Charlie's VD begin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

Charlie's VD begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:18

Geïnspireerd door de vele VD'ers op bokt, maar in het bijzonder toch door Eva (E_Nalanta) en Hannah (H_Nalanta), ben ik begonnen met vrijheidsdressuur :)
Hier wil ik jullie graag laten zien wat we al kunnen, tips en trucs zijn altijd welkom!
We zijn dus pas heel kort bezig, pas enkele keren geoefend, maar ondanks dat Charles het niet altijd snapt, doet ze super haar best! *\o/*
Sorry, de filmpjes zijn niet van superkwaliteit, maar ze geven toch een beeld ;)

1. Touch

2. Voetje geven

3. Achteruit

Leuk dat je even kwam kijken, en nu je toch hier bent, laat een berichtje achter! :j

E_Nalanta

Re: Charlie's VD begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:59

Wat een mooi, relaxt begin! Het ziet er goed uit, ben benieuwd hoe jullie vorderen :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:03

Ziet er echt fijn uit. !
Jij gebruikt de clicker methode of niet? reageert ze daar goed op? Ben nl aan het denken om ook zo'n ding aan te schaffen (al weet ik niet waar je die koopt, maar dat zie ik dan wel :o)

<3

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 18:07

CRos95 schreef:
Ziet er echt fijn uit. !
Jij gebruikt de clicker methode of niet? reageert ze daar goed op? Ben nl aan het denken om ook zo'n ding aan te schaffen (al weet ik niet waar je die koopt, maar dat zie ik dan wel :o)

<3

Mijn clicker is officieel voor honden, voor 2,95 bij de boerenbond ;)
Charles reageert daar heel goed op, ik vind het een fijn ding :j

@E_Nalanta, dankjewel :) jullie site is echt geweldig, daar heb ik echt veel aan!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:07

Wat leuk om dat te horen zeg! :D Nog heel veel plezier met het trainen, als je vragen hebt kun je me/ons gerust een PB'tje sturen! :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 18:10

Super, dankjewel voor dit aanbod :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:44

Oeh, ik herken mijzelf én Kim er echt in!
Zo zijn wij ook begonnen.. :j

Gaat vast en zeker helemaal goed komen! +:)+

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:40

Dankjewel KBK!
Heeft iemand misschien nog een tip hoe ik het voetje geven kan uitbouwen tot een echte Jambette? Want nu tilt ze haar voet netjes op, alsof ik de hoeven wil krabben. Maar Jambette is echt naar voren 'uitslaan'. Hoe kan ik daar naartoe werken?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:43

Wat zijn jullie al leuk bezig, ziet er goed uit!

doriss schreef:
Dankjewel KBK!
Heeft iemand misschien nog een tip hoe ik het voetje geven kan uitbouwen tot een echte Jambette? Want nu tilt ze haar voet netjes op, alsof ik de hoeven wil krabben. Maar Jambette is echt naar voren 'uitslaan'. Hoe kan ik daar naartoe werken?

Ik ben ook net bezig met mijn paard met VD. Mijne kon eerst ook alleen voetje optillen, alsof ik ze ging uitkrabben. Ik ben toen iets door gaan vragen, en net onder de schouder met m'n hand gaan vragen, en uiteindelijk deed ze d'r been een stukje naar voren uitslaan. Meteen uitgebreid belonen zodra ze dat doet. Inmiddels kan ze 'm helemaal naar voren uitslaan :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:10

Jinte schreef:
Ik ben ook net bezig met mijn paard met VD. Mijne kon eerst ook alleen voetje optillen, alsof ik ze ging uitkrabben. Ik ben toen iets door gaan vragen, en net onder de schouder met m'n hand gaan vragen, en uiteindelijk deed ze d'r been een stukje naar voren uitslaan. Meteen uitgebreid belonen zodra ze dat doet. Inmiddels kan ze 'm helemaal naar voren uitslaan :)

Oke, gaan we dat proberen! Dankjewel :D

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:01

Inderdaad een heel goed begin, het is fijn om te zien! Veel plezier met verder oefenen!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:11

leuk:) ik was er ook mee begonnen maar poown werd gek, later opnieuw proberen :')

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:56

Erg netjes begin, ik hoop in de toekomst meerdere topics van jullie te zien! +:)+

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:15

Leuk hoor, mooi begin zo, gaat lekker! :D