Grondwerk ; het begin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

Grondwerk ; het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 14:41

Hallo bokkers :)
Ik ben deze vakantie nog op natural horsemanship 4daagse geweest .
Ik vond het echt 4Fantastische dagen en heb er veel geleerd over onderander grondwerk.
We kregen elke dag 2U grondles . Deze lessen gebeurde niet met manege paarden , maar met handelspaarden , dat betekende dat niet alle paarden het goed kenden. Zo hebben we veel geleert .
Nu heb ik mezelf ook een stick , 4mtouw en touwhalster aangeschaft en ben ik zelf begonnen met mijn halve stal =) . Ik ben begonnnen met leiden- stoppen , en het vertrouwenspel
ben ik hiermee goed begonnen , of met wat zijn jullie begonnen ?
En voor de rest wat doen jullie ng alleml van grondwerk ( en eventueel wat uitleg :) )
Groetjes

laura123456

Re: Grondwerk ; het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 17:33

NIEMAND ?

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:56

je kunt je pony op verschillende manieren leren om jou te volgen.
er zijn 3 leidposities.

1 voor het paard..
je doet je pony een halster om en klikt er een halstertouw aanvast, je pony mag je niet voorbij lopen en elke keer als hij dat wel probeert draai je 90 graden en loop je de nieuwe kant op. zo moet je pony een bochtje maken zodat ik weer meer achterop raakt.

2 naast het hoofd..
je hebt weer het halstertouw en gaat naast je pony lopen. je pony kan dit moeijk vinden omdat hij nou de ''leider'' is. JIJ zecht nog steeds waar jullie heen gaan en hoe snel jullie lopen maar je pony loopt voorop

3 naast het schouder
je loopt naast het schouder van je pony, maar omdat je pony nu zijn nek naar links en rechts kan buigen zonder dat daar oppeens een mens staat kan het zijn dat hij zijn eigen route wil bepalen. maar dat mag neit dus niet. dus je moet uiteindelijk je pony alle kanten uit kunnen laten gaan zonder dat hij zijn eigen tempo en route bepaalt

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

Je kunt je paard leiden en andere oefeningen laten doen terwijl jij in verschillende zone's staat.
Dit moet je natuurlijk opbouwen en niet meteen naar zone 5 gaan.
Hier een plaatje met de zone's:
Afbeelding

www.nhforum.nl Leuk en leerzaam forum, iedereen wil je wel helpen! :D

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:25

misschien ff buiten het topic..waar was die vierdaagse? heb je een linkje..

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:34