Vandaag weer getrained met [***], een papierloze shetlanderhengst van ?? jaar oud (voor zover ik weet 6). Het ging op zich wel goed, al sloop er afentoe flink wat spanning in, maar daar is een hele duidelijke foto van
Ik ben bezig met het galoperen en dus ook het sterker maken van de achterhand. Van het galoperen zelf heb ik helaas pindakaas geen foto's, volgende keer wel
Daarom ben ik bezig met een sterk verzamelde draf (richting 'halbe tritte') zodat hij zichzelf meer leert dragen. Het ziet er niet uit zoals het hoort, maar het begin is er. Maar doordat hij dit nog best moeilijk vindt (wat te begrijpen is, tis immers maar een ukkepuk van 96 cm
) sluipt er nogal wat spanning in afentoe, dat heeft niets met pijn oid te maken voordat er allemaal bokkers gaan gooien met osteophaten en dierenartsen, maar dat is gewoon zijn karakter
Ik werk normaal met dressuurteugels, maar die zijn kassiewijlen
Dus is het even tijdelijk zo. Dit is ook makkelijker ivm galoperen (wat meer lengte mee kunnen geven) Verder commentaar staat gewoon bij de foto's zelf!
Copyright op de foto's!

Op het gemakje ontspannen instappen

Niet zo scherp, absoluut niet
Maar dit wil ik wel hebben.

Dit niet. Hij valt op de voorhand en ik heb daardoor te veel aan [***] in mijn handen

Schouderbinnenwaarts, jammer genoeg het verkeerde moment... Maar ach

Onderweg naar het galoperen

Máár. Er bestaan shetlanders die nogal wat pit kunnen hebben en het er niet altijd mee eens zijn.

Nooooooooooooooooooo! Leave me alone!

Inzet appuyement.

Altijd even ertegenin komen
Is al geminderd, dus dat komt wel goed. 
En daarna even de Totilas-look opzetten
! 
Daarna nog even keten met [***] in de paddock

Smile!!
Mochten jullie je afvragen waarom er allemaal emmers in de wei liggen. Dat zijn de voeremmers van de ponyliefjes, maar [***] heeft het vreemde trekje om zijn hoofd in de emmer te steken en vervolgens zo de wei rond te 'stofzuigen'. Daardoor komen ze overal te liggen
Brand los
Maar houd het vriendelijk aub