Dit heeft niet met NH te maken dus verplaats ik dit van NH naar GVL.
E_Nalanta
Geplaatst: 24-04-11 14:10
amyz schreef:
Een boek kopen over VD
...
Waar je als eerste mee kunt beginnen is het aanleren van het optillen van de voorvoetjes. Dit dan uitbreiden tot de jambette (het uitstrekken van het vorbeen en het even vasthouden) en dán dit al lopend vragen. Op www.everyoneweb.com/NALANTA kun je lezen hoe je al deze dingen kunt aanleren en uitbreiden.
Inderdaad eerst beginnen met het optillen van de voorvoeten en misschien nog belangrijker de duur van deze oefening. Leer ze eerst een voorvoet omhoog te houden, zolang jij de zweep er tegen aan houdt. Op deze manier zul je hier veel profijt van hebben tijdens het aanleren van de jambette. Hier blijven veel mensen steken bij het stampen & schrapen en dat is zonde! Zeker omdat je hierdoor ook een slordige snelle Spaanse pas krijgt.
T was ff snel getikt met 1 hand, vandaar de voor mijn doen nogal korte reactie
Maar zelf vind ik dat toch echt t handigste hoor.. Dan heb je meteen alle basisoefeningen ook erin staan en weet je waar je op moet letten enz enz.. Met bijvoorbeeld sites heb ik iig wat sneller de neiging om iets aan te klikken en dat dan maar te gaan doen, terwijl ik met een boek begin met alles doorlezen en dus een veel beter beeld heb van basisoefeningen en aandachtspunten enz enz.
Dus vandaar dat ik zeg; koop een goed boek over VD Daar leer je al een hoop uit en kun je ook meteen andere oefeningen bestuderen