[AR] Mennen Zuid-Limburg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milouloux

Mennen Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:48

De titel zegt het al,
Ik wil graag meer informatie over mennen in Zuid-Limburg!!

informatie over
Routes, tochten, endergelijke zijn welkom. :)

Zelf sta ik met mijn pony in sittard, ;)

Milouloux

Re: Mennen Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:27

Alle informatie is welkom!!

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:28

op www.enjoytheride.nl staan enkele routes.
Je mag je natuurlijk ook in ons Limbo topic voegen :) (ook enkele menners)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:29

Je zou eens kunnen informeren bij Menstal van Eijk in Schinveld http://www.stalvaneijk.nl/ . Zij organiseren zelf geregeld evenementen en wedstrijden, en weten ook wat er in de regio gebeurt.

Sheila: die site kende ik nog niet +:)+ .

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:49

Okee bedankt!! :)
Heb me aangemeld!!
Laatst bijgewerkt door Milouloux op 14-04-11 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:52

Gemeente Nuth heeft men- en ruiterroutes, verkrijgbaar bij/via het gemeentehuis.
Verder zijn er menroutes in de Brunsummerheide, Schutterspark en Schinveldse bossen.
Ook in Duitsland zijn veel routes, even een mailtje of belletje naar Kreis Heinsberg en ze sturen je de kaarten gratis thuis.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:07

hoi hier nog een mennende limbo.in nuth zijn diverse menroutes kun je ook ee routekaart van krijgen voor 1euro.ook kun je mooi mennen in belgische limburg daa zijn ook kaarten van.ook zijn er regelmatig orientatieritten in bemelen/meerssen/nuth/schimmert/banholt (deze zijn ieder jaar).

welk topic is dat van limbo's hier op het forum(kan ik me daar ook aan melden)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:31

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:36

Het Ijzeren bos in Susteren is een fijne plek, vandaar uit kom je makkelijk richting Duitsland waar ook veel platteland is :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:36

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:13

zou leuk zijn als er een paar mensen met elkaar willen afspreken om samen te gaan mennen,ik zou ook graag wat leuke routes leren kennen,nu gaan we hier in kerkrade wat door de straten mennen,ben eigenlijk uitgekeken hier.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:51

geloof dat er al wat ritten op planning staan.
kom anders a.s. zondag naar de Rimburgerhoeve,
er is daar om 10 uur vergadering van de menvereniging.
Kun je altijd eens luisteren en er wordt ook overlegd.
Initiatieven/ideeën zijn altijd welkom!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:53

Jammer dat wij geen trailer hebben!
Voor ritten zijn wij altijd in!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:26

Ik haak even in, sowieso is er ieder jaar een Hemelvaartsrit/Vatertagsrit, dit jaar op 17 mei, ben er zelf niet, want heb dan communie hier thuis. Er is een menroute op de Brunssummerheide/Schinveldse bossen/Schutterspark waarvan de menverenining het onderhoud doet en die gemaakt is door de menverening en Natuurmomumenten.
Ook kun je mooi mennen in de omgeving van Nuth/Hulsberg e.d., hier wordt ook elk jaar een smulrit georganiseerd voor menners en ruiters. In het najaar zal ik voor de vereniging een Herfstrit organiseren, moet nog een goede locatie gaan verzinnen :D .
Bij de vorige vergadering is al geopperd om als leden gewoon eens onderling af te spreken om eens te mennen op de Brunsummerheide, hoeven ja niet altijd geheel georganiseerde ritten te zijn, maar gewoon eens mee rijden met een menner die hier meerdere keren per week rijdt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:55

in banholt is ook ieder jaar een prachtige rit.maar als je vervoer hebt kun je ook eens hier bij ons komen rijden in aubel(belgie),is 10min van banholt.ook kun je prachtig rijden in limburgs belgie.als de sulky binnen is kan ik me ook verplaatsen en wil ik op verschillende plaatsen gaan rijden(ook in de eiffel bv).,

anke kan ik eens komen kijken hoe jij de sulky op je trailer hebt?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:44

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat berichten gekwast, die Kanniet, Anke en Avaluna ook in het "andere" Limburg mentopic hebben besproken. Graag nu weer ontopic blijven.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:21

avaluna schreef:
Ik haak even in, sowieso is er ieder jaar een Hemelvaartsrit/Vatertagsrit, dit jaar op 17 mei, ben er zelf niet, want heb dan communie hier thuis. Er is een menroute op de Brunssummerheide/Schinveldse bossen/Schutterspark waarvan de menverenining het onderhoud doet en die gemaakt is door de menverening en Natuurmomumenten.
Ook kun je mooi mennen in de omgeving van Nuth/Hulsberg e.d., hier wordt ook elk jaar een smulrit georganiseerd voor menners en ruiters. In het najaar zal ik voor de vereniging een Herfstrit organiseren, moet nog een goede locatie gaan verzinnen :D .
Bij de vorige vergadering is al geopperd om als leden gewoon eens onderling af te spreken om eens te mennen op de Brunsummerheide, hoeven ja niet altijd geheel georganiseerde ritten te zijn, maar gewoon eens mee rijden met een menner die hier meerdere keren per week rijdt.

Mag ik vragen of deze paden nog te berijden zijn? Heb namelijk zelf het idee dat er nog wat schort aan het onderhoud op deze paden? En om nu op een smal bospaadje met de koets te moeten draaien dat zie ik niet zo zitten :+

Is er ergens iets van een kaart te verkrijgen hoe deze routes lopen?!?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:12

Via de menvereniging zullen de routes te krijgen zijn in de toekomst, ze zijn er druk mee bezig.

27 mei is er vanuit de menvererniging een dressuur oefenwedstrijdje, waar je voor het plezier
2 proefjes kunt rijden en wat kegeltjes kan oefenen.
Instapniveau is heel laag, dus voor iedereen geschikt, super beginners of groene aanspanningen.
Aanmelden kan nog tot a.s. zondag.

www.menvrienden.nl

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:19

*negeert rode letters*

ik heb net een flyer ontvangen van Menvereniging Mergelland (Epen). Zij organiseren op 24 juni de Sterrit naar Hilleshagen. Ik wil hem wel per mail doorsturen aan eventuele geinteresseerden.