Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Summertje schreef:Ik doe het wel met snoepjes, of stukjes wortel/appel. Maar ik zorg ook dat als ik eens een tijd niet met vrijheidsdressuur bezig ben dat ze dan ook wel eens een handje met lekkers krijgt zo tussendoor. Dat ze weet dat snoepjes niet alleen kunstjes betekend. Dus zal ze ook niet gaan bedelen.
Summertje schreef:Haha ja hij bedelt omdat hij kunstjes wil doen omdat als hij een kunstje doet hij weer een snoepje krijgt..eh huh?:D
Ja gewoon negeren dat is het beste.
stef schreef:consequent zijn en niet voor elk kunstje snoepjes gebruiken. Als je bijv met pas bezig bent, en hij zet een schitterende pas neer, beloon je alles wat daar onder zit (qua hoogte) niet meer.
Zorg ook dat je 1 woord aan je beloning verbindt. Dus (heel enthoustiast) BRAAF! of GOED!, en niet owh lieve guus wat ben je toch een knappe jongen
stef schreef:tja, dan moet je toch veeeeeeeel concequenter worden. snoepjes gebruik je met sommige dingen om het aan te leren (denk bijv aan een buiging) maar als je paard het zonder snoep vertikt, zit er toch echt ergens iets verkeerd.