[AR] verschil zwaar en luxe marathon tuig van ideal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

verschil zwaar en luxe marathon tuig van ideal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:56

wie heeft er zicht op de verschillen tussen het luxe marathon tuig van ideal en de zware marathon. uit de omschrijvingen wordt ik niet wijzer, heb ze nog niet life vergeleken.

zoek overigens nog een net tuig maat full, dus als iemand iets weet in de buurt van Rotterdam (max 90 km rondom)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:08

't is eigenlijk wat de omschrijving al aangeeft, de zwaar marathon is zwaarder uitgevoerd, leer is iets breder, alles zit er wat zwaarder/grover uit, tuig heeft een wat robustere uitstraling...

de luxe is dus wat fijner, wat smaller leer, met een wat luxere uitstraling...

http://link.marktplaats.nl/425639351

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:47

Ik heb beide tuigen in het echt gezien en zag behalve zoals Nouvel al zegt weinig verschil. Het ene tuig is wat grover als het andere. Leer kwaiteit e.d. zijn hetzelfde.

Heb zelf een paar maanden terug mijn luxe marathontuig met doorlopende strengen opgehaald
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4APVNHC.jpg

Ben er nog steeds erg blij mee :)

Voor pony's e.d. werd mij geadviseerd te kiezen voor luxe marathon tuig en voor de grovere paarden/rassen wordt meestal zwaar geadviseerd.

Ga eens kijken in de winkel bij de tuigen, dan kun je zelf een mening vormen over wat je mooi en fijn vind :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:13

het zwaar marathon lijkt een klein beetje qua idee op de marathontuigen van v/d Wiel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:52

Je woont toch in Rotterdam? Gewoon even gaan kijken bij Van Rijs in Zevenhuizen. Die heeft alles hangen (let op: neem je bankpasjes niet mee :+ ).

pantarhei

Re: verschil zwaar en luxe marathon tuig van ideal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 16:26

ik heb nieuw luxe marathontuig van Ideal gekocht en mijn andere tuig ingeruild. tevens een mooie wijkmans marathon wagen gekocht en dame er al voor gehad ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:33

pantarhei schreef:
ik heb nieuw luxe marathontuig van Ideal gekocht en mijn andere tuig ingeruild. tevens een mooie wijkmans marathon wagen gekocht en dame er al voor gehad ;-)

en het stond haar allemaal super! +:)+ *\o/*

leon55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:00

Hoi,

Mijn voorpaarden lopen in een luxemarathontuig van Ideal en de achterpaarden in het zware. Dit heet ook met recht "zwaar"; het weegt meer, alle onderdelen zijn breder ( borsttuig, strengen, singel, gespen etc) en is ook absoluut sterker. Als ik tweespan rijd dan hebben ze het zware tuig om en niet het luxe. Het zal best sterk zijn maar ik vertrouw er gewoon minder op. Volgende keer neem ik voor alle paarden het zware marathomtuig van Ideal.

Nancy96

Re: verschil zwaar en luxe marathon tuig van ideal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:50

ik heb zwaar marathon full voor mijn paarden en ik vind het zwaar en zeker in de winter moeilijk om de sluitingen dicht te krijgen, vooral om de strengen en broekriemen door de gesp te krijgen. ik zou liever een wat soepeler en lichter tuig hebben, maar ja we moeten het voorlopig hier mee doen.