Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Ik weet zeker dat 1 of 2 flinke tikken achter de broek genoeg is om jou te respecteren en van je af te houden....wedden dat je haf het niet meer doet![]()
Bij mij op stal staan die meiden met een aantal haflingers ook zo te pielen....kom ik 1 keer in de bak dan is het over
EskeGirl schreef:listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Ik weet zeker dat 1 of 2 flinke tikken achter de broek genoeg is om jou te respecteren en van je af te houden....wedden dat je haf het niet meer doet![]()
Bij mij op stal staan die meiden met een aantal haflingers ook zo te pielen....kom ik 1 keer in de bak dan is het over
Ik heb 2 dingen van commentaar hierop:
1: Een zweep is niet om mee te slaan
2: Een goede leider gebruikt geen geweld om respect te krijgen.
Ik denk dat hij bij longeren jou niet de baas vind.
Ga eens grondwerken(met les), of neem een lesje longeren, niet omdat je het moet leren, maar om te kijken hoe je het aan moet pakken
Edit:
Ik zie net dat je Haflinger 4 is, hoelang en hoevaak longeer je met hem?
EskeGirl schreef:listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Ga eens grondwerken(met les), of neem een lesje longeren, niet omdat je het moet leren, maar om te kijken hoe je het aan moet pakken
Edit:
Zilfstar schreef:4 jaar? Dit is puberen!! en sorry... deze merrie heeft duidelijk geen respect voor jou. Ze claimt je dus (wil in de wei steeds aandacht, plakken etc) en JIJ loopt dus achteruit terwijl zij stil staat (hoezo wie is de baas?) en dan moet je snel handelen dat ze wegkomt anders mept/stijgert ze (hoeze wie is de baas nr 2?) Die lieve merrie van jou neemt je in het ootje en wandelt vrolijk over al jouw grenzen heen.
Mijn advies: Haal er een goede instructeur in het grondwerk bij om de leiderschapspositie van jou snel te verbeteren.
Moos99 schreef:tZilfstar schreef:4 jaar? Dit is puberen!! en sorry... deze merrie heeft duidelijk geen respect voor jou. Ze claimt je dus (wil in de wei steeds aandacht, plakken etc) en JIJ loopt dus achteruit terwijl zij stil staat (hoezo wie is de baas?) en dan moet je snel handelen dat ze wegkomt anders mept/stijgert ze (hoeze wie is de baas nr 2?) Die lieve merrie van jou neemt je in het ootje en wandelt vrolijk over al jouw grenzen heen.
Mijn advies: Haal er een goede instructeur in het grondwerk bij om de leiderschapspositie van jou snel te verbeteren.
heb je idd gelijk in, maar wat doe jij als een paard niet bij je weg komt, tenzij je de zweep gebruikt waarop ze dan meteen richting jou begint te trappen? en natuurlijk, flink aanpakken, maar het kan dan al te laat zijn! dit is dus altijd nogal een risico.
Piebe_Post schreef:Duidelijk is inderdaad dat het paard geen respect voor je heeft. Ze gaat in je ruimte staan terwijl je dat niet vraagt. En als je aan haar vraagt of ze daar uit wilt gaan dan geeft ze protest. Het is dus in ieder geval belangrijk om haar te leren dat ze pas bij je mag komen als jij dat zegt en niet uit zichzelf de ruimte in mag. Misschien moet je eens wat over grondwerk en freestyletraingen gaan lezen/bekijken. Dat is ontzettend leerzaam over de omgang met paarden.
En listiglistje, als je naar paarden in de natuur kijkt wordt geweld niet getolereerd. Paarden die gewoon om zich heen gaan slaan worden nooit leider. Een leider is te herkennen aan een paard (in dit geval mens) wat duidelijk communiceert en te vertrouwen is. Een paard die ineens fel kan beginnen te gaan trappen (voor de mens dus ineens met zweep slaan) is niet te vertrouwen/goed in te schatten en krijgt dus nooit vertrouwen en daarmee geen respect. Hoeveel jaar je in de paarden zit gaat er niet om. Het gaat om je instelling en wat je hebt geleerd.
Piebe_Post schreef:En listiglistje, als je naar paarden in de natuur kijkt wordt geweld niet getolereerd. Paarden die gewoon om zich heen gaan slaan worden nooit leider. Een leider is te herkennen aan een paard (in dit geval mens) wat duidelijk communiceert en te vertrouwen is. Een paard die ineens fel kan beginnen te gaan trappen (voor de mens dus ineens met zweep slaan) is niet te vertrouwen/goed in te schatten en krijgt dus nooit vertrouwen en daarmee geen respect. Hoeveel jaar je in de paarden zit gaat er niet om. Het gaat om je instelling en wat je hebt geleerd.
Edit: