3 jarige dressuurhaflinger Arlet voor het eerst BOKT longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

3 jarige dressuurhaflinger Arlet voor het eerst BOKT longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:37

Hallo,

Graag zou ik jullie mijn 3 jarige sporthaflinger, Arlet van het Dolland willen voorstellen.
Vader: Argentino II
Moeder: Audrey van het Dolland

Ik ben nu een maandje ongeveer langzaamaan begonnen met longeren (opbouwend ongeveer 1-2 keer per week) en ze leert zo ontzettend snel dat we denken dat we gauw met het zadelmak kunnen beginnen.
Ik merk echt dat ze ontzettend graag aan het werk wil en hier ook erg vrolijk van wordt.
Het is een eerlijke haflinger met soms het temperament van een arabier, maar wat haar dan ook onderscheid van de meeste andere haflingers. Daarnaast heeft ze goede, ruime gangen en hopen we volgend jaar toch wel de dressuurring onveilig te kunnen maken :).

Afbeelding
Indraven
De warming up verloopt altijd ZONDER bijzetteugels om haar lekker los te krijgen en even haar energie eruit te galopperen/draven, hier had ik maar 1 mooie foto van dus dit is allemaal NA de warming up gemaakt
Afbeelding
Bijzetteugels aandoen
Afbeelding
Rustig wegstappen
Afbeelding
Eerste rondjes zijn nog niet ontspannen maar ik zie iig dat ze plezier heeft in het werk en dan komt dat gauw genoeg..
Afbeelding
Galopje :)
Afbeelding
Afbeelding
Begint steeds meer te ontspannen
Afbeelding
Fijn, ontspannen beeld!
Afbeelding
En klaar :)

Zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat :)

Liefs

kleinvosje

Re: 3 jarige dressuurhaflinger Arlet voor het eerst BOKT longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:39

Wat een lekkerbekje is het zeg, leuk hoor! Ik denk alleen dat die bijzetteugels zoals ze nu zitten, erg nutteloos zijn, ze zitten veel te los. Op de een na laatste foto komt ze mooi aan de ontspanning, en je ziet de bijzet helemaal in een boogje hangen. Kun je ze er net zo goed afhalen, zoals ze nu afgemeten zijn.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:41

kleinvosje schreef:
Wat een lekkerbekje is het zeg, leuk hoor! Ik denk alleen dat die bijzetteugels zoals ze nu zitten, erg nutteloos zijn, ze zitten veel te los. Op de een na laatste foto komt ze mooi aan de ontspanning, en je ziet de bijzet helemaal in een boogje hangen. Kun je ze er net zo goed afhalen, zoals ze nu afgemeten zijn.

Is ook mijn bedoeling :) Zo leert ze dat er ooit iets ''aan'' kan hangen :) Op den duur wil ik de spanning iets opvoeren en dan kent ze ze toch zeg maar :).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:42

Ok, dan heb ik niets gezegd ;-)!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:42

kleinvosje schreef:
Ok, dan heb ik niets gezegd ;-)!

Maar iig bedankt *D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:43

Oeh dat setje staat wel super sexy :D
Goed om te zien dat je lekker rustig aan doet :j

Wel zou ik de bijzets lager vastmaken. Dus niet door een ringetje maar aan de singelstoten vlakbij de singel. Op deze manier wordt ze wat lager gevraagd dan op deze manier :) Ik denk persoonlijk dat dat voor zo'n jong paard wel fijn is.
SOwieso moet ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van deze bijzets, heb altijd het idee dat dit type zo vreselijk in de mond loopt te hannessen.. Bij iedere stap die ze zetten volgt er een 'tikje' in de mond, let maar op.. En je wil juist dat ze aanleuning zoekt op de bijzets, en als die dan nooit zullen ontspannen werkt dat averechts.

Correct me if I'm wrong! Verder wil ik je veel plezier wensen met dit knappe peerd :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:47

Citaat:
Het is een eerlijke haflinger met soms het temperament van een arabier, maar wat haar dan ook onderscheid van de meeste andere haflingers.

Waarom schrijf je dit?
Volgens mij heb je het beeld van 'andere haflingers' dat ze geen temperament hebben.
Ik ken heel wat haflingers en ze hebben allemaal temperament. :j

Succes met beleren.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:50

Negerzoen schreef:
Oeh dat setje staat wel super sexy :D
Goed om te zien dat je lekker rustig aan doet :j

Wel zou ik de bijzets lager vastmaken. Dus niet door een ringetje maar aan de singelstoten vlakbij de singel. Op deze manier wordt ze wat lager gevraagd dan op deze manier :) Ik denk persoonlijk dat dat voor zo'n jong paard wel fijn is.
SOwieso moet ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van deze bijzets, heb altijd het idee dat dit type zo vreselijk in de mond loopt te hannessen.. Bij iedere stap die ze zetten volgt er een 'tikje' in de mond, let maar op.. En je wil juist dat ze aanleuning zoekt op de bijzets, en als die dan nooit zullen ontspannen werkt dat averechts.

Correct me if I'm wrong! Verder wil ik je veel plezier wensen met dit knappe peerd :D

En geen idee waarom ik deze keer de bijzet niet aan de singelstotel heb vastgemaakt, maar aan de eerste ring, doet het normaal namelijk wel altijd zo :) Bedankt voor de tip!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:52

janouk schreef:
Citaat:
Het is een eerlijke haflinger met soms het temperament van een arabier, maar wat haar dan ook onderscheid van de meeste andere haflingers.

Waarom schrijf je dit?
Volgens mij heb je het beeld van 'andere haflingers' dat ze geen temperament hebben.
Ik ken heel wat haflingers en ze hebben allemaal temperament. :j

Succes met beleren.

Waarom ik dit schrijf ?
Omdat ik op een haflingerstal(met alle soorten en maten en tuurlijk hadden deze ook temprament maar niet zoals deze zeg maar ;)) een tijdje heb gewerkt en dit beeld mij toen heeft geschetst. Daarbij, ik zeg toch ook een aantal uitzonderingen ;).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:57

Dan zijn er een hoop uitzonderingen.. :Y)
Of ik heb ook zomaar 5 uitzonderingen lopen..

Het is een mooi dier, ze pakt het goed op! Fijn om te zien dat je zo rustig aan doen met die bijzetteugels, heel veel succes..

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:30

Sita_ schreef:
Dan zijn er een hoop uitzonderingen.. :Y)
Of ik heb ook zomaar 5 uitzonderingen lopen..

Het is een mooi dier, ze pakt het goed op! Fijn om te zien dat je zo rustig aan doen met die bijzetteugels, heel veel succes..

Of zij waren een uitzondering :Y)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:36

Leuke haflinger!!

Ik denk dat je bij de uitzonderingen heb gewerkt, of ik heb hier ook een uitzondering al hihi.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:48