Dressuursh.itlander aan de lange teugel (Z)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dressuursh.itlander aan de lange teugel (Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:21

:wave:

Vandaag weer getrained met [***], een papierloze shetlanderhengst van ?? jaar oud (voor zover ik weet 6). Het ging op zich wel goed, al sloop er afentoe flink wat spanning in, maar daar is een hele duidelijke foto van _O- Ik ben bezig met het galoperen en dus ook het sterker maken van de achterhand. Van het galoperen zelf heb ik helaas pindakaas geen foto's, volgende keer wel :) Daarom ben ik bezig met een sterk verzamelde draf (richting 'halbe tritte') zodat hij zichzelf meer leert dragen. Het ziet er niet uit zoals het hoort, maar het begin is er. Maar doordat hij dit nog best moeilijk vindt (wat te begrijpen is, tis immers maar een ukkepuk van 96 cm _O- ) sluipt er nogal wat spanning in afentoe, dat heeft niets met pijn oid te maken voordat er allemaal bokkers gaan gooien met osteophaten en dierenartsen, maar dat is gewoon zijn karakter :)
Ik werk normaal met dressuurteugels, maar die zijn kassiewijlen :(:) Dus is het even tijdelijk zo. Dit is ook makkelijker ivm galoperen (wat meer lengte mee kunnen geven)

Verder commentaar staat gewoon bij de foto's zelf!

Copyright op de foto's!

Afbeelding
Op het gemakje ontspannen instappen :)

Afbeelding
Niet zo scherp, absoluut niet :') Maar dit wil ik wel hebben. :j

Afbeelding
Dit niet. Hij valt op de voorhand en ik heb daardoor te veel aan [***] in mijn handen :')

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, jammer genoeg het verkeerde moment... Maar ach :')

Afbeelding
Onderweg naar het galoperen *\o/*

Afbeelding
Máár. Er bestaan shetlanders die nogal wat pit kunnen hebben en het er niet altijd mee eens zijn. :')

Afbeelding
Nooooooooooooooooooo! Leave me alone! :')

Afbeelding
Inzet appuyement.

Afbeelding
Altijd even ertegenin komen :') Is al geminderd, dus dat komt wel goed.

Afbeelding
En daarna even de Totilas-look opzetten :j !

Afbeelding
Daarna nog even keten met [***] in de paddock ;)

Afbeelding
Smile!! :):)

Mochten jullie je afvragen waarom er allemaal emmers in de wei liggen. Dat zijn de voeremmers van de ponyliefjes, maar [***] heeft het vreemde trekje om zijn hoofd in de emmer te steken en vervolgens zo de wei rond te 'stofzuigen'. Daardoor komen ze overal te liggen _O-

Brand los :):)
Maar houd het vriendelijk aub :)

Chessie

Re: Dressuursh.itlander aan de lange teugel (Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:25

gaaf man!

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:21

écht heel gaaf gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:15

Bedankt!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:34

Haha ik zie daar herkenbare Shetlandereigenschappen :))

Vind m op de foto's wat meer gespannen ogen dan op je vorige filmpje, maar dat kan ook aan de momentopnames liggen. Of aan het feit dat ie even wat moeilijkere oefeningen op moest pakken ;)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:23

Aahhhhh die laatste!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:08

Bedankt!
@Eliine; Ik vraag me af waar je dat dan ziet? Hij is gewoon echt onstpannen, op de ik-heb-geen-zin-foto's na :)) Op het filmpje voelde hij minder goed aan dan hier bij de foto's.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:14

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik meen gister op een filmpje van een andere bokker met shet aan de lange lijnen te hebben gezien dat zij er veel dichterbij liep. Viel me op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:29

Bizzybijtje schreef:
:wave:

Vandaag weer getrained met [***], een papierloze shetlanderhengst van ?? jaar oud (voor zover ik weet 6). Het ging op zich wel goed, al sloop er afentoe flink wat spanning in, maar daar is een hele duidelijke foto van _O- Ik ben bezig met het galoperen en dus ook het sterker maken van de achterhand. Van het galoperen zelf heb ik helaas pindakaas geen foto's, volgende keer wel :) Daarom ben ik bezig met een sterk verzamelde draf (richting 'halbe tritte') zodat hij zichzelf meer leert dragen. Het ziet er niet uit zoals het hoort, maar het begin is er. Maar doordat hij dit nog best moeilijk vindt (wat te begrijpen is, tis immers maar een ukkepuk van 96 cm _O- ) sluipt er nogal wat spanning in afentoe, dat heeft niets met pijn oid te maken voordat er allemaal bokkers gaan gooien met osteophaten en dierenartsen, maar dat is gewoon zijn karakter :)
Ik werk normaal met dressuurteugels, maar die zijn kassiewijlen :(:) Dus is het even tijdelijk zo. Dit is ook makkelijker ivm galoperen (wat meer lengte mee kunnen geven)
Verder commentaar staat gewoon bij de foto's zelf!

Copyright op de foto's!

Vandaar... En trainingstechnisch is het even makkelijker om er nu wat langere teugels bij te hebben.