Oke, laat ik beginnen bij het vierkant staan. Ponylief staat vrijwel nooit vierkant. nu vind ik dat opzich niet zo erg. maar voor de spagaat (en in de toekomst compliment ed.) is het wel belangrijk dat ze vierkant staat. Hoe krijg ik haar zover? stap achteruit zetten werkt niet, haar voet op laten tillen werkt héél af en toe, maar 9 vd 10 keer werkt dat ook niet. Haar achterhand weg laten wenden werkt heel af en toe. Maar hoe krijg ik haar makkelijk vierkant staan?
De spagaat snapt ze verder wel. Nog niet heel diep/groot, maar het begin is er. Maar haar voorbenen zet ze heel dicht naast elkaar. (daar gaat dus nooit een hoofd tussendoor passen.) als ik dan haar voetje vraag geeft ze die wel, maar als ik hem terug wil zetten trekt ze haar been terug. dus zelf haar been voorzichtig verplaatsen word hem niet. hoe hebben jullie dat ?
Nu ik toch bezig ben, kan ik net zogoed nog even doorgaan. Haha, Ponylief kent al een jaar de target. ook los in de 'bak' kan ze het. Maar als ik het vraag gaat ze eerst staan kijken. dan wacht ze een poosje, en dán pas komt ze naar me toe slenteren. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze vlot naar me toe komt stappen?
Hetzelfde met volgen. daar zijn we nu mee bezig. als ze eenmaal in beweging is volgt ze meestal prima. totdat ik een versnelling hoger ga, of zij stilstaat. dan moet ik eerst ook een poosje wachten. (ik vraag haar te volgen door haar eerst te aaien en dan weg te lopen, met m'n lichaam 'schuin' naar haar toe te draaien. geen idee of dit de goede manier is.. dus tips?)
Zo. dat was het voor nu

Ps. Ik wou de spaanse pas gaan oefenen, maar als ik gewoon naast haar sta te knuffelen gaat ze alle kunstjes door elkaar doen. waaronder dus ook jambette. dit wil ik er eerst uit hebben. want het is behoorlijk irritant. Als ik haar goed bezig houd doet ze het niet.
X Leonie