JoyCiej007 schreef:Oei wat een gaaf beest zeg! Maakt ook super mooie aanspanningen zo! Mag je zeker trots op zijn!
@ Tessebes; volgens mij hebben ze hem voor de 2wieler te dicht op de wagen staan, waardoor het lamoen van voren wat te lang is. Maar denk als je hem langer in de strengen zet, dat hij dan te ver voor de wagen staat....
@ TS: je zou kunnen proberen om hem wat langer in de strengen te zetten voor de 2wieler, zodat het lamoen aan de voorzijde niet zo uitsteekt. Aan de andere kant heb je dan kans dat hij te ver van de wagen staat, in dat geval zou je het lamoen kunnen (laten) inkorten.
Voor het probleem van de staart over de leidsels: maak een klein vlechtje in de staart, aan de onderkant, en bind deze vast aan de broek. Heeft paard geen last van, maar hij kan z'n staart dan niet meer zo hoog optillen dat de leidsels er makkelijk onder kunnen.
Verder vind ik hem vrij ver van de spider af staan, daarbij is het lamoen te lang en steekt bij het schoftje nog een heel end uit; ik zou het lamoen laten inkorten en wat laten uitbuigen, want op deze manier prikt het lamoen steeds in z'n nek als hij een wending maakt.
Doordat hij nu verder van de wagen staat, is duidelijk te zien dat je menzweep nu te kort is geworden; je kan enkel nog bij z'n kont komen, en niet meer bij z'n schouder en schoftje. Daar moet je juist wel kunnen komen, om hem goed te kunnen begrenzen in wendingen en om hem evt. te laten wijken voor de zweep op het moment dat hij wegspringt naar links of rechts, als hij bijv. ergens van schrikt.
Artikel 409 - Tuig/harnachemen
Citaat:
3. STAART
Het is verboden staarten van paarden aan rijtuigen of aan enig onderdeel van het
tuig vast te maken. Het gebruik van een verlengde culeron is wel toegestaan
Misschien fijn als je eerst eens na denkt voor je zulke domme antwoorden geeft.