal als ik alleen longeer met halster en hals ik daarna ga rijden met hoofdstel, ja zo met wandelen luisterd ze wel maar ze loopt soms wel heel snel en een keer met wandelen binnen de poort deed ze het ook dus..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:01

Nou, als je de bak dus gedeeltelijk afzet is er minder ruimte voor haar om weg te rennen zoals ik al zei. Houd ze er mee op als je haar een klap geeft? Misschien kun je eens wat grondwerk ofeningetjes doen om de onderlinge band en verhoudingen te verbeteren :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 14:35

Memories schreef:
Nou, als je de bak dus gedeeltelijk afzet is er minder ruimte voor haar om weg te rennen zoals ik al zei. Houd ze er mee op als je haar een klap geeft? Misschien kun je eens wat grondwerk ofeningetjes doen om de onderlinge band en verhoudingen te verbeteren :)

ja grondwerk wil ik ook gaan doen ben ik ook een beetje mee bezig maar weet jij misschien een paar oefeningen om te doen?

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:09

Inderdaad beginnen met een stuk afzetten. En probeer haar voor te zijn, vraag haar zelf in galop op het moment dat je weet dat ze het bijna gaat doen. Houdt haar bezig zodat ze moet nadenken over wat jij vraagt in plaats van dat ze haar eigen ding gaat doen.