Compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR_

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 11:02

Haai!

Ik weet niet of er zo'n topic al is, maar ik doe sinds
2 maanden VD met mijn paard. Ze kent nu :
Turn
Jambette
Gewoon volgen
Back
Compliment
En een heeeel klein beetje de spagaat.

Nou heb ik een probleem, ik heb het compliment aangeleerd
met snoepjes om haar zo naar achter te lokken, omdat ze
het zonder snoepjes toch niet wil doen (nu nóg niet) .
Nou is mijn vraag, hoe leren jullie het zweep commando aan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Groetjes

ponytricks

Re: Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:47

ik had een stukje wortel aan een zweep geknoopt en toen de wortel voor zijn neus houden en dan op zijn knie tikken. en nu gaat hij in het compliment als ik met een zweep op haar knie tik.
voor meer info kun je op onze website kijken: http://ponytricks.webklik.nl/page/welkom

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:56

Aantikken met de zweep, en deze steeds minder gaan gebruiken!

Op deze manier kan mijn (verzorg) pony het nu ook als ik een stukje verderop sta! :D

Afbeelding

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 09:29

Ja maar hoe moet ik der zonder eten leren? Want ze doet het nu met eten, maar op zweepcommando is veel handiger omdat ik ook met mijn rug zit, ik kan niet goed bukken, dus ik zit op mijn hurken, maar dat is gevaarlijk lijkt mij als ze haar evenwicht kwijt raakt, en ik wil het ook met mij erop leren..

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:58

Eerst met clickertraining beginnen :j Ben er gister mee begonnen :+ Hij wou eerst ook niet in het compliment zakken met zweep commando :') Dus toen gister even clickeren aangeleerd en hij begreep binnen 5 minuten wat ik wou. Terwijl ik zonder clicker al maanden bezig was. Ik heb het zo geleerd: Je wijst met de zweep naar het been, of je tikt hem aan. Dat deed ik tegelijkertijd met voetje optillen. Op een begeven moment hoefde ik het voetje niet meer vast te houden, maar alleen met mijn zweep zijn been aan te raken. Ik liet zijn been net zo lang in de lucht hangen als ik het aanraakte. Hij kende al de spagaat, en de beweging van het compliment. Dus ik zet hem in de spagaat, vraag om een voetje met de zweep, wijs naar de grond en zeg 'compliment.' Elke keer wanneer hij dieper zakte kreeg hij een beloning :)

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:45

Zo'n clicker is toch ook een vorm van beloning voor het paard? :)
Klinkt goed :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:13

Ja, kan je bij de welcoop kopen :j bij de O-Bieb kun je een boek over clickeren huren ;)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:14

MandyR_ schreef:

Je clickt op het moment dat het paard gewenst gedrag laat zien en daarna volgt ALTIJD een beloning.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:04

Okee dankjullie :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:33

De click is dus geen beloning, maar markeerder die zegt: wat je nu op dit moment doetdat doe je zo super goed, daar krijg je een beloning voor.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 10:54

Dankje voor de informatie :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:01

MandyR_ schreef:

Nee, het is de beloningsaankondiger :D Daarna kun je besluiten te belonen met wat lekkers, een aai...

Je hoeft niet zo zeer met clickeren te beginnen, ik clicker ook niet en mijn paard kan beide benen zo neerleggen op zweephulp :) Ik begon met het been handmatig op te tillen en vervolgens te laten rusten op de 'dikke kant/handvat' van de zweep. Ik noemde er zowiezo al een duidelijk stemcommando bij, dus deze zei ik ook bij het oefenen met de zweep. Komt het been op de grond, dan beloon je meteen met wat lekkers. Eigenlijk afbouwen van handondersteuing naar zweepondersteuning naar staand ondersteunen naar aanraken :D

Qua voer: probeer het nu al eens enkel te gebruiken wanneer je paard z'n been neerlegt en noem er een duidelijk stemcommando bij! :) Dit kan je onwijs helpen!

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:38

Heel erg bedankt! Ik zal er aan werken :D

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:35

Je hebt al heel wat tips gekregen maar ik heb het zo aangeleerd:
Ik tikte altijd met de zweep op zijn been en zei compliment! Dan tilde ik zijn voetje op en leidde hem met een snoepje naar achter.
Na een aantal keer op deze manier tikte ik vervolgens weer zijn been dubbel aan en zei compliment en toen snapte hij dat hij na dit 'ritueel' het compliment moest doen en deed hij het dus uitzichzelf alleen op zweepcommando :D

Succes!