[AR] Dressuur training in het zonnetje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilovemoney

Dressuur training in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:07

We zullen ons even voorstellen, wij zijn Lisa, Tessa en Dominique.
Normaal rijden we de pony’s vooral in het vierspan, maar vandaag hebben we het anders aangepakt. We hebben vandaag vooral aandacht besteed aan de dressuur, niet ons sterkste punt en dus goed om te oefenen.
Geef ons een vrije dag, mooi weer en de shetlanders en wij vermaken ons wel!
Ieder van ons koos een pony om in het enkelspan te rijden en de andere twee gingen helpen en gaven tips. Op deze mooie zondag kon de camera natuurlijk niet ontbreken……

Saskia: merrie, 9 jaar, een pony die graag wil werken, maar ook een eigen willetje heeft. Ze is zeker niet de makkelijkste om te rijden, maar vandaag ging het lekker:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tootsie: merrie, 8 jaar, een pony met een eigen karakter, je moet haar echt leren kennen. Dressuurmatig gaat het steeds beter en langzaam aan krijgt ze ook van achter meer kracht:
Afbeelding

Amor: ruin, 4 jaar, zoon van Tootsie, met hem zijn we nu een paar maanden rustig 2x per week aan het werk. Van een puppy wordt het nu stoere pony, met hem doen we vooral veel basiswerk ivm zijn leeftijd:
Afbeelding

Afbeelding

Obelix: ruin, 12 jaar, halfbroertje van Maistro, wil altijd werken en kan geweldig bewegen is alleen erg stressgevoelig, vandaag ging Dominique lekker met hem aan de slag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maistro: ruin, 14 jaar, loopt altijd voorop in het vierspan en is het daar zelf helemaal mee eens omdat hij dan niet zo hard hoeft te werken. Vandaag mocht hij toch lekker aan de bak:
Afbeelding

Afbeelding

Pascal: ruin, 11 jaar, hij is nu ruim een jaar bij ons en hij begint eindelijk wat bespiering te krijgen. Het trainen gaat ook langzaam vooruit:
Afbeelding

Afbeelding

Ook hebben we nog een super lieve merrie Romy en deze hebben we met bijzet gelongeerd en staat daarom ook niet op de foto's.

Jenkins

Re: Dressuur training in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:11

Leuk zeg! Jullie hebben het er maar druk mee :D Lijkt me grappig maar ook moeilijk om steeds met een ander karakter te mennen!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:15

Wat een leuk stel zo bij elkaar! en wat is die Obelix stoer! Af en toe enkelspan is natuurlijk altijd goed!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:15

Foto's zijn goed gelukt, was een heerlijk dagje!
@ Jenkins, het is inderdaad lastig, maar ook leuk en interessant om verschillende pony's te mennen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 06:39

Grappig hoe het er zo anders uitziet in het enkelspan dan in het vier- of tweespan. :j

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 10:13

@ sasika, ja obelix kan dressuur matig echt super fijn lopen!
@ janouk, haha ja is weer wat anders dan meerspan, in het enkelspan kan je ze net even lekkerder voor elkaar krijgen met de dressuur dan in meerspan.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:24

Ziet er super leuk uit!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:04

Wauww dat ziet er super lekker uit!
Ik moest bij 1 pony van jou gelijk aan mijn pony denken. Als je op mijn fotos op mijn profiel kijkt weet je wel welke pony ik van jou bedoel (sorry, weet de naam van joun pony even niet meer, toetsy dacht ik :(:) )!
Jij hebt je spullen ook van horse shop international of niet?? :P
Krijg zelf alweer gelijk zin in mennen :D Men je ze allemaal elke dag??

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:23

@ loveidefix, jou pony is inderdaad een grote versie van tootsie, kan ook net zo goed springen zo te zien ;)
De spullen komen niet bij horse shop international vandaan
We mennen ze niet elke dag, we proberen veel af te wisselen met longeren met dubbele lijnen, lange lijnen, balkjes lopen, een sprongetje en voor de wagen in enkel-, twee-, vierspan of tandem en dan of in de bak of lekker naar buiten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:33

Haha, ik weet helaas niet hoe tootsie springt maar dan moet dan ook wel goed zijn :9
Oww.. dat dacht ik :o heb precies dezelfde sulky als jou.. wel ander tuigje :)
Wat leuk :) ! Ik men zelf ook niet elke dag, geen tijd voor |( maar in de zomer ga ik nog wel eens zwemmen en aan de hand fietsen vind idefix ook heel leuk (mag hij lekker voorwaards :+ )

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:13

Leuk joh, dat jullie zoveel met jullie schetters doen! (Vindt het altijd jammer als mensen ze (alleen) als grasmaaier houden).
Hoe groot zijn ze eigenlijk?

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 18:53

Jaa dat is ook jammer, nou die van ons worden fulltime gebruikt! :=
Ze zijn allemaal rond de 1 meter.