[AR] Help Eerste samengestelde menwedstrijd...iemand tips

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Help Eerste samengestelde menwedstrijd...iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:38

Hallo,

Ik heb aankomend weekend mijn eerste samengestelde menwedstrijd en was benieuwd of er mensen nog tips hebben voor mij. Ik rij enkelspan paard klasse 1.

Vooral voor de marathon kan ik nog wel wat tips gebruiken over hoe het allemaal gaat en waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:01

Tip
Lees het wedstrijdreglement, daar staat alles goed en uitgebreid in uitgelegd.

http://www.knhs.nl//news.asp?ID=386

Op de wedstrijd zijn er veel mensen die je kunnen helpen en uitleggen. Ik raad mensen altijd aan eerst een paar wedstrijden zonder paard te bekijken, zodat je leert van de andere deelnemers. Maar daar is het nu al een beetje laat voor.

Veel succes!

carolina1278

Re: Help Eerste samengestelde menwedstrijd...iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:16

Dank je had al wel wat gelezen op knhs maar dit nog niet, we gaan ons er eens doorheen worstelen.
We zijn vaak te bekennen op menwedstrijden, en hebben ook wel gegroomd, maar nooit zelf gereden en dan is het toch weer anders vindt ik... dus wilde nog even kijken of ik nog iets miste

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:52

Leuk dat je wedstrijden gaat rijden!
waar ga je naar toe dit weekend?

Waar wil je tips over hebben. Ik men zelf niet maar ben 4 jaar groom geweest bij een 4-span en nu 2-span paard.

Over de marathon alvast een tip.
Zorg dat je eventuele wachttijd niet vergeet, neem een reserve stopwatch mee, en rij alle trajecten van te voren.
Dus A, D, E én uitstap!
Mocht er plotseling een pijl missen (had ik vorig weekend) dan rij je niet verkeerd.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:36

We gaan starten in Rijssen!!

Ja wil alles op de fiets verkennen, want inderdaad heb ook al eens meegemaakt dat er een pijl weg was..

Marathon: Je hebt dan eerst de veterinair, dus de A, dan neutraal, dan de D, dan neutraal, Dan rust en dan start E, en dan uitstappen.

- Staat de rust aangegeven waar en hoe lang zit moet zijn?
- Moet je voor het uitsstappen de papieren afgeven en hoe lang moet je uitstappen

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:09

carolina1278 schreef:
We gaan starten in Rijssen!!

Ja wil alles op de fiets verkennen, want inderdaad heb ook al eens meegemaakt dat er een pijl weg was..

Marathon: Je hebt dan eerst de veterinair, dus de A, dan neutraal, dan de D, dan neutraal, Dan rust en dan start E, en dan uitstappen.

- Staat de rust aangegeven waar en hoe lang zit moet zijn?
- Moet je voor het uitsstappen de papieren afgeven en hoe lang moet je uitstappen

Marathon:
-vet
-A-traject, neutraal, D-traject
-Rust
-Vet
-E-traject
-Uitstap
-Vet + papiertje afgeven.

Uitstappen is meestal 1 km lang en daar max je maximaal 15 minuten overdoen. Maar dit soort tijden staan in het boekje/blaadje dat je bij het secretariaat krijgt als je je aan gaat melden.
Succes!! :)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:49

Leuk! Rijssen!
daar ga ik ook naar toe.
Hafjelinger heeft alle antwoorden al gegeven.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:36

@Hafjelinger: dank je ik wordt nu al wat rustiger, ben gewoon perfectionist en wilde alles nog even zeker weten. Heb zelf gegroomd, maar nu is het toch ineens van hoe zat het ook alweer... :)
@S_zanne: Leuk, wij rijden dan enkelspan paard met de Bruinbonte tinker

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:37

Ik groom bij een 2-span paard kl1 met nummer 1974

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:37

Verkennen en nog eens verkennen is de boodschap.
Zowel de hindernissen als het wegtraject.
Zorg dat je in alle hindernissen de moeilijkheden kent en weet liggen.
Maak duidelijk afspraken met je groom en loop het traject samen af.
Blijf rustig en have fun.

Nog een goede tip als je reserve-materiaal hebt neem dat dan zeker mee want een accidentje is snel gebeurd.

Nog vragen mag je mij gerust een PB sturen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:46

Angelke87@ bedankt ja we gaan flink verkennen :) Gelukkig gaan we nog niet zo hard, aangezien dit de eerste wedstrijd is en dikkie dik het allemaal erg spannend vindt ;) dus we gaan gewoon ruim verkennen en we gaan zeker lol hebben!! Al zal er ook zeker wel kriebels zijn en gaan komen :)

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:35

let op als je na de E Traject weer komt heb je vaak 15 minuten voor het uitstap traject. Deze tijd staat op je toegestaande traject tijden tabel die je van de wedstrijd org. krijgt. Binnen die tijd moet je je papieren van de trajecten ook af gegeven hebben aan de jury die vaak bij de vet. staat. anders krijg je uitsluiting.
Dus na de trajecten moet je ook een stopwatch laten lopen voor de rust etc.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:00

En vooral rustig aan doen. In je eerste wedstrijd je vooral niet laten opjutten door de druk van publiek en andere deelnemers. Als je in een rustige draf je hindernissen wil rijden, dit ook gewoon doen. Neem de tijd in de hindernis om goed te kunnen kijken en goed je lijnen te kunnen rijden. Als je wat meer ervaren ben, dan pas de snelheid wat opvoeren.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:06

Napie@ dat gaan we zeker doen, dikkie dik gaat als hij iets spannends vindt toch terug in tempo, dus hard zullen we helaas nog niet gaan ;) maar dat maakt niet uit, als hij maar doorgaat en zijn best det dan ben ik al tevreden :)

Samen lol vindt ik het belangrijkste :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:19

Zo is het. Ik heb me in het begin altijd veels te veel laten opnaaien door anderen die dan hoge verwachtingen hadden van mijn span snelheidsduivels, met als gevolg dat ik niet kon genieten, de hindernissen vergat en fouten ging maken. Pas toen ik zo iets had: ik hoef niet te winnen we gaan gewoon voor de lol, toen kwam ik pas in de prijzen

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:01

Ach ik verwacht echt niet dat ik in de prijzen val... hihih dat gaat echt niet gebeuren, gewoon eens kijken of hij het leukt vindt en dan kunnen we een startkaart aanvragen ;)