Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Goof schreef:Weet je wat ik niet begrijp;
als een paard aangeeft iets niet te willen, dat je het dan toch wilt doen....
Een paard dat niet wil springen, laat je toch ook niet springen?
Goof schreef:__SavannaH__ schreef:dus wat ik van jou begrijp als jou paard er vandoor gaat moet je dat maar accepteren want blijkbaar wilt hy dan niet naar je luisteren dus hoeft hy dat ook niet
![]()
Ik heb het niet over wel of niet luisteren als je mijn post goed had gelezen.
Citaat:als een paard aangeeft iets niet te willen, dat je het dan toch wilt doen....
Een paard dat niet wil springen, laat je toch ook niet springen?
[***] schreef:Niet elk paard reageert op dezelfde manier op dezelfde dingen ..
En als het mensen helpt om er een etiketje op te plakken om er dan beter mee om te kunnen gaan .. why not?
Cassidy schreef:De Horsenalitiies van PP zijn een richtlijn, en geen recept.
Wie daar het verschil niet kan maken, moet terug naar de start.
En overnieuw beginnen.
Want Horsenalities, reacties op triggers van buitenaf, kunnen van moment naar moment veranderen.
En daar dien je op in te kunnen spelen.
En waar nodig te switchen.
Kun je dat niet, terug naar "start"....dan heb je het niet helemaal goed begrepen...
En PP werkt niet met voedselbeloningen...
Malenka schreef:[***],
bedankt voor de link. Je hebt mijn dag gemaakt. Ik lag helemaal dubbel om het derde filmpje. Tranen in mijn ogen. Geweldig! Ontzettend herkenbaar.
Waratje schreef:Dat moet PP vooral zelf weten, ik gebruik ze wel als dat zinvol is.Bij sommige paarden is het volstrekt zinloos om ermee te werken, bij anderen is het een perfecte ingang. Het hangt gewoon van het paard af.
Dat PP die karakterschetsjes gebruikt is ook best, kan inderdaad heel behulpzaam zijn om te leren zien waar de reacties van een paard vandaan komen, maar het gaat hier weer net als met die spelletjes: het etiketje wordt geplakt en het bijbehorende kunstje wordt gedaan. Er is alsnog geen begrip van het principe.
Dat PP het zo niet bedoelt is dan toch minder relevant, het resultaat is gewoon "aap kunstje leren" en niet begrijpen hoe het werkt. En daar is dus door het systeem te weinig correctie op en dat is jammer. Uiteindelijk is een lesgeefmens dat je in je eigen situatie kan helpen om het wel te snappen in de meeste gevallen noodzakelijk. Het aantal mensen dat het ECHT leert snappen uit de boekjes (enzo) van PP is bijzonder klein, zeg maar rustig dat het om een te verwaarlozen aantal gaat.