Dankjewel voor je tips!
Met het belonen: Het is zo dat ik haar niet met alles kan belonen met iets lekkers, want dan gaat ze vervelend doen, zoals achteruit lopen, happen, eenmaal bijten enz. 'Van ik MOET dit lekkers, en dan doe ik het gewoon lekker niet meer de oefening' zo heeft ze eerst ookal een paar keer in me vingers gebeten omdat lekkers te krijgen en niet de oefening uit te voeren omdat ze dan alleen het lekkers wil. Gelukkig is dit nu voorbij, maar heb er nog iets aan overgehouden aan mijn duim wat nooit meer weggaat denkik.
Voer weigeren doen we ook vaak, en dat gaat altijd goed, maar Anne is soms echt zo van ik MOET het en voer niks uit dus ga maar bijten. En dat wil ik voorkomen door niet elke keer met iets lekkers te belonen.
En die hoge stem zal ik op gaan letten
Maar dit was net op het moment dat ik haar weer gerustellender wilde maken (na het wegsturen) met de pas.
Over de pas:
Nou dat is het dus, ik en Anne voelen elkaar met de pas heel erg goed aan, als ik het gevoel links heb, doet ze hem links, heb ik het gevoel rechts, dan doet ze hem rechts. Dat kun je dan wel niet op het filmpje zien, maar ik en Anne hebben een hele sterke band. Maar ik zal er nog op letten, mocht het ooit niet zo gaan een keer, dan is het dus consequent blijven!
En clicken:
Klopt dat ik bij het flemen even vaak klikte, was zelf een foutje van mij en dat weet ik heel goed! 1x clicken is genoeg
bij de pas ben ik simpelweg vergeten omdat ik daarvoor Anne weer gerustellender moest maken en heb haar toen dus maar de pas laten doen omdat ze dat leuk vind en daardoor had ik haar zo staan aan te moedigen zodat ze ook rustiger weer werd (Ze was echt geschrokken van het wegsturen, en dan hoef ik echt niet meer mijn hand op te steken of ze rent dan al weg)
En spagaat, het is een begin, ze kan het nog niet zo heel lang, normaal heb ik een zweepje bij de hand en vraag ik voetjes, en dat gaat altijd goed, maar ben mijn zweep verloren vorige week. Moet nog een nieuwe halen! Maar heel erg bedankt voor de tips! ik ga er wat mee doen!