Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:25

Ik heb op 2 April een draver gekocht van een handelaar, hij heeft hem gekocht van van een ex vriendin van mij.
Zei zegt nu dat ik hem verwaarloos, niks met hem ddoe enso enso...

Gelukkig zijn er wat foto's gemaakt toen hij aan kwam (de handelaar heeft hem gebracht.)

Afbeelding
Deze foto is de eerste keer dat ik er thuis op zat...
Ik had Rolex toen 3/4 dagen thuis staan..
Ik stapte toen ook alleen maar rondjes buiten omdat ik hem niet stil wauw zetten...
Maar aan de andere kant ik wauw hem ook weer niet over vragen.,...

Afbeelding
Deze foto is gisteren gemaakt...
Ik had Rolex toen afgespoten & toen is die in het oue weiland gaan rollen...
Daar stonden de paarden van de winter & er werd niet gemest...
Dus de mest is over dat hele land versprijdt..
(niet dat jully denken waarom is di zzo vies?)

Tipz om hem dikker te krijgen wil ik graag!
Hij krijgt nu bijna een volle emmer van 1 of andere dik maak slobber!

corina21

Re: Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:29

hallo,
ziet er toch goed uit.
ik heb zelf een draver die heb ik toch lang moeten voeren tot dat hij eindelijk goed dik werd,
hij krijgt van mij pulp.
en brok en mix.
daar doet hij het goed op.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:29

Onduidelijke foto. Maar ik denk niet beter/niet slechter. Is zijn gedrag veranderd?
Geef je hem voldoende aandacht? En wat krijgt hij te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:34

Sammy1 , ik durf geen pulp te geven daar aan kan je paard toch dood gaan?

Apple01, Neej hij is nog altijd even lief als voor heen...
Alleen laast toen ik weer een rondje buiten ging stappen met een vriendin van me...
Toen ging die gericht trappen naar fietsers, maar hij is wel verkeersmak, zadel past goed enzo!
Hij staat nu in een groep met ruim 9 andere paarden..
Hij staat 24/7 buiten & ze krijgen echt super veel kuil!!
En daar naast krijgt die dus nog slobber....
Ik ga er ook mee naar les dus nu krijgt hij er een kwart muslie bij & een kwart brok...
Het enige wat die op les doet is stappen & een beetje draven een kwartiertje...
Weet niet of dat goed is zo?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:38

Je kan eens kijken naar Hartog Maisbrok!
Dat werkt erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:39

Wat is dat presies?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:40

Op de 2de foto lijkt hij er wel beter uit te zien. Al is het wel een lastige foto. Mijn draver is flink aangekomen sinds ik heb ontdekt dat hij een maagzweer heeft :) Iets wat heel veel dravers schijnen te hebben. Dus als hij nog steeds moeite heeft met op gewicht blijven is dat zeker iets om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:42

Ik heb er wat van besteld!

Vriendin van mij werkt in zo'n zaak, heb even gebelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:43

Anoniem schreef:
Op de 2de foto lijkt hij er wel beter uit te zien. Al is het wel een lastige foto. Mijn draver is flink aangekomen sinds ik heb ontdekt dat hij een maagzweer heeft :) Iets wat heel veel dravers schijnen te hebben. Dus als hij nog steeds moeite heeft met op gewicht blijven is dat zeker iets om naar te kijken.

Dankje iets wat ik in de gaten ga houden indd!
Maar hijs pas 6 of maakt leeftijd niks uit?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:43

Als die suffer was/slecht door zijn haren heen komt etc. dan voer je dus heel verkeerd. Vandaar mijn vraag over zijn gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:44

apple01 schreef:
Als die suffer was/slecht door zijn haren heen komt etc. dan voer je dus heel verkeerd. Vandaar mijn vraag over zijn gedrag.

Hij verhaart echt super! Er komt nu echt een hele hoop van af!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:50

als ze dood gaan aan pulp waarom voer ik het dan aan mijn paarden?
je moet het goed nat maken 1 schep pulp in een emmer van 10 liter,en rest bijvullen met water zo zwelt hij op tot bovenaan de emmer,
geeft dit al jaren paarden doen het er goed op,
succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:52

Sammy1, het is ook gewoon mijn angst hoor licht niet aan jou maar er word mij nu stukjes mais aan geraden in plaast van maisbrokken?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:53

ik zou maisvlokken dan pakken,
maar als ik jou was.
zou ik na de winkel gaan waar je het voer gaat kopen,en daar een advies vragen,
hun kunnen je daar heel goed meehelpen,
ik weet toevallig dat onze dierenarts merriebrok aanbeveelt,dat zou ook goed zijn voor dikker te worden.
succes.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:59

Merriebrokken helpen inderdaad goed.
Onze vorige draver was ook te dun en moest redelijk veel aankomen.
Wij hebben toen contact gehad met Subli en die adviseerde merriebrokken met een granenmix.
Wij gaven hem dat en hij kwam toen goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:09

macholoverr schreef:
Anoniem schreef:

Dankje iets wat ik in de gaten ga houden indd!
Maar hijs pas 6 of maakt leeftijd niks uit?

