Filmpje van Lingh aan de lange lijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IkOok

Filmpje van Lingh aan de lange lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 23:39

Elisa2

Re: Filmpje van Lingh aan de lange lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:04

Grappig filmpje,leuk dat ze hem het werken aan de hand geleerd hebben..{of mischien kon ie het al} maar leuk dat ze hem zo laten zien.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:14

Het is maar wat je lange lijnen noemt.. ;)

Vind het er eigenlijk weinig mooi uitzien, paard word continue in de bek getrokken.. En bij de piaffe krijgt hij volgens mij aardig wat meppen..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:04

ZusJacobs schreef:

Vind het er eigenlijk weinig mooi uitzien, paard word continue in de bek getrokken.. En bij de piaffe krijgt hij volgens mij aardig wat meppen..

Nou, nou... Teugels worden gewoon vastgehouden, er word geen bit in zijn mond gerukt, hooguit druk gezet. In de piaffe toucheren ze hem. Dat is het aanraken van het paard op het ritme, om bijv. het achterbeen er beter onder te krijgen en de piaffe aan te leren.

Hier voor meer uitleg over toucheren:
http://www.youtube.com/watch?v=zFyVvCIMh1I

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:16

Vind nou niet dat lingh er nou zo geweldig op vooruit is gegaan sins tie verkocht is.
Weer iemand die veel geld heeft en een kant en klaar paard koopt en mee wil doen in de top. Heb niet veel meer vsn lingh gehoord sins tie weg is.
Koop lekker een jong paard en rij hem lekker zelf naar de top

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:52

Juangi schreef:
ZusJacobs schreef:

Nou, nou... Teugels worden gewoon vastgehouden, er word geen bit in zijn mond gerukt, hooguit druk gezet. In de piaffe toucheren ze hem. Dat is het aanraken van het paard op het ritme, om bijv. het achterbeen er beter onder te krijgen en de piaffe aan te leren.

Ik ben bekend met het toucheren, nu is er een verschil tussen motiveren en gewoon macht uitoefenen doormiddel van meppen.. Wat ik in dit geval zie, paard slaat bij elke mep richting de zweep en word er echt niet ritmisch van..En als de mond er bij jou paard ook zo uitziet moet je toch echt eens na gaan denken of je het wel goed doet, ik zie namelijk echt teveel druk. Daarbij, dit is gewoon ernaast lopen met de teugels in je hand, lange lijnen/lange teugelen is er schuin achter, dan heb je nog mensen die er helemaal achter lopen (eerder droog mennen) maar. Dit is een paard wat de kunstjes kent en ze showt maar weinig gymnastisch aan.

IkOok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:19

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:20

Ik wilde dit topic gaan verplaatsen, maar doe dat dan niet meer. :)
Ik geef dit in de openingspost ook nog even aan, voor de zekerheid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:43

Juangi schreef:
ZusJacobs schreef:

Aan de ruiter te zien heeft hij toch wel HEEL wat in zijn handen hoor :+
Trekken doet hij niet, maar zo te zien is dit geen 'vaste' training.
Echter wel supergaaf, zou ik ook weleens willen proberen met Lingh :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:55

ZusJacobs schreef:
Juangi schreef:

Ik ben bekend met het toucheren, nu is er een verschil tussen motiveren en gewoon macht uitoefenen doormiddel van meppen.. Wat ik in dit geval zie, paard slaat bij elke mep richting de zweep en word er echt niet ritmisch van..En als de mond er bij jou paard ook zo uitziet moet je toch echt eens na gaan denken of je het wel goed doet, ik zie namelijk echt teveel druk. Daarbij, dit is gewoon ernaast lopen met de teugels in je hand, lange lijnen/lange teugelen is er schuin achter, dan heb je nog mensen die er helemaal achter lopen (eerder droog mennen) maar. Dit is een paard wat de kunstjes kent en ze showt maar weinig gymnastisch aan.

Waar zie jij meppen? Want in het filmpje wat ik zie wordt de zweep zeker gebruikt, maar het paard wordt nauwelijks geraakt en van meppen vind ik geen sprake?

Dusty2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:15

Waauw zo mooi om hem idd weer eens te zien bewegen <3 ben altijd fan van hem geweest in combi met edward natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:23

ZusJacobs schreef:

Ja, echt harde meppen. Het touwtje komt net langs het paard.... _O-
Je weet hopelijk dat je, als je erachter loopt, geen beenhulp kunt geven hm?

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:28

Ik vind het hartstikke knap!
Maar het ziet er nou net echt 'harmonieus' uit.
Maarja niet dat ik er veel verstand van heb! :')