[AR] Welke maat tuig ? En wat voor soort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Welke maat tuig ? En wat voor soort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:03

Hallo bokkers!
Ik wil graag een tuig (voor de eerste keer :D) gaan kopen!

Nu moet ik weten welke maat..

De pony is 1.43 (New forest pony) en is vrij smal gebouwd :).

En ik zie vanalles staan.. Ideal.. Marathon ...
Maar wat moet ik hebben? :')

Groetjes Elin

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:30

het ligt helemaal aan je budget.maar ideal is een prima merk met verschillende prijsklasse,ook zijn er vaak mooie 2dehandse van te koop.zelf denk ik dat je maat cob nodig hebt/maar het zou ook pony kunnen zijn.het beste is passen maar je kunt vaak bij een wat ruim tuig gaatjes bij prikken.ik zelf heb een webtech van ideal dat is van nylon en de goedkoopste variant.ik ben er super tevreden over en ik heb maat pony voor mijn pony's van 130cm en heb wat gaatjes bij moeten branden verder zit het perfect.succes

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:13

Ik denk dat je een mix van pony en cob nodig hebt.

Afbeelding

Dit is ideal eurotech maat pony op een new forest van 1,42. Dan heb je een beetje een idee.
Dit tuig kost 550 euro als ik het goed heb.

Elin_

Re: Welke maat tuig ? En wat voor soort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 22:25

550 is me even wat te veel :+
Mischien later ,maar nu moet ik haar eerst laten beleren en dan moeten we nog zien of ze het uberhoud leuk vind :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:27

Ok dan zou ik rondkijken voor een degelijk 2e hands. Die zijn er op marktplaats ook wel
te krijgen. Ook al is dit geen duur tuig. Ik heb ook de web tech nylon versie en die is dacht ik 395
euro voor maat pony.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:48

ga niet bezuinigen op goed tuig!!!! Je kunt beter even doorsparen en een veilig tuig kopen dan een goedkoop B merk te nemen en ongelukken te krijgen. Vergis je niet in de krachten die het leer ( of web tech of wat dan ook) te verwerken krijgen. Een ongeluk krijgen door brekend tuig met alle kosten en ellende van dien is een stuk duurder dan meteen een goed tuig aanschaffen.....Ideal is een goed merk dat heel aardig geprijsd is; veilig is met nylon tussen het leer gestikt voor extra sterkte. Veel menplezier!