Cobe's Speeluurtje (nieuwe dingetjes!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe's Speeluurtje (nieuwe dingetjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:17

Gisteren weer even met poon aan de slag geweest, wat grondwerk & VD'en ..
Had eigenlijk geen speciale plannen, behalve de smalle doorgang. Verder wilde ik eens zien of ik het klaarkreeg dat ie mijn stick zou targetten met z'n been, dat ging boven verwachting goed & zodoende ... :D

We zijn gisteren bezig geweest met:
- tonnetjesvoetbal
- begin jambette
- smalle doorgang (met molentjes! :P )
- (begin) spagaat

Hoe ik bij dat voetballen kwam, géén idee :') Maar hij vond het wel wat :Y)
Verder ga ik niet veel vertellen, de filmpjes spreken wel voor zich denk ik. Ze zijn allemaal vrijwel meteen gemaakt, de ton had hij bv. een keer of 2/3 ervoor aangeraakt, zelfde bij de stick, de doorgang & spagaat zijn gewoon meteen van in het begin gefilmd. Hij doet het niet slecht :D

Ik werk met de clicker maar heb heel lang met stembeloning gewerkt, hij kent de clicker wel enzo maar mijn timing is nog niet alles :o Dus als je soms denkt van "huh, waarom klikt die nu pas" ofzo .. je hebt groot gelijk :Y) We doen ons best :P

Genoeg gezaagd, zie hier de filmpjes :D

Deel 1: Tonnetjesvoetbal

Deel 2: Begin jambette

Deel 3: Smalle doorgang

Hij lijkt geen problemen meer te hebben met de molentjes maar dat is maar schijn :+ Zolang ze niet bewegen is alles prima voor hem, maar erdoor gaan terwijl ze draaiden was toch wat anders (dan deed hij net alsof hij niet zag/hoorde dat ik hem vroeg om te komen :') ) dus dat is voor in de toekomst :Y)

Deel 4: Spagaat

Een foto van de andere kant ...
Afbeelding

Daarna ben ik nog even opnieuw begonnen, ging het al een stukje sneller en hij stond echt mooi, maar toen ik de camera ging halen verplaatste hij weer :+ Dus even opnieuw begonnen en toen kwamen we tot hier:
Afbeelding

Was goed genoeg voor mij dus hebben we afgesloten met nog een potje voetbal.
Staat niks van op film maar hij is toen een halve piste heel vlotjes rondgegaan *\o/*

De kleinste dingen zijn vaak nog het leukst :Y)
Bedankt voor het kijken :)

lataar

Re: Cobe's Speeluurtje (nieuwe dingetjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:59

aah wat heb je die filmpjes leuk gedaan! :D

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:43

Wat kan Cobe weer een nieuwe dingen!! Leuk :D.

Leuk filmpjes ook.
Het viel me wel op in de filmpjes dat je timing met clickeren niet altijd op tijd is. Vooral te zien in het filmpje van de Jambette. Je vraagt het hem om langer op hoog te blijven. Bijna direct doet die dat word daarvoor niet beloond, en dan laat die het nog een keer zien na een poos en pas de derde keer word geclickt. Jammer voor het enthousiasme.
Verder ben je nieuwe dingen aan het leren en doet hij echt hele goede dingen! maar mis ik een beetje jou enthousiasme. Als die een echt wat nieuws doet prijs hem de hemel in dan zal die die nog enthousiaster mee gaan werken.

Ik bedoel dit niet als commentaar maar zie het als tips. :j Maak er echt een spelletje van. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:09

Bedankt lataar! Hopelijk vinden anderen ze ook zo leuk :Y) :))

Ook jij natuurlijk bedankt Nelleke ;)

Dat van die timing & clicker klopt volledig :j Geef ik ook aan in mijn beginpost ;)
Verder is het natuurlijk interpretatie .. ik zit met iets in mijn hoofd en voor jou is het misschien al eerder goed, maar voor mij misschien net nog niet ... Daar zit altijd een verschil in bij iedereen ;)

Dat enthousiasme ... eigenlijk ook voor de beloning ... zo'n filmpje laat veel zien, maar vertekend toch ook .. Je ziet het anders dan dat ik het zie en qua geluid komt niet alles door ... Doordat de camera wat verder staat en het waaide hoor je van het geluid eigenlijk maar heel weinig. De enige momenten dat je mij echt hoort is als hij het echt heel goed doet, waarvoor ik héél uitgebreid & enthousiast beloon. De gewone momenten, dat ik hem beloon en tegen hem praat etc. etc. dat komt gewoon niet door in de filmpjes, denk dat het probleem daar zit ;)

Volgens mij ben ik wel enthousiast genoeg en laat ik hem ook duidelijk weten als ie het super heeft gedaan. Hij wordt ook meer dan genoeg beloond volgens mij en hij blijft ook gewoon enthousiast meedoen (op de momentjes dat hij "wegvalt" na, maar dat is gewoon typisch hem, dan helpt enthousiast voor hem staan springen ook niet bv. ;) ).

Dus ik begrijp je reactie wel, vind het ook heel fijn :j Maar denk dat er veel mee te maken heeft dat niet alles van geluid erdoor komt en iedereen verschillende visies heeft in wat al goed genoeg is .. ;)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:02

Wat een leuk paard heb je zeg! ziet er goed uit :j:j

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:06

:wow: bij de spagaat wist hij nog wel goed wat hij moest doen!!

gandalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:27

Hoi. Ik ben een tijdje niet op bokt geweest en dit is de eerste topic die ik bekijk! Geweldig inspirerend en super dat jij en je paardje dit zo enthousiast doen. Ik heb genoten van je filmpjes! Bedankt voor het delen!!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:39

Super sabine! Echt een leuk topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:44

@ _Lisaa_ : dank je wel! :D :D

@ iloveyellow : ging eigenlijk best vlotjes hé? Is eigenlijk de eerste keer dat we dat echt oefenden .. heb daarvoor wel eens wat geprobeerd maar dat had weinig succes ... Nu was ik zelf ook nog aan het klooien omdat ik niet goed wist hoe aan te pakken (ik verzin altijd alles ter plaatse, en soms schaaf ik het achteraf dan bij :Y) ) .. eerst wilde ik gewoon elke keer om & om de voet vragen, maar dat werkt toch niet zo handig .. Dus op het einde was ik aan het proberen dat ik steeds dezelfde voet vroeg, en dat hij de andere automatisch bijzette .. ging best goed :j Als dat wil blijven lukken komt er nog wat moois uit :Y)

@ gandalf : wauw, wat een compliment! :o

@ grietje: dank je wel!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:31

Leuk he :D
Dat klikken komt wel. Maar op video heb ik ook de indruk dat het geluid net iets later toekomt. Bv. dat als ge klikt als zijn been omhoog gaat het lijkt alsof ge klikte als die al naar beneden ging :P Gelijk eerst de bliksem en dan pas de donder:p En als ik film hoort ge mij ook nooit praten terwijl ik eigenlijk bijna mijn klep niet dicht hou :P

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:16

Wauw de spagaat gaat goed en vlot zeg! +:)+ Ik zit zelf nog een beetje na te denken hoe ik mijn pony dat wil gaan leren.
Leuke filmpjes! Bij het jambette filmpje viel het mij ook op dat je pas na een paar keer clickt terwijl hij het eerder ook al vrij goed doet. Merk je veel verschil met de overgang van stem naar clicker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:03

Dank je Gaelle ... zou ook best wel kunnen wat jij zegt hoor :j Ik heb ook met momenten zitten kijken van "huh, ZO laat was ik toch niet" :+ Dus misschien is het wel zoals jij zegt ;)

Thanks swaatjuh! Die spagaat vindt hij best wel ok om te doen heb ik het idee :j
Ik merk heel veel verschil .. in die zin dat ik al met stem beloond heb en dan denk "ohja, ik moet klikken" ... maar dat wordt wel minder ;) Voor poon op zich heb ik niet het idee dat hij het moeilijker vindt ofzo ... Ik ben alleen aan het twijfelen of ik me niet de gewoonte moet maken om, als we aan het werk zijn, altijd te clicken voor ik wat geef ... Als we nu bv. springen ofzo dan werk ik enkel nog met stembeloning en geef hem dan zo af en toe een snoepje, maar misschien moet ik alles qua werk maar op clicker zitten, is misschien duidelijker ...

Die jambette, ik weet niet wat jij wil zien, maar voor mij een jambette geen voetje geven .. hij moet dus z'n been omhoog houden en liefst ook even omhoog houden zodat we later naar het strekken kunnen gaan ... Gewoon voetje opheffen is voor mijn geen beloning waard want dat heb ik niet gevraagd, snap je? :)

Dit liet ie trouwens vandaag zien :D

Afbeelding

En toen begon de ellende :+ :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:02

Hahaaaa wat gaan jullie ineens hard! :D
Die laatste foto is echt al een mooie spagaat! +:)+