ik zit met een probleempje, ik heb 2 verzorg pony's een welsh en een draver. en mijn probleem ligt bij de welsh, genaamd iris!
elke keer dat ik iris longeer (ongeveer 1-3 keer per week) vecht ze echt heel erg tegen mij en tegen het touw.
ze probeert me bijna altijd uit, ook met het rijden. maar dat gaat meestal na een paar minuten over en doet ze gewoon haar best.
maar met longeren is het een heel ander verhaal, gister was ik haar aan het longeren in het weiland.
ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar ze draait haar hoofd naar me toe, heeft wel haar oortje op mij gericht maar draait haar achterlijf helemaal weg, waardoor ze niet helemaal in balans is, met de gevolgen van dien. want gister is ze onder het longeren, 1x onder uit gegleden en wel 5x gestruikeld.
het was wel haar eigen schuld, maar ik schrok er toch van. het is me uiteindelijk wel gelukt om haar alle 2 kanten in stap, draf en galop te krijgen. maar ze bleef vechten..

heeft iemand misschien tips over longeren?
want ik heb daarna de draver ook nog longeert en daar was helemaal niks mis mee, deed ook helemaal niet moeilijk. en luisterde goed..
Alvast bedankt,