vervolg van: mijn draver met beenproblemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiesEnRijk

vervolg van: mijn draver met beenproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:47

hallo allemaal,

Hier mijn vervolg van mij vorige topic :mijn draver met beenproblemen.

Ik ben gister naar dierenartsenpraktijk bodegraven geweest met mijn paardje.
en ze hebben lichte artrose vast gesteld in zijn beide voorbenen.
eerst laten lopen daarna zijn rechtervoorbeen verdoofd en daarna weer gelongceerd..
daarna ook links verdoofd en weer gelongceerd..
ijzertjes eraf en hup op de foto ermee.. 6 foto's gemaakt zijn hoeven zagen er verder goed uit.
daarna dus ingespoten nadat we de foto's hebben gezien en hij alles heeft uitgelegd.
ik moet nu 10 dagen stappen en daarna 10 dagen longeren.
hij is nu ingespoten en moeten over 3 weken terug... en omdat het erger is als ik erop zit hebben we dan ook gelijk een afspraak met de zadelmaker om te kijken naar mijn zit en naar mijn zadel.
ook moet ik heel erg op zijn voer gaan letten omdat door de harde klappen op zijn hoeven met de draverij zijn zijn
haarvaatjes in zijn hoef beschadigd en daardoor heeft hij dus sneller de kans om hoefbevangen te worden..
rustig opbouwen qua land etc..

heeft er hier iemand ervaring met artrose? wat kan ik er aan doen om de pijn te verzachten?

Groetjes Michelle

johanna_

Re: vervolg van: mijn draver met beenproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:40

Ik weet van mijn stalgenoot die haar paard heeft ook een lichte vorm van atrose.
Zei geeft het paard muesli, en lijn zaad olie?
Haar paard heeft toen half jaar op rust gestaan. En nu is ze weer begonnen met rijden.

Ook zeggen ze dat het paard er in de zomer minder last van heeft dan in de winter. Maar dat weet ik niet zeker hoor. :)

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 09:09