Draver en Galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Draver en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:01

Ik weet dat er heel veel vooroordelen zijn over dat dravers niet kunnen galopperen, maar dit is natuurlijk onzin. Dravers kunnen best galopperen, paarden blijven tenslotte paarden.
Maar hoe zit dat bij jullie dravers? Heeft je draver erg moeite met de galop, doet hij/zij het moeiteloos, galoppeert hij/zij viertakt of vindt hij/zij het super leuk en moest je het hem/haar echt aanleren, of ging het vanzelf?
(hangt er natuurlijk ook vanaf of je draver op de baan heeft gelopen)
Mijn eigen heeft ontzettend veel lol in de galop en als hij druk is probeert hij overal aan te springen, op de volte, met een gebroken lijn, met van hand veranderen, het maakt hem niet uit :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:40

Wolferus schreef:
(hangt er natuurlijk ook vanaf of je draver op de baan heeft gelopen)

Vooroordeel! Ik heb zowel een Draver gehad die nooit gekoersd heeft, en 1 die behoorlijk wat koersen in de benen heeft zitten. En die laatste heeft het er veel gemakkelijker mee, dan de eerste het had in het begin :j

lisaa8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:00

Bij ons op de manege staat ook een paard :turbo .
Het is een draver en heeft maar 1 goede kant voor galop en de andere kant springt hij soms aan zelfs met zweep springt hij niet aan langs zijn slechte kant :s maar bij mij heeft hij dat al eens gedaan maar nu heb ik mijn eigenpaard dus rij ik daar niet meer op

Dabo

Re: Draver en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:51

Mijn draver kan heel goed galopperen!! Soms wel wat vlak, maar als ik er een beetje 'aan'rij, dan kan ze echt met sprong galopperen hoor!
Ze heeft nooit gekoerst, alleen in training geweest (kwalificatie niet gehaald)
In het begin was het vlak en heel hard, maar nu kan ze heel netjes opgericht galopperen.
Start ook dressuur met haar, doen we best leuk. (L1+7) :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:38

Mijn draver vindt galoperen het leukste wat er is, en wordt daarna altijd ontzettend heet.
Ze heeft nog wel moeite met rustig en ontspannen galoperen, het liefste koppie omhoog en hard.
Op gras is ze echter wat onzeker, en dan galopeert ze niet lekker door, maar we zijn hier hard mee aan het werk!
Ze is veel getraind voor koersen, en heeft dr ook wat meegelopen.

In het begin kon ze trouwens echt niet galoperen, raakte van alles in de stress,
en ging heel erg hard.. Maar door heeeel veel oefenen gaat het nu beter!

maar toch ben ik wel trots op deze foto:
http://i54.tinypic.com/2lifseg.jpg

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:10

Ik klets even mee!

Al is mijn pony meer een mini draver (1,47), had ze in het begin ook erg moeite met de galop.
Ook in de draf had ze een galop sprong er tussen.

Nu gelukkig niet meer. Met veel oefenen is het nu helemaal klaar, en vind ze de galop helemaal geweldig!
Wel blijft ze het moeilijk vinden om haar achterhand met de galop er meer onder te zetten.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:22

Mijn draver kan ook goed galoperen en vind dat ook erg leuk. Als ze iets niet snapt ofzo springt ze meteen in galop. En we kunnen erg rustig galoperen, als mijn vriendin stapt kan ik der gewoon achter/naast galoperen zo zacht gaan we dan.
Ze galopeert wel wat vlak, maar als ik der aan rijd komen der heuze sprongen :P
Ze heeft nooit gekoerst en is er ook niet voor getraint.
Mijn vorige draver die wel gekoerst heeft had er meer moeite mee, recht uit ging goed maar in de bak vond ze het lastig. Al galopeerde die wel met sprongen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:45

Dabo schreef:
Start ook dressuur met haar, doen we best leuk. (L1+7) :D <3
Inmiddels L1+9 :) *trotsss*

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:03

En ik start ook (nog maar net 3 wedstrijden) Zijn nu B+1

PiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:46

De draver die ik reed kon sjiek galoperen, ook op de plek etc terwijl ze ook nog kan harddraven :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:50

Ik heb een kruising draver, ze heeft een goede galop! Tuurlijk zie je wel verschil als je er een dressuur gefokte KWPN-er naast laat galopperen..
Ik heb daarvoor een draver gereden die van de drafbaan komt. Zij heeft een hele vlakke galop buiten, maar springt wel heel makkelijk aan. Toen ik haar wat meer dressuurmatig ben gaan rijden, kon ze ook met veel sprong galopperen, en lekker over de rug :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:56

Natuurlijk kan een draver galopperen! :D Mijn paardje heeft 5 jaar lang op de baan gelopen, het eerste wat zij deed toen ik er op zat was 30 rondjes in galop door de bak. Wij gebruiken de galop voornamelijk om lange afstanden af te leggen in een rustig tempo. In de bak heeft zij al heel wat vorderingen gemaakt, de vlakke 4takt galop maakt nu meer ruimte voor een beheerste 3takt galop.

nikki132360

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:37

mijn verzorgpony vindt galop heel leuk alleen een volte in galop vindt hij nogal moeilijk

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:41

M'n zusje heeft een draver die kan wel galopperen als je hem echt aan het werk zet, maar het is vlak, al rijdt dat wel heerlijk, ze gebruikt hem recreatief dus geen probleem ;-) Hij heeft gekoerst
Heb zelf ook een draver gehad, ook uitgekoerst, die kon behoorlijk goed galopperen, maar ook zo'n soort draf-galop zeg maar, dat hobbelde alle kanten op ;-)

Predacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:56

Hier ook een draver

en heeft ook koersen gelopen destijds

toen ik haar kocht was de gelop er nog niet helemaal in

Maar na training en veel geduld doet ze het alleen door de bochten moeten we nog steeds werken want dat gaat wat vlak

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:02

mijn draver galoppeert heel graag en heel makkelijk, geef haar buiten de kans en ze is weg... ze kon het al toen ik haar kocht. zij heeft niet gekoerst maar is wel in training geweest. het is niet wat je zegt een mooie dressuurgalop, maar het zit wel prima. ik heb juist meer problemen gehad met haar rustig & ontspannen te laten draven, ze maakte er soms een soort dralopje van.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:15

hallo,
mijn draver gaat rechtsom super in de galop,
en linksom heeft hij een viertakt galop.

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:14

ik heb geen eigen paard maar op de manege waar ik rijd zijn er 2

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:15

ze gaan erg moeilijk in galop, maar 1 : byou gaat wel weer wat makkelijker wnt die is hget aan het leren wnt staat ook al heel lang op de manege maar in galop lukt wel maar remmen lukt lastig

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:15

die andere : beach gaat lastig in galop, en als je hem dan hebt dan stopt ie ook niet meer haha

xrainnblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:17

Citaat:
licht er aan of het paard het wil.

ik ken wel dravers die het kunnen en ook nog niet zo slecht nog niet.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:11

Mijn draver heeft voor ze op de manege kwam en daarna bij mij liep, op de drafbaan gelopen. Galopperen durfte ze eerst echt niet. Na lang en geduldig oefenen kon ze het. Ze heeft weinig sprong maar dat maakt dat ze heerlijk zit. Nu gaat het steeds beter met haar galop, ze gaat steeds ronder lopen en krijgt meer sprong. :)

Tally_Ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:19

Mijn draver heeft ook weinig sprong, en ik vind dat idd heerlijk zitten. Ik rijd alleen recreatief en buiten, dus heb er geen probleem mee. Ze heeft gekoerst voor ze bij mij kwam en kon in het begin alleen heeel hard draven, later galoppeerde ze ook, ze heeft het gewoon afgekeken van haar weidegenootje :)
Ze vindt het ook heerlijk om even een stukje voluit te gaan.

superrozsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:01

ik heb een draver :D
die kan dus wel galoperen :j
maar ook wel heel hard draven
dus dravers kunnen wel galop :o

megannxxx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:25

mijn dravertje kan wel galoperen,
maar het liefste maar op 1 hand en zo min mogelijk bochten.
want dat doet ze toch liever in draf.
maar ze heeft ook heel lang stil gestaan dus het is vooral veel oefen en het gaat steeds beter (: