Leren galopperen aan de longe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Leren galopperen aan de longe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 18:03

Hoi!

Ik ben net begonnen met een jong welshje te trainen. er is al op gezeten maar dat was na mijn mening veelste vroeg, je kunt er nog amper overhangen (vind ie doodeng, hij is zowiesdo nog vrij bang. hij is wel al 4 jaar.) Stap en draf aan de longe kan hij al wel, maar galoperen kan hij echt niet. Als je probeert te galloperen draaide hij zijn kont naar buiten(je kon hem daarna wel weer gewoon doordrijven, maar elke keer als je weer wou galloperen draaide ie m weer naar buiten) dus nu heb ik een provisorishe longeer cirkel gemaakt dus nu doet/ kan hij zijn kont niet meer uit draaien. en als je m naar voren drijft gaat hij keihard draven en mischien neemt hij dan 1 of 2 gallop pasjes.
Moet ik gewoon geduld hebben en hopen dat hij steeds langer door gallopeerd of heeft iemand nog goede tips?
Alsvast bedankt!

b485

Re: Leren galopperen aan de longe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:46

Mijn pony had vroeger ook problemen met galopperen. Bij mij is het opgelost door veel geduld te hebben, te longeren in een groooote longeercirkel en meteen te belonen als ze het goed doet.

Mijn pony had algemene problemen met galopperen. Het leek wel alsof ze het niet kon want in de wei galoppeerde ze ook nooit. Nu ik er aan de longe hard aan heb gewerkt, zie ik haar ook vaak door de wei galopperen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 13:01

b485 schreef:
Mijn pony had vroeger ook problemen met galopperen. Bij mij is het opgelost door veel geduld te hebben, te longeren in een groooote longeercirkel en meteen te belonen als ze het goed doet.

Mijn pony had algemene problemen met galopperen. Het leek wel alsof ze het niet kon want in de wei galoppeerde ze ook nooit. Nu ik er aan de longe hard aan heb gewerkt, zie ik haar ook vaak door de wei galopperen.
longeer cirkel

okej ik zal de longeercirkel nog iets groter maken ;) ik zie hem wel galloperen in de wei maar hij draaft liever ;)

Tijuana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:30

Wat ik ook altijd doe, is de nadruk leggen op kleine stukjes. 2 a 3 pasjes galop en dan de hemel in prijzen en weer meteen overgaan naar draf. Dan na verloop van tijd het aantal galoppassen uitbreiden tot hij het kan volhouden