Ik krijg een shetlander, waarmee ik voor de kar wil gaan werken. Het is mijn allereerste paard! Wat zijn de dingen die ik allemaal nodig heb? Iedergeval stalling wat ik dan al heb!
Ik tem ofzoiets, verkeerd geplaatst, welkom trouwens!
Eske_B
Geplaatst: 05-04-11 16:36
Hallo,
Ik zie dat je nieuw bent. Je hebt dit bericht verkeerd gezet, ik Tem eventjes, dan zet de moderator hem wel goed
Edit: zie net dat een ander me voor was...
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 05-04-11 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Dribbel
Geplaatst: 05-04-11 16:36
Je topic staat hier verkeerd. Voor een nieuwe bokker is het handig om de bokt:help en de bokt:regels eens doorlezen.
Ik ga een moderator er van op de hoogte stellen en deze zal het topic verplaatsen.
Rocks11
Geplaatst: 05-04-11 16:39
Ik eerst verzorgingsspullen halen zoals borsels enzo, en een halster met halstertouw. Ontwormingskuur als ie nog niet ontwormt is, is ook altijd dan wel handig.
Leuk & Welkom Haal idd als eerst verzorgingspullen. Zoals poetspullen, halster(s) en touwen, evt longeerspullen. Dan kan je later de nodige ''men'' spullen halen. Als jullie straks zover zijn dat je shetlander voor de kar kan. Haal er dan wel iemand bij die je kan helpen en er verstand van heeft Ook eerst goed oefenen met vertrouwen en 'droog'mennen.
Natuurlijk zijn de verzorgingsspullen nodig, evenals een halster, Maar het punt wat je er niet bij hebt gezet is of de shetlander al ervaring heeft met het mennen, Anders zou ik eerst met de longeerlijn en lange lijnen gaan oefenen,
Een shetlanderwagentje kan later ook.
maya18
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-11 18:24
Verzorgings spullen heb ik al. De shetlander heeft al ervaring met mennen en ik heb al wat lessen gevolgt met haar. Zij moet mij eigenlijk leren mennen zeg maar.
Isapaardje
Geplaatst: 11-04-11 23:01
Een goede ervaren pony, kan jou prima daarbij helpen, maar extra les volgen is daarbij wel heel goed. Je kunt aan je instructeur dan ook gelijk vragen wat je allemaal nodig hebt voor het werk voor de wagen. Misschien kun je spullen overnemen van de vorige eigenaar? Dan weet je zeker dat het goed bij elkaar past (mits dat nu uiteraard al het geval is). Verder heb je voor een shetlander hetzelfde nodig als voor een gewoon groot paard. Naast verzorgingsspullen, halsters, e.d. ook een goede stalapotheek, voer, weidegang, stalling, e.d. En plaats om je menwagentje neer te zetten
Suzan_v_h
Geplaatst: 12-04-11 19:28
Leuk, ik lees dit even mee. Ik ben de afgelopen paar maanden ook begonnen met mennen met mijn toekomstige shetje. Doe dit uiteraard onder begeleiding van mijn instructrice.
Ik ben nu al een paar eer over straat geweest, erg leuk! Stiekem vind ik het leuker dan gewoon paardrijden (A) Als ik mijn examens dit jaar haal, dan krijg ik ook nog is van mijn ouders mijn koetsiers bewijs gesponsord. Ik lees dit dus even mee!