Haai mede-bokkers! Zoals de titel al zegt, hoe krijg ik een betere band met mijn12 jarige verzorgFjorden merrie, de klik is er wel maar we zitten even in een relatie-dip. Ik heb het rijden de komende tijd op een laag pitje gezet en wil nu eerst aan onze band werken! Door middel van grondwerk wil ik onze band verbeteren ! Wie weet leuke dingen om onze band te verbeteren alle ideen zijn welkom, zolang we maar uit onze dip komen! Nou ik hoop dat jullie ons kunnen helpen
Ga met haar wandelen, lekker poetsen en ga je inlezen over grondwerk. Als het dan nog niet lukt kun je tegenwoordig ook lessen nemen in grondwerken, is echt een aanrader
Grondwerk grondwerk en nog eens grondwerk. Ik heb mijn paard nu 3,5 jaar, en ik ben in september begonnen met een opleiding die onder andere uit grondwerk bestaat, en sinds toen is onze band zo ongelooflijk verbeterd! Het vertrouwen is echt zo geweldig nu, en we rennen samen door een wei van 2 hectare zonder halster of touwtje. Nou je snapt wel wat voor een gevoel mij dat geeft! Echt top. Dus in kan je echt grondwerklessen aanraden!
JustMe8484
Geplaatst: 14-03-11 20:37
Ik heb net een maand een fjordje. De eerste week hebben we (eiegnlijk vooral ik) gelijk wat vertrouwen in elkaar kwijtgeraakt. Nu krijg ik Freestyle lessen (nu 2 lessen grondwerk gehad) en het gaat echt gelijk veel en veel beter. Echt een aanrader dus. Voor ons werkt het iig heel goed. Het vertrouwen is al heel erg gegroeid en alles wat niet goed ging gaat stukken beter tot zelf perfect en paardje pakt de oefeningen onwijs goed op...
hmm, door een winter niet te kunnen rijden (geen piste beschikbaar) en bijna elke week n hele middag te troetelen, borstelen en grondwerken, voel ik echt dat de band met mijn vzp sterker word