[AR] Geschikte stopwatch voor de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Geschikte stopwatch voor de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:51

Hallo bokkers!

Omdat mijn vader in mei jarig is willen we hem een stopwatch geven voor de
marathon, hij is namelijk mijn groom.

Op dit moment hebben we gewoon een simpele stopwatch die hij om z'n nek heeft,
maar afgelopen wedstrijd in Heukelom is hij er in een hindernis tegenaan
gaan hangen en moesten we verder rijden op onze horloge, en dat is niet prettig :(

Daarom ben ik op zoek naar een stopwatch die we aan de wagen kunnen maken, dus
bijv. aan een of andere stang zodat we er niet tegen aan kunnen komen. Hij moet
natuurlijk tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn.
Kunnen jullie mij stopwatch aanraden? Zo ja: waar kun je die kopen en hoe duur was ie?

Alvast bedankt!

Groetjes Jessie

Ibbel

Re: Geschikte stopwatch voor de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:09

Voor de meeste horloges/stopwatches (ook GPS en hartslaghorloges) zijn fietsklemmen te krijgen voor gebruik op een racefiets. De buisdiameter van een fiets is hetzelfde als de meeste marathonwagens. Kijk dus naar stopwatches die je op een racefiets kunt gebruiken, zit je eigenlijk altijd wel goed.
Ik heb een simpele GPS van de Aldi met stopwatchfunctie (maar aangezien dat een GPS is die ook snelheid aangeeft zal je 'm in de wedstrijd niet mogen gebruiken denk ik) die ik gewoon op de voorkant van de kar klik.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:05

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:30

Hey,
Samen met mijn vriend doe ik ook aan mensport en doe wij ook mee aan marathons met ons paard.
Wij hebben een stopwatch die je rond je pols kan doen.
Een voor op de koets te maken zou ik je niet aanraden gewoon om het feit dat je daar niet zo gemakkelijk aan kan en de tijd dan minder goed in de gaten kan houden.
het stopwatch dat wij hebben kan je instellen dat die na een bepaalde tijd begint te piepen. Bv om de min of om de vijf minuten best wel handig.

mvg

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:31

Wij hebben ook een horloge stopwatch. Zowel ik als de groom. Werkt wel zo makkelijk.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 09:18

Bedankt voor jullie antwoorden! :)
We weten iig zeker dat we hem op de wagen willen, aan de zijkant naast mijn bok en dan kan ik hem ook nog zien :)
@Angelke87: Met die piepjes lijkt me hartstikke handig, dat zal ik eens in de gaten houden :j

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:50

Het is een uitgave, maar ik vind die Event horloges (die grote gele met grote cijfers) voor om je pols echt ideaal.
Eerder reden we met stopwatches om onze nek, maar die zwaaien heen en weer, en in het ergste geval stoten ze ergens tegenaan en druk je onbedoeld op "stop". Een stopwatch op de wagen heb ik ook gehad, maar ik moest teveel draaien om dat ding goed te kunnen zien, hij zat ook te ver af om snel af te kunnen lezen.

Groom en ik hebben allebei zo'n pols-stopwatch, ze piepen inderdaad na elke minuut, en zijn razendsnel af te lezen, veel sneller dan bij een stopwatch naast je op de wagen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:54

Is de Ultimate Event watch van eventing niets voor je?
Zijn ontzettend fijn, gebruik ze danwel zelf voor de SGW, maar voor op de kar is het wss ook erg handig.

Grote letters, optellen en aftellen, piepen bij minuten etc. :j Ideaal!

http://www.canter-equipment.nl/stopwatc ... jumbo.html

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:58

Hey Jessie, wij hebben er altijd 3 bij ons, de menner en de groom 1tje om de nek en een op de wagen, zijn stopwatchs van sporttime, zitten verder geen toeters en bellen op alleen stopwatch, je moet ze stevig indrukken dus de kans is zeer klein dat ie tijdens de wedstrijd stil komt te staan.

p.s kom in Uden maar ff kijken als je daar temminste ook rijdt.

gr. marcel ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 15:00

Bedankt voor de antwoorden! Die stopwatches van Event lijken me wel wat :j Gaat zo'n stopwatch op batterijen of iets anders?

Marcel: Ik kom ook naar Uden, maar als het goed is hebben we dan al een stopwatch :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:22

hafjelinger schreef:
Bedankt voor de antwoorden! Die stopwatches van Event lijken me wel wat :j Gaat zo'n stopwatch op batterijen of iets anders?

Marcel: Ik kom ook naar Uden, maar als het goed is hebben we dan al een stopwatch :P

Die gele gaat op een batterij, kost 3,- nogwat voor vervanging, maar die van mij gaat al 3 jaar mee ofzo en batterij nog steeds goed. :j

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:40

Zit een grote platte knoopbatterij in, toevallig er eentje moeten vervangen laatst. Gaat simpel.
Ze gaan jaren mee, had die ene stopwatch overgenomen van een Bokker, en bij elkaar opgeteld zal ie nu zo'n 3 jaar oud moeten zijn.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:49

Dat is mooi om te horen! Ik zal het thuis eens aankaarten, want de verjaardag komt steeds dichterbij :P