Ik was altijd sceptisch over VD! Ik was altijd bang dat je paard leerde stijgeren dat hij dat tegen je ging gebruiken.
Dat was mijn beeld van VD!
Totdat er een aantal weken geleden iemand mij aansprak of ik mee wilde doen aan een les VD bij ons op stal.
Ik erover na gedacht, en ik had zo iets als ik het nu niet doe, dan ga ik dat nooit meer doen! Dus heb me aangemeld!
En vandaag was DE dag!
Eerst een half uur theorie gehad. Uitgelegd wat het inhoud, en hoe je te werk moet gaan.
Na dat half uur werd je in groepjes verdeeld, en je kreeg per twee tal een half uur les van eva. (http://www.everyoneweb.com/NALANTA)
Ik was met mijn moeder (en binky) in gedeeld in de eerste groep! We begonnen met stappen en dan moesten we stil staan, dan moest het paard ook stil staan. Lopen moest het paard ook weer gaan lopen. Toen dat goed ging, moesten we ook proberen om haar een paar pasje achterwaards te laten lopen. Dat deed ze ook erg braaf!
Men neme een paard met eigenaar...

Je laat je paard kennis maken met het blok!

Je tilt haar hoef op en zet die op het blok

Je houd iets lekkers voor haar neus en haalt dit naar je toe, net zo ver totdat ze haar andere voet erbij zet!

Na eventjes te laten weten hoe trots ik op haar was! Geknuffeld te hebben, ging ze er weer af! Dus terug...

Toen geoefend om te leren flemen...

En de ezel look geoefend hahah!!

Toen nog een keer met eva erbij geoefend om haar op het blok te zetten!

Dit vind ze ervan hahaha

En toen ging haar alleen op het blok zetten!

Tadaaa

Dit vonden wij ervan!

Liefde is...

Ik moet zeggen, ik ben om