De mijne is ook 6, Maar meestal krijgen ze zo'n maagzweer al op hun tussen hun 1 en 3 jaar dan word er begonnen met trainen en dat brengt veel stress mee. En een maagzweer krijgt een paard door stress. Ook vaak verkopen/wedstrijden enz.. kunnen voor maagzweren zorgen.. het schijnt dat zo'n 70 % van de dravers(en engelse volbloeden) een maagzweer heeft.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:12

Jij woont in Harderwijk toch?
Ik heb mijn draver van de winter omega 369 gegeven, kan je bij de Welkoop halen, is niet zo heel erg duur.
Knappen ze ook van op.

JustSeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:32

Hmm, Tamara.. misschien moet je die foto er even opzetten waar hij op de grond ligt te rollen en waar je zijn botten duidelijk uit ziet steken. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind Rolex er absoluut niet goed uit zien. Ik ken hem dan ook van de tijd dat hij nog van Esmee was. Hij is enorm mager geworden, daarbij is hij enorm smerig. En zo smerig word je niet van één maal rollen op de grond. Dan er bij is het niet normaal dat je je paard 5 dagen lang niet opzoekt. Een dier heeft aandacht nodig, liefst elke dag. Sorry, maar ik vind toch wel degelijk dat je hem aan het verwaarlozen bent.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:49

is hij ontwormd?Het beestje ziet er niet echt florisant uit....(mijn 23 jarige is knapper)

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:50

@justseth en jadeb: jullie kennen haar blijkbaar dus ik stel voor dat jullie je even op de achtergrond houden? Het is natuurlijk een openbaar forum dus dat moet je uiteindelijk zelf weten, maar zie jullie al volop negatief reageren en zo leg je de andere mensen een mening al in de mond. Ik vind dit verhaal sowieso heel vaag aangezien het gaat om een paard dat ze via een handelaar van een ex-vriendin heeft gekocht en deze gaat nou zeuren dat ze hem niet goed behandeld. Kijk ik snap het als je dit vergelijkt met de winterfoto, maar anderzijds heeft ze hem zelf aan de handelaar verkocht, maar ok daarover genoeg gezegd.

Als de eerste foto inderdaad van de dag na aankomst is, dan is hij in verhouding weinig tot niets afgevallen.
Dat neemt niet weg dat hij sowieso een stuk voller mag. De 2de foto van jou vind ik ook wel raar dat je deze plaatst omdat je net wil aantonen, lijkt mij, dat je hem goed verzorgt en dat hij hier helemaal onder de viezigheid zit en met manen vol klitten. Begin alvast eens met een verzorgde standfoto te maken zodat we ook wat objectiever naar het geheel kunnen kijken.
Misschien wel handig om te weten: hoe lang heb je hem nu, hoeveel train je hem (voor bespiering ed) of wat doe je precies met hem?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:59

@ TS: Sorry, maar hij ziet er niet best uit en als je dit soort foto's gaat plaatsen kan je verwachten dat mensen dan commentaar gaan geven. Laat hem eens op wormen controleren door de DA want hij is echt te mager ook op jou eigen foto. Wormen kunnen zeer gevaarlijk zijn.
Verder vind ik dat de anderen hier in het topic TS in het echt moeten aanspreken en nu niet gaan bashen via bokt, dat vind ik ook niet kunnen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:06

TS heeft het paard al in een zeer slechte conditie gekocht. Dus daar kan zei niets aan doen. Dat ze nu tips vraagt pleit alleen maar voor haar. Ze wil dat paard toch ook weer dikker krijgen.

Ik zou je marstall corn meusli aan raden is voor mijn pony die echt niet dik te krijgen is ook heel goed geweest, verder zou je kunnen kijken of hij goed op lucerne gaat. Ruwvoer is heel belangrijk!

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:06

Wat tips van mij uit trouwens: zoals anderen al zeiden: ontwormen, heb je dit na aankoop gedaan? Dit kan je best standaard doen zeker als hij van een handelaar komt, want tenzij het bekenden zijn weet je nooit zeker of dat effectief is gebeurd.

Voor de rest afhankelijk van wat hij nu al krijgt, dit opvoeren, CCM (soort mais) of dergelijke is altijd een goede dikmaker, kreeg mijn, ondertussen 5-jarige, paard ook aangezien zij nogal groot was en tijdens haar groei amper dik te houden was. Het is trouwens niet iets waar je je paard mee kan volstoppen, een halve schep is voor deze draver denk ik(!) zo wel voldoende in combinatie met onder andere onderhoudsbrok en onbeperkt hooi. Eventuele andere supplementen heb ik weinig kennis van, maar ik zag al dat je een bepaalde soort brok hebt besteld dat iemand hier aanraadde.

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:08

Ik heb ook en draver en die is in de winter goe dik beetje goe vetbillekes omda hem dan redelijk veel eten krijg .
In de zomer is het iets anders dan neemt hem weer zen lichaam aan zoals in de draf dus smal gebouwd , maar wel gesprierd!.
In de zomer staat hem dan ook 24/24 buiten met 1 ander paard waar er altijd gras opstaat maar dit voldoet mijn draver niet. Bij dit moet hij ook korrels bij krijgen zeker na het werken want hij is nogal ne stress manneke :-) maar denk dat jouw paardje meschien van iets last heeft ofzo heb je al de DA laten komen om dit even na te kijken? Maar ik zie wel dat hem dringent moet aankomen als ik de laaste foto bekijk dat hem ga rollen daar mogen en paar kilos bij komen .
Maar ik wens je veel succes ermee :-)