Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Junia schreef:Kan hij/zij onder het zadel al netjes galopperen? Hoe oud is het paardje waar je het over hebt?
Mijn pony knalde er eerst altijd tussenuit met longeren, dan kreeg ik ski-les er achteraan. Dit bleek gewoon een gebrek aan balans te zijn, nu ze in de bak een volte kan galopperen haalt ze de bocht bij het longeren ook. Maar het kan natuurlijk vanalles zijn. Vraag je in ieder geval even voor jezelf af of je paardje kan wat je van hem vraagt. Soms is het geen onwil, maar onmacht
myk_en_shant schreef:gaat ze op beide zijden hangen of alleen op de rechter of linkerhand. als dit het geval is dan zit ze wat vast op die hand. dan kun je het beste onder zadel veel voltes ( grote, kleine en voltes sluiten en openen) rijden op de vaste hand. heb ik namelijk ook bij mijn paard. ze zit wat vast op de rechterhand en met longeren trekt ze veel aan de zijde.
brenda123 schreef:amillia schreef:Hoe maak je de longeerlijn vast aan het hoofdstel
door de ene bitring en dan onderlangs naar de andere bitring en daar vast maken.