Don aan de Longe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Don aan de Longe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:53

Hoi,

sinds een paar maanden, doe ik ( wegens paardloos zijn) een leuke fell pony ruin, genaamd Castle Hill Don verzorgen.
Hij loopt bij de eigenaresse op L2 niveau dressuur.
Ik ben hem sinds kort gaan longeren met pessoa, omdat hij snel de neiging heeft om erg hoogop te gaan lopen.
Ik wil hem meer lang en laag hebben. ( en daarna pas oppakken als ie volkomen los en ontspannen is)
Nou het zijn geen super foto's , maar hier zijn ze:

( instappen doe ik altijd als de pessoa nog los zit aan de voorkant ) ;)
Even instappen
Afbeelding

Drafje , beetje ver weg :P
Afbeelding

Dit wil ik graag zien ^^
Afbeelding

drafje
Afbeelding

even belonen ( toen gign ik van hand veranderen geloof ik)
Afbeelding

Hier is ie te stug naar mijn zin.... hij mag van mij ronder en lager..
Afbeelding

Galopje, iets te overhaast waardoor ie teveel de rug wegdrukt
Afbeelding

Beter galopje :)
Afbeelding

En nog een stukje draf, waar ie ein-de-lijk iets ging uitschuiven...
Afbeelding

Ik heb sinds een week een dubbele longe aangeschaft, daar doe ik hem nu mee longeren.
Moet zeggen dat ie daar heel fijn op regaeerd, heb er alleen nog geen foto's van :+

Commentaar of tips zijn welkom hoor!

Anoniem

Re: Don aan de Longe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:52

Leuk beestje!
Foto's zijn niet zo erg duidelijk maar het ziet er volgens mij niet slecht uit ;) Ken verder niks van het longeren met allerlei hulpmiddelen dus daar kan ik je niet meer helpen :+

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 13:24

dankje :D
Hij liep idd best lekker, blijven toch momentopnames met foto's maken.
( al helemaal als je zo'n slechte fotograaf hebt, lees : m'n zusje) :')

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:37

moooi zo maar zie ik het nu verkeerd of ligt de piste er verschrikkelijk zwaar uit?
anders nettjes hoor

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 16:09

Ja da klopt, het is ee vrij zware bak, hij staat hier nu ongeveer 6 weken op stal geloof ik... en hij heeft er nog steeds wat moeite mee...

ik vind het zelf wel jammer als ie er zo bij ligt, als ie gesleept is is ie een stuk fijner te rijden..

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:10

Volgens mij hangt de pessoa vrij laag bij zn kont, als hij dan bokt kunnen de benen erover heen gaan ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:16

Vooral de laatste foto vind ik erg mooi! +:)+ Hoe bevalt het met de dubbele longe? Zelf vind ik dat veel fijner dan Pessoa omdat je er ook echt mee kan werken :j Veel plezier nog met je mooie verzorgpaardje en doe zijn eigenaresse de groetjes van het baasje van Noah ;) :Y)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 19:10

Nienke96 schreef:
Volgens mij hangt de pessoa vrij laag bij zn kont, als hij dan bokt kunnen de benen erover heen gaan ;)

Dat viel best mee, maar hoe lossert hij wordt, hoe mooier hij bij elkaar gaat lopen, hoe langer de pessoa wordt :+
dus met galop bijv. hangt ie vaak lager,omdat ie dan gewoon goed bij elkaar loopt.
Moet zeggen dat ik daar wel altijd goed oplet,omdat ik zefl ook zo'n muts ben die dan denkt van ;dalijk gaat ie erin staan ofzo :D

Vivat schreef:
Vooral de laatste foto vind ik erg mooi! +:)+ Hoe bevalt het met de dubbele longe? Zelf vind ik dat veel fijner dan Pessoa omdat je er ook echt mee kan werken :j Veel plezier nog met je mooie verzorgpaardje en doe zijn eigenaresse de groetjes van het baasje van Noah ;) :Y)

Haay, dankje :D don wordt eigenlijk nooit gelongeerd met passoa, jac doet altijd met touwtjes.
Maar hij accepteerde het wel en liep er redelijk fijn mee.
Die dubbele longe is super! ik vind het zoveel fijner, je kunt er idd gewoon echt mee werken.
En don pakt het super goed op :j zelfs het van hand veranderen kan ik in draf met hem op de volte :Y)
Ik zal haar de groeten doen als ik dr spreek!