Hulp gezocht voor mijn eidwerk over dravers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angelzz

Hulp gezocht voor mijn eidwerk over dravers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:59

Hello allemaal,
Kan iemand mij meer vertellen over de trainingstechnieken die er zijn?
En de uitleg ervan.

Vriendelijke groeten.
Alvast bedankt.

LiVetime

Re: Hulp gezocht voor mijn eidwerk over dravers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:35

Ik vind jouw vraag erg vaag. Zoals k jouw vraag begrijp wil je informatie over hoe je dravers traint?
En is het doel ook nog van belang? Heb je de recreatie-/ of sportruiter voor ogen? Hobby of bedrijfsmatig?

Ga s Googlen, bel s met een entrainement voor een afspraak zodat je kunt zien hoe er getraind wordt.
Gewoon maar wat tips.

Angelzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:38

LiVetime schreef:
Ik vind jouw vraag erg vaag. Zoals k jouw vraag begrijp wil je informatie over hoe je dravers traint?
En is het doel ook nog van belang? Heb je de recreatie-/ of sportruiter voor ogen? Hobby of bedrijfsmatig?

Ga s Googlen, bel s met een entrainement voor een afspraak zodat je kunt zien hoe er getraind wordt.
Gewoon maar wat tips.

Ja, ik heb informatie nodig over hoe je dravers traint voor uiteindelijk klaar te zijn voor de koers.
Heb al gegoogled. maar vind er geen informatie van, ben al op een bedrijf geweest, heb daar mijn stage gedaan maar als je uitleg vraagt hebben ze geen tijd om het allemaal even uit te leggen. En denk niet dat het voor die mensen makkelijk is om zo een dinge uit te leggen. bij hun is het namelijk routine.

Groetjes

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:40

Ik denk dat het toch wel de manier is om eens naar een entrainement te bellen met je vraag. Dan kunnen ze er wellicht even tijd voor maken. :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:45

Ik denk dat je toch de hulp van een trainer in moet schakelen wil je een paar koersklaar maken ;)
Er zijn namelijk een heleboel factoren waar je naar moet kijken.. oa. tijd en hoe hij loopt en hoe hij uitgebalanceerd moet worden ;) je kan niet zomaar denken vandaag ging het lekker dus morgen kan hij koersen ;)
En als je stagebieder geen tijd heeft om het uit te leggen ga je toch gewoon naar een andere trainer? Daar komt bij dat je een trainer moet hebben waar je paard in training staat wil je hem laten koersen ;) of je moet je eigen trainer-eigenaar papiertje halen

Angelzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:48

Susyb schreef:
Ik denk dat je toch de hulp van een trainer in moet schakelen wil je een paar koersklaar maken ;)
Er zijn namelijk een heleboel factoren waar je naar moet kijken.. oa. tijd en hoe hij loopt en hoe hij uitgebalanceerd moet worden ;) je kan niet zomaar denken vandaag ging het lekker dus morgen kan hij koersen ;)
En als je stagebieder geen tijd heeft om het uit te leggen ga je toch gewoon naar een andere trainer? Daar komt bij dat je een trainer moet hebben waar je paard in training staat wil je hem laten koersen ;) of je moet je eigen trainer-eigenaar papiertje halen

Ik heb niet eens een draver.
Het is voor mijn eindwerk van school.
Ik moet een cursus daarover schrijven.
dus het zou makkelijk zijn, mocht ik een deftige uitleg kunnen verschaffen.
Een andere draversstal is er niet in mijn buurt.
Dus kan daar ook niet naar toe, daarom had ik gehoopt via deze weg een antwoord te kunnen verkrijgen.
Groetjes

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:48

Angelzz schreef:
Ja, ik heb informatie nodig over hoe je dravers traint voor uiteindelijk klaar te zijn voor de koers.
Heb al gegoogled. maar vind er geen informatie van, ben al op een bedrijf geweest, heb daar mijn stage gedaan maar als je uitleg vraagt hebben ze geen tijd om het allemaal even uit te leggen. En denk niet dat het voor die mensen makkelijk is om zo een dinge uit te leggen. bij hun is het namelijk routine.

Op google staat het inderdaad niet.. omdat elke trainer een andere aanpak heeft die in hun ogen het beste is. Er is niet een voorschrift hoe je het aan moet leren.
Tevens vind ik het alsnog raar dat deze mensen niet uit willen leggen .. tegenworodig zijn ze juist geintresseerd in nieuwe mensen in de sport :) toch nog maar een keer vragen en anders zoals ik al zei naar een andere trainer toe gaan?
En bij hun is het geen routine hoor .. elk paard is anders en moet anders gereden en getraind worden.. er zit wel een rode draad door hun training in maar je moet wel het zicht hebben op welke bescherming een paard nodig heeft en wat een paard aankan zonder dat je hem verrijd of hij kreupel in de box staat.

Edit: en bellen dan? of mailen?
of 1 dagje mee gaan lopen op een andere stal :) ik nodig je hartelijk uit om op mijn werk een dagje mee te komen lopen hoor :) en wil je gerust het een en ander vertellen en ik denk mijn baas en collegea's ook wel!
Wat moet ja allemaal precies weten dan.. het trainingsschema etc? een omschrijving van de sport?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:52

Angelzz schreef:
Een andere draversstal is er niet in mijn buurt.

Tja als het voor je eindwerk is zou ik toch maar wel even 'out-of-the-box' denken en gewoon naar een andere stal reizen.. (OV of ouders)
en een dag meelopen en dan kan je ondertussen vragen stellen waarom ze het zo doen ?

Angelzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:55

ik denk dat ik het voor mijn eige ga vermakkelijken en naar men mentor gaan om te vragen of ik men onderwerp kan veranderen naar : van koerdraver tot rijpaard ofzo. dat lijkt me veel simpeler dan wat ik heb gekozen.

Toch bedankt voor de reacties.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:56

graag gedaan.. ik vind het wel jammer dat je van onderwerp veranderd want het is zeer boeiend hoor ;) en omdat het moeilijk is leer je misschien nog wel een het meeste

Angelzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:58

da is wel waar.. ik vind het ook wel jammer maarja,
ik maak het mijzelf eigenlijk wel altijd te moeilijk.
en heb ook nog maar weinig tijd om het af te hebben.
Anders is het jaartje over doen..

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:06

wel een leuk onderwerp overigens

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:44

ja dat vond ik ook.. zeker de moeite waard ;)