Starten met Parelli?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Starten met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 11:56

Hoe doe ik dit best? Kan ik gewoon de DVD level 1/2 kopen en zelfstudie doen of moet ik een instructeur hebben die mij op regelmatige basis begeleidt?

Probleem is: hier in de buurt vind ik niemand die dit doet en ik zit strop wat betreft lessen Natural Horsemanship. Parelli hoor ik de laatste tijd heel veel van en ik ben aan het overwegen om dat dvd pakket aan te kopen.

Wat is jullie advies?

Cassidy

Re: Starten met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:46

Er is voor een klein bedrag de DVD "getting started" aan te schaffen, voordat je echt het hele pakket van level 1/2 gaat kopen zou je daarmee kunnen beginnen.
Je komt een heel eind met de DVD's maar kunt op een gegeven moment niet eromheen om iemand even te laten controleren of je wel goed bezig bent. Er is vast wel iemand bij je in de buurt die ook aan Parelli doet, of een instructeur die regelmatig clinics geeft of lessen komt geven.

vonny1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:24

je kan idd met de dvd's beginnen.
waar woon je? ik ken wel een paar parelli instructeurs.
ook kan je ook kijken naar andere stromingen van naturalhorsemenship..
die wel bij jou in de omgeving zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:30

Pat Parelli heeft ook een boek geschreven, is recentelijk naar het Nederlands vertaald en via bol.com te kopen. Het heet Natural Horse-Man-Ship. Het legt uit hoe paarden denken en waarom ze zo reageren zoals ze reageren, en als goede basis in mijn ogen het beste boek om mee te gaan beginnen. Er staan ook wat oefeningen in, niet met de naam "7 games" zoals ze tegenwoordig heten, maar de oefeningen zijn er niet minder waardevol door.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:37

Leuk dat je met Parelli wilt beginnen. Ik ben er al heel wat jaartjes met veel plezier mee bezig ;)
De ingangen zijn nogal diverse. Inderdaad via pakketten kom je een heel eind.
je kunt ook voor E 7,95 (ongeveer 't is dollars) lid worden van de parelli-savvyclub en daar dan heel veel filmpjes en lesmateriaal vinden. (oude level 1 pakket staat daar online)
Je kunt eens bij een demo gaan kijken.
Je kunt komen kijken op Equiday, waar oa 2 parelli-demo's en een lezing van parelli wordt gegeven.
Dan is er nog EquiSense, een soort Parelli maar dan in het Nederlands

jamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:11

Hoi,

Ik heb nog een splinternieuwe DVD getting started liggen, mag je voor een prikje kopen als je wil hoor. Ligt hier toch maar. Ik vind parelli persoonlijk heel goed werken, starten met de DVD's lijkt me perfect en indien je strop geraakt bel een parelli instructeur, die komen ook op verplaatsing...

Gr,
Jamina

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:05

Ik kan het je alleen maar aanraden! Ben ook pas begonnen, eerst met het lezen van het boek en het aanleren van the 7 games bij mijn paardje. Inmiddels ben ik lid van de savvy club en helemaal verslaafd! Je leert zoveel!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:53

Ik ben destijds gewoon met level 1 begonnen. Je paard geeft aan of je het goed doet of niet. Mocht je ergens vastlopen, doe dan een stap terug naar wat wel goed gaat, en laat dan eventueel iemand met verstand van parelli eens meekijken. Doet hoeft niet altijd een instructeur te zijn. Op de lagere niveau's kun je ook veel hebben aan een mede-parellier met veel meer ervaring als jij. Soms zie je gewoon niet wat je fout doet, en een ander wel. Zeker in de lagere levels is het idee dat het met thuis-studie kan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:37

Of dat echt kan hangt er ook vanaf met welk paard je werkt. Voor mij was het in ieder geval niet mogelijk, ik heb hulp gehad van een paar heel fijne mensen hierbij.
De DVD's zijn voor mij vooral ondersteunend, om dingen terug te kijken, nogmaals te zien welke aanpak waarvoor geschikt is etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:37

Ik denk dat het er ook nog eens aan ligt hoe handig jezelf bent of op welke manier je het prettigste iets leert. Uiteraard is het altijd goed eens iemand te laten meekijken (door een Parelli student bijv.) of laat jezelf eens filmen.

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:23

de dvd's zijn inderdaad erg handig, zeker voor de eerste levels. Maar de dingen die hier boven staan kloppen ook, later is iemand die meer ervaring heeft in parelli wel handig. Zelf loop ik nu wat vast, omdat ik niet zoveel met mijn adoptie ponytje mag doen. (kan dus ook geen instructeur bellen ofzo iets), maar als het kon zou ik het zeker doen ;) want iemand die al meer ervaring heeft kan je uit de problemen helpen als je er helemaal niks meer van snapt en kan uitleggen wat je anders moet doen en waarom en eventueel voor doen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:27

blauweloek1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:45

Je komt een heel eind met de DVD